paard loopt niet goed door in een binnenbak op wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MerelV

paard loopt niet goed door in een binnenbak op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 12:42

hej allemaal,

ik vroeg me af wat jullie doen als je paard schrikt, niet doorloopt of bokt of stijgert in een binnenbak? mijn paard is altijd erg vervelend in een binnenbak, maar alleen op wedstrijd. Normaal is hij niet nerveus ofzo. Maar zodra ik in het winterseizoen op wedstrijd kom, gaat hij steil omhoog en is hij met geen mogelijkheid vooruit te branden. Wat kan ik hier aan doen?

x merel

Sim

Re: paard loopt niet goed door in een binnenbak op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 14:43

WD K -> RT P

Karenx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 15:15

is trainen in een binnenbak geen optie? ik denk dat hij het gewoon niet gewend is en maar 'saai' vindt. Eerst reed ik vaker buiten dan binnen en mijne was binnen niet gewend binnen was hij dan ook veel slomer en minder goed voor het been. toen het slechter weer werd moest ik wel vaker binnenrijden als ik wou rijdenn en is gewoon weg gegaan. dus ik zeg gewoon consequent zijn en doorgaan, misschien enkele trainingen binnen?

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:37

Kan het iets met je eigen spanning te maken hebben op wedstrijd? Als jij gewoon traint in een binnenbak vertoont hij dan hetzelfde gedrag?

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:38

Ben je zelf ook gespannen op wedstrijd?
Het zou kunnen dat je je spanning overbrengt op je paard..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 16:28

Kan idd een stukje wedstrijdspanning zijn. Ik heb altijd geleerd dat je alles voorwaarts op moet lossen, dus voorkant iets losser laten en been geven. Als hij maar weer gaat lopen. Omdat je aangeeft dat het alleen op wedstrijd is kun je misschien eens op een onderlinge wedstrijd meerijden of HC starten zodat de druk er wat af is en kijken of dat verschil maakt.

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 19:55

hee,

zelf ben ik niet echt gespannen en in de binnenbak bij ons thuis en bij mijn instructrice thuis doet hij dit niet. Ik rij totaal niet met mijn handen en kan de voorhand niet losser laten, want ik rij niet op de voorhand.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 10:52

Waarschijnlijk doe je zelf toch iets anders waardoor het niet wil zoals je wil... Toch net ergens onbewust iets spanning waar je paard op reageerd...

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 21:24

Als je zo spreekt oké gooi die teugel er dan eens helemaal af hé, en probeer het eens zonder.
Klinkt mssn gek he, maar ik bedoel het echt heel serieus hoor , natuurlijk niet op een wedstrijd maar probeer het eens in een piste waar je op dat moment alleen bent.
Dit is echt een oefening die wij hier af en toe wel eens doen, je gaat ergens aan de kant staan en er staat een kegel of bal ergens in het midden van de piste, probeer dan eens zonder teugel toch vlak bij die kegel te geraken en daar dan ook te stoppen, maar dus echt zonder teugel.

mereltjuhxxx schreef:
hee,

zelf ben ik niet echt gespannen en in de binnenbak bij ons thuis en bij mijn instructrice thuis doet hij dit niet. Ik rij totaal niet met mijn handen en kan de voorhand niet losser laten, want ik rij niet op de voorhand.

Djinteequa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 21:28

Mijn pony is in het winterseizoen als ik van buiten naar binnen moet ook nier voor het been. Ik heb nu een langere zweep en nu gaat het goed. Hij gaat niet steigeren of andere vervelende dingen dus daar kan ik niets over zeggen. Sterkte ermee!!