Benen optrekken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

GylkeM

Benen optrekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 22:03

Hey, zal mezelf even voorstellen.
Ik ben dus Gylke, rij als sinds men 9 jaar maar ben er wel eens 3 jaar tussenuit geweest. Heb tot men 13 op een manege gereden en dan 3 jaar gestopt en heb de laatste jaren altijd een halve stal gehad en heb nu een nieuwe sinds april 2009.
Nu zit ik met het probleem dat ik vooral tijdens het doorzitten in draf en tijdens het galloperen men benen steeds optrek.
Ik betrap mezelf er steeds weer op maar weet niet goed hoe ik dit moet oplossen.
Nu heeft men instructrice vroeger altijd al gezegt dat ik precies een ei in men broek heb zitten :o dus bij het remmen/stoppen ga ik gemakklijk voorover buigen. Heeft dit met elkaar temaken (benen optrekken en voorover buigen)?
Iemand tips hoe ik dit kan afleren want het is niet handig als je tijdens het doorzitten en galloperen dus steeds je beugels kwijtspeelt en het oogt ook niet mooi ;(

Pitt25

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 22:04

Tijdje zonder beugels rijden? Als je tijdens het rijden dan je benen optrekt, wordt je vanzelf een keer gestraft met je neus in het zand. :o

whittie

Re: Benen optrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 22:32

Een tijdje zonder beugels helpen kan inderdaad helpen! En er aan denken je bovenbenen te ontspannen, niet gaan klemmen, en je onderbeen mooi af te laten hangen. Echt gaan zitten op je kont dus zeg maar!

zafina1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 23:30

zoals ze al gezegd hebben zonder beugels.
en wat je ook kan proberen is je hakken heel erg uitdrukken(een beetje overdrijven) dat hielp bij mij ik deed het namelijk ook heel erg.

hope1898

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 00:01

het klemmen van je bovenbenen en het voorover komen kan een balansprobleem zijn. Het kan zijn dat jouw bekken nog niet zo soepel kan bewegen.. je kunt oefeningen doen om de spieren van je bovenbenen langer en soepeler te maken waardoor je je benen beter kan ontspannen als je rijd.
bijv. oefeningen met de ouderwetse "hoelahoop" , en een goede oefening voor je benen is bijv. regelmatig in kleermakerszit te gaan zitten. Succes!

JM_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 18:22

zonder zadel rijden als je je benen dan optrek voel je dat meteen.
en als je jezelf er zo iedere keer op betrapt kun je het zo afleren.

Karenx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 19:05

je moet gewoon helemaal ontspannen gaan zitten gewoon lekker stappen en dan genieten (makkelijker gezegd dan gedaan), gewoon een weekje ofzo bezig zijn met alleen je zit en de rest even laten. steeds denken dat er 'een trein' door je lichaam rijdt met als eindhalte je hakken en als begin halte je neus, dus steeds proberen door te ademen naar je hakken. Het klinkt heel raar maar werkt echt :))

Daphne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:34

Tenen naar binnen en je hakken uitdrukken, dan kun je je benen al bijna niet meer optrekken. Leg anders halve bierviltjes of kartonnetjes onder je voeten op je beugels en probeer ze niet te laten vallen.

Harry_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 12:17

beugels heel lang doen en heel rechtop zitten en heeeeel veel
oefenen, ik had hier ook last van :o

FMH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 13:46

De tip van Daphne86 vind ik wel erg origineel. Het naar voren vallen is een balansprobleem. Een keer een goede zitles nemen.

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 13:51

Harry_ schreef:

Als ik mijn beugels heel lang maak, ga ik mijn hakken juist alleen maar meer optrekken.
Ik ken het probleem van TS. Ben ook veel aan het oefenen om mijn been lang te houden.

Harry_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 14:54

HelgaV schreef:
Harry_ schreef:

Als ik mijn beugels heel lang maak, ga ik mijn hakken juist alleen maar meer optrekken.
Ik ken het probleem van TS. Ben ook veel aan het oefenen om mijn been lang te houden.

en als dat nie lukt haal je je beugels van het zadel af en ga je zonder beugels rijden dat heb ik ook gedaan en dat hielp ook

GylkeM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 17:32

hoi iedereen, bedankt voor de tips alvast!
Nu heb ik vandaag nog eens een lesje gevolgt speciaal voor men houding. Ik heb foto's laten trekken maar ik weet ni hoe ik ze kan toevoegen, als iemand mij die even kan uitleggen :D

maaikedewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 18:22

er staat veel: zonder beugels/zonder zadel.
maar hoe kan dat als er geen bak in de buurt is?

Pitt25

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 19:13

GylkeM schreef:
Nu heb ik vandaag nog eens een lesje gevolgt speciaal voor men houding. Ik heb foto's laten trekken maar ik weet ni hoe ik ze kan toevoegen, als iemand mij die even kan uitleggen :D

Als je bij 'Help' kijkt, staat er uitleg over het plaatsen van foto's. Succes

siske12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 19:37

bekend probleempje voor mij ook. Maar ik rijd ook regelmatig eens met de beugels over het zadel en als je ze dan weer mag gebruiken, lukt dit allemaal vanzelf......eventjes toch. Veel oefenen en proberen te ontspannen. Lukt mij ook niet zo goed.

GylkeM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 21:24

Pitt25 schreef:
GylkeM schreef:

Als je bij 'Help' kijkt, staat er uitleg over het plaatsen van foto's. Succes

danku voor de tip, nu heb ik dat gevonden, wil ik men foto's uploaden, geeft ie steeds het bericht "de afmetingen van de afbeelding konden niet bepaald worden". aaaah hier wordt ik zot van, heb ze al verkleint e.d. maar lukt nog steeds niet :(

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 12:55

dat heb ik ook (gehad) :P
Je moet je knieën niet vastklemmen. dan druk je automatisch ook meer op je beugels.
en héél goed erop blijven letten!

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 15:24

goed je benen naar beneden drukken
zonder beugels 2 maanden helpt ook
moest ik ook ik rij nu veeeeeeeel beter