sjors

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sherr

sjors

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 18:39

heey allemaal

ik rij sins kort weer een paardje bij voor iemand. hij is Z1 pony's geweest en heeft op M niveo gesprongen.
het is een arebiertje en hij is erg lief ik weet alleen niet hoe oud hij is
de combinatie is niet mooi hoor met mij erop ben te stevig voor hem maar belemmer hem verder niet.
ik zit ook erg heeeel erg gespannen schouders trek ik op enz.
ik heb ook 2 weken niet meer kunnen rijden dit was weer de 2e keer dat ik weer aan het rijden was na een ongelukje met mijn scooter.
rijkcommentaar mag maar wees een beetje lief voor me.
punten waar ik op moet letten zijn.
* handen niet te ver uit elkaar of te hoog
* schouders ontspannen en naar achteren
* rug recht houden
* ben erg streng met me handen :(
* been meer naar achteren houden
nou en nog heel veel meer
ik moet hem trouwens ook niet te veel achter de teugel rijden is vaak erg moeilijk hoor.
nou hier komen de foto's dan eindelijk.
ooh ja en die frondriem is heel erg vervelend i know :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

groetjes sheranie

W0PPY

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 18:42

Die kan lekker strekken volgensmij :9
Commentaar geef je zelf al, je mag inderdaad je schouders wel wat meer ontspannen, dan ga je vanzelf al minder "krom" zitten.
Verder ziet het er best goed uit hoor, leuk dier!
Hij lijkt af en toe wat op de voorhand te vallen, maar dat kunnen ook momentopname's zijn. Ga lekker veel overgangen rijden, blijf schakelen! :D

Succes!
Jullie komen er wel!!

Amyc

Re: sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 19:00

Of ik zie het hélemaal verkeerd of hij valt af en toe erg op de voorhand. Probeer vooral lekker voorwaarts te rijden en flink overgangen te rijden.
Vind het er namelijk hélemaal niet slecht uitzien, en wat staat er een lekker koppie op!

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 23:11

Het lijkt idd dat hij erg op de voorhand knalt, en je houding is zo slecht nog niet hoor.
Als je ontspant, ontspant je paard ook eerder.
Doe anders aan het begin van het rijden rek en strek oefeningen op het paard, goed op je kont zitten en gewoon relext rijden.
Bijvoorbeeld armen naar achter in rondjes zegma, naar voren zitten, naar achter zitten, benen optrekken en benen weer laten hangen.
Dan de teugels oppakken en als je spanning voelt opkomen gewoon met je polsen/armen bewegen en de spanning laten afvloeien.
Heeft bij mij goed geholpen en je merkt het meteen terug in je paard :)
Laatst bijgewerkt door lindake op 02-01-10 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: reactie op verwijderd bericht verwijderd.

bouierenaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 23:15

Ik vind het rijden er aardig goed uitzien :)
De puntjes geef je zelf al aan ;)
Probeer nog iets meer te ontspannen, want op veel foto's kijkt je pony aardig zuur (oortjes naar achter), maar verder een leuke combi

sherr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-10 11:01

ja hij doet met rijden bijna standaard zijn orgen naar achteren. ook als we springen doet hij vaak zijn oren naar achteren terwijl hij dat harstikke leuk vind.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 15:06

Oortjes naar achteren is een teken van concentratie, dus daar moet je alleen maar blij mee zijn! Voor het plaatje is naar voren leuker, maar rij technisch is het alleen maar een goed teken :) Maar inderdaad een stukje ontspanning er bij is nooit verkeerd! Probeer je zelf lekker los te gooien. Ga anders eens zonder zadel rijden en laat alles lekker hangen, of doe wat gymnastiek oefeningen. Zit je trouwens wel lekker in dat zadel? Lijkt net of het zadel je wat in een rare houding drukt.

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 19:05

Ik vind het er niet verkeerd uitzien. Hij draagt zijn staart mooi, is altijd een goed teken. Op de laatste 2 foto's ben je dan aan het doorzitten? Zo ja, probeer dan niet te gaan hangen aan de teugels want hij loopt dan iets met de kin op de borst.

LoveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 23:50

je rijd niet echt netjes verbeter punten zijn dat je meer moet ontspannen en je paard iets dieper kan laten lopen waardoor jouw houding ook heel erg veranderd klinkt raar maar werkt echt! je kunt misschien ervoor zorgen dat je paard de achterhand meer ontspant. veel succes samen

lisalisa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 11:12

Er is al veel gezegd, het belangrijkste is denk ik dat jíj je moet gaan ontspannen :)
Schouders ontspannen, rug recht en van voren een beetje loslaten, en jullie komen (denk ik) al een heel eind!
Succes :D

Britt20099

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:03

NIet zo negatief over jezelf. Ik vind je helemaal niet te stevig voor je paardje! Het plaatje ziet er prima uit en je lijkt het niet in de weg te zitten! Vind je dus in ieder geval niet te zwaar voor het paardje!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:05

Moderatoropmerking:
Reacties die niet voldoen aan de regels verwijderd.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:08

Ik vind jou ook helemaal niet te stevig voor dit paardje. Je voelt zelf het beste of je paardje het wel of niet aan kan. De oren naar achteren betekend inderdaad gehoorzaamheid. Je mag naar mijn mening het paardje meer van achter naar voren rijden. Rij veel overgangen. En dan niet alleen van stap naar draf. Maar ook in draf zelf proberen te schakelen.

Succes en je zit op de goede weg!

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:21

Ik vind het er netjes uitzien! ;)
Je ben soms wat te streng met je handen maar dat geef je zelf al aan.
Ik vind trouwens dat je prima op dit paard past hoor! Je bent helemaal niet te stevig voor dit paard. Maar dat hebben andere ook al gezegt.
Het is echt een mooi paardje die mooi kan lopen! Echt leuk!

Ga zo door en veel plezier en succes met hem! :D

sherr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-10 19:03

dank jullie wel voor jullie reacties's

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 19:05

hou je linker schouder in de gaten, je hangt makkelijk linksaf :D

varlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 20:03

ik vind je helemaal niet te stevig voor deze pony
ziet er niet verkeerd uit hoor!
maar ik heb het idee dat je niet recht zit, let daar op.
naja en nog iets kleins zoals handen rechtop
verder geef je zelf al veel commentaar, wees niet te streng voor jezelf.. richt je anders 1 week op 1 ding en de volgende keer op het andere. want op alles tegelijk letten werkt meestal toch niet!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 20:11

KiWiKo schreef:
hou je linker schouder in de gaten, je hangt makkelijk linksaf :D

Potverdrie...ben je me weer voor!
Dat was ook het eerste wat mij opviel...ofwel het paard is scheef en gooit jou een kant op, of je zit zelf scheef en dat maakt het paard weer niet rechter natuurlijk.
Leuke pony, hij heeft veel weg van een Arabier van mij (al is die niet zo soepel meer )

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 20:13

Leuke pony! en net al iedereen zegt let op je schouders!

Coldplay90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 15:03

merel_13 schreef:
je rijd niet echt netjes verbeter punten zijn dat je meer moet ontspannen en je paard iets dieper kan laten lopen waardoor jouw houding ook heel erg veranderd klinkt raar maar werkt echt! je kunt misschien ervoor zorgen dat je paard de achterhand meer ontspant. veel succes samen

Wat is dit nou voor rare reactie?

Ik vind je netjes rijden, niet zo streng voor jezelf, het is een leuke combi om te zien en ik vind je helemaal niet te stevig voor je pony, kan mooi zo! Je mag wel ietsje trotser gaan zitten en aan de foto's te zien zou ik hem iets voorwaartser rijden. Misschien is hij wel actief, maar het lijkt net of je hem van voor iets tegen houdt. Als je hem iets meer naar voren rijdt, komt de achterhand er beter bij en dan zal het op de voorhand vallen, zoals ie op sommige foto's doet, al gelijk wat minder worden. In het begin zal hij misschien de neiging hebben zijn neusje er dan iets uit te doen, maar de goede volgorde is eerst van achter rijden, dan komt de voorkant vanzelf wel! :) Veel succes nog met je leuke beestje.

abukir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 16:21

Mooi paardje hoor! Je rijd hem netjes, dus ontspannen zitten en een beetje capsones erbij hihi dan komt het helemaal goed. Leuke combi

Zenna_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 14:42

Let op dat je paardje neit tever achter de ll kruipt! :)

maxinnev

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 22:19

Ik ben het compleet eens met je punten, denk om je tenen.
Ook goed rechtop blijven zitten, anders krijg je last van je rug.
Mooie combinatie. :j

Charlot_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 13:01

En lekker trots omhoog kijken!! Persoonlijk vind ik hem te gespannen aan de teugel. Het lijkt alsof hij er niet uit kan komen. ZIjn oefeningen voor het onspannen van de hals dan een optie. Misschien dat het de momentopname van de foto's zijn en dat als hij even pauze mag houden dit weg is.

Antalyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:47

Mooi paard!!

Commentaar heb je zelf al gegeven. Als je die punten verbetert gaat het vast wel goed komen ;)