Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
En elke keer wanneer ik dreef met mijn benen of later een tikje gaf, het bokken ging door en werd steeds erger. Conclussie ze had pijn, want dit was echt niet iets "normaals" voor haar.. En dat klopte ook, dag later onwijze bult op de plek van de singel (2 bulten).. Ofwel singel was niet goed, en heeft waarschijlijk een stuk huid afgeklemt waar ze dat aan over hield..
Dan ben je het einde zoek namelijk.. Ik zou dus eerst de tips zoals hierboven uitvoeren, lukt het dan nog niet toch maar een tikje als ze dan bokt weer een tikje.. En laat haar niet terug gaan naar haar plekje wat zij wil, nee ze loopt gewoon netjes waar jij haar heen stuurt.. 
Ze speelt nu duidelijk de baas, en maakt misbruik van de situatie. Uiteindelijk leert ze dan wie de baas wél is, dit bereik je echter alleen door consequentie, als je 1 keer toe laat dat bokken wel kan kun je weer opnieuw beginnen.
LoveBodin schreef:ik denk, omdat het een manege pony is, dat er meer mensen op rijden dan alleen jij. Misschien laten die mensen het wel toe?
_Marinke_ schreef:Ik heb een jonge pony gereden, die eigenlijk altijd super braaf was, tot ze een hele tijd stil heeft gestaan en we het daarna weer oppakte.. Dit was op een ander adres met ander tuig, het leek allemaal goed te passen en het zat eigenlijk ook goed.
Nou wijr ijden, niks aan de hand..
Willen later weer rijden en ze haalt toch gekke bokken uitEn elke keer wanneer ik dreef met mijn benen of later een tikje gaf, het bokken ging door en werd steeds erger. Conclussie ze had pijn, want dit was echt niet iets "normaals" voor haar.. En dat klopte ook, dag later onwijze bult op de plek van de singel (2 bulten).. Ofwel singel was niet goed, en heeft waarschijlijk een stuk huid afgeklemt waar ze dat aan over hield..
Nou weer op rust tot het helemaal over was, en uiteindelijk weer proberen (dit maal thuis, met eigen zadel) ging eigenlijk wel weer goed maar ze gebruikte weer het trucje van bokken (dit maal dus niet uit pijn, alles goed gecontroleerd) Puur omdat ze aan het uitproberen was of ze dit ook kon naspelen en we zo zouden stoppen.. Mooi niet dus; elke keer als ze ging bokken (dit probeerde ze soms ineens helemaal uit). Moest ik haar een tik geven, en dan was het bok - tik - bok - tik - bok - tik net zo lang door tot zij niet bokte, en ik was de laatste die de handelig uit voerde.
Ze mocht gewoon niet bokken op been of zweepDan ben je het einde zoek namelijk.. Ik zou dus eerst de tips zoals hierboven uitvoeren, lukt het dan nog niet toch maar een tikje als ze dan bokt weer een tikje.. En laat haar niet terug gaan naar haar plekje wat zij wil, nee ze loopt gewoon netjes waar jij haar heen stuurt..
Anders gaat ze echt een loopje met je nemen, en houd ze je compleet voor de gek en dat wil je niet

Heukelom schreef:_Marinke_ schreef:Ik heb een jonge pony gereden, die eigenlijk altijd super braaf was, tot ze een hele tijd stil heeft gestaan en we het daarna weer oppakte.. Dit was op een ander adres met ander tuig, het leek allemaal goed te passen en het zat eigenlijk ook goed.
Nou wijr ijden, niks aan de hand..
Willen later weer rijden en ze haalt toch gekke bokken uitEn elke keer wanneer ik dreef met mijn benen of later een tikje gaf, het bokken ging door en werd steeds erger. Conclussie ze had pijn, want dit was echt niet iets "normaals" voor haar.. En dat klopte ook, dag later onwijze bult op de plek van de singel (2 bulten).. Ofwel singel was niet goed, en heeft waarschijlijk een stuk huid afgeklemt waar ze dat aan over hield..
Nou weer op rust tot het helemaal over was, en uiteindelijk weer proberen (dit maal thuis, met eigen zadel) ging eigenlijk wel weer goed maar ze gebruikte weer het trucje van bokken (dit maal dus niet uit pijn, alles goed gecontroleerd) Puur omdat ze aan het uitproberen was of ze dit ook kon naspelen en we zo zouden stoppen.. Mooi niet dus; elke keer als ze ging bokken (dit probeerde ze soms ineens helemaal uit). Moest ik haar een tik geven, en dan was het bok - tik - bok - tik - bok - tik net zo lang door tot zij niet bokte, en ik was de laatste die de handelig uit voerde.
Ze mocht gewoon niet bokken op been of zweepDan ben je het einde zoek namelijk.. Ik zou dus eerst de tips zoals hierboven uitvoeren, lukt het dan nog niet toch maar een tikje als ze dan bokt weer een tikje.. En laat haar niet terug gaan naar haar plekje wat zij wil, nee ze loopt gewoon netjes waar jij haar heen stuurt..
Anders gaat ze echt een loopje met je nemen, en houd ze je compleet voor de gek en dat wil je niet
Dat tik bok werkt niet altijd
Heb ook een tijd een paard van vriendin gereden, haflinger Armin als je tikte vond hij het alleen maar leuk en begon hij erger te bokken!
Mijn vriendin en ik moesten het gewoon negeren, en hij bokt nu stukken minder!
Johanna59 schreef:Goeie ruiter opzetten, die de pony er wel doorheen durft te rijden.
Maar zo'n pony is heel slim, dus weet gelijk als jij of een nog minder kundige ruiter er op zit, dat hij eigenlijk niet hoeft. Hij voelt dat gelijk.