1,5 half jaar geleden heb ik besloten om te stoppen met wedstrijdrijden op mijn C pony Spitfire omdat daar toch echt te groot voor werd en omdat we eigenlijk de klik samen niet hadden. Spitfire was dat jaar 20 geworden en omdat ik Spitje echt niet kwijt wilde en er nog goed een buitenrit mee kon maken of soms hem soms mee naar de club nam hadden we besloten Spit te houden. Het idee van mijn moeder was eigenlijk dat er een meisje kwam hier uit de buurt die er op zou rijden maar dat wilde ik toen absoluut niet! In de zomer van 2009 werd Spitfire (licht)hoefbevangen, dat was voor mij de klap die mij wakker schudde en heb ik ingezien dat Spit toch echt meer beweging moest hebben als 1 of 2x in de week, maar wie? er waren wel enkele uit de buurt maar met hen kon ik niet opschieten. En misschien mijn overbuurmeisje? die was al heel haar leven bang van honden en paarden, tot op een jaar geleden toen ze spitje eens van dichtbij ging bekijken.
Het begon met een beetje aaien en wortels voeren, maar een half jaar geleden zette ze voor de 1stex haar voet in de beugel. de laatste paar weken komt ze iedere week rijden en heeft nu +/- 15 lesjes achter de rug en enkele weken geleden heeft ze voor haar verjaardag van ons een rijbroek en laarzen gekregen.
Haar beugels mogen wel wat langer maar ze heeft moeite met hakken uit drukken en raakt ze erg gauw kwijt, daar zijn we mee bezig.
Ze moet nog werken aan haar houding in draf ook vooral haar handen, stap gaat al goed.
Ze heeft er iniedergeval lol in!

Tips & commentaar is altijd welkom maar houd het wel netjes.
complimentjes zijn ook leuk
.