Gaat niet echt over een probleem met mijn paard, maar eerder met mezelf

Ik heb een 3-4tal weken geleden een bekkenkanteling gehad (rechts), bekken is naar voor gekanteld. Na het weer op de juiste plek te laten zetten, bij de kraker, was na 2sessies alles weer oké. heb toen een 2tal weken niet gereden.
Ik heb een 2tal maand geleden een nieuw zadel gekocht: de Kieffer Athen Olympic. Zadelmaker is dit komen passen.
Na hier +/- één maandje mee te rijden lag dit niet meer goed, paard kreeg ook wat witte haartjes waar het zadel vooraan lag (achter de schouderbladen). Het zadel kwam omhoog achteraan en het lag ook wat hoger vooraan dan achteraan.
Zaddelpasser is teruggekomen, blijkbaar had ik de vulling op korte tijd 'platgereden' (achteraan). Toen ik hem vertelde van mijn bekkenkanteling zei hij dat dit wel van mijn zadel zou kunnen komen (omdat het niet goed lag).
Zadel werd opgevuld achteraan. Lijkt wel goed te liggen nu.
Echter, enkele dagen geleden is mijn bekken weer gekanteld, toen ik 2dagen na elkaar paardgereden heb.
Woensdag naar de kraker, hopelijk dan meer verduidelijking hoe dit komt-kan komen.
Toch wou ik jullie eens raadplegen.
Hoe kan dit komen? Kan een zadel aan de oorzaak liggen hiervan?
Mijn houding is niet super, ik had met mijn vorig zadel snel de neiging om een beetje achterover te hangen (zie topic: [RT-HAW] ' Tis Deus Z (v. 't Is Voltaire) @ stage TerHofstede ).
Met mijn huidig zadel lijkt dit minder het geval te zijn ( http://www.youtube.com/watch?v=HtheTgowDQQ , zadel was hier nog niet aangepast)