Toen ik eenmaal op Verle zat bedacht ik me pas dat het oudjaarsdag was en er dus overal vuurwerk werd afgestoken! Haha, Verle reageerde er niet echt op. Echter als het erg dichtbij kwam, schrok ze wel en sommige stukken was ze iets wat gespannen. Maar al met al, deed ze het goed!
We rijden nu lekker basis met af en toe een stukje schouderbinnenwaarts en wijken er tussen door. Ze beheerst wel meer, maar dat mag lekker in de kast. Ze heeft nu 2 weken stil gestaan door sneeuw en dit is de 3e keer dat ik er weer op zit. In het begin is ze dus heel drammerig (ze wil lopen), als ik haar dan tegen houdt gaat ze vervelen. Voorheen uitte ze dit altijd in bokken/steigeren, nu gelukkig dus niet meer!! Wel in de galop af en toe nog eens een bok er tussen (meer uit joligheid).
Ik ben dus zeer te vrede over haar en de foto's/filmpjes vallen me niet tegen. Er zijn nog genoeg puntjes waar we aan kunnen werken!
Ik ga proberen om de filmpjes ook te uploaden, maar het is me nog niet gelukt. De foto's zijn natuurlijk wel mooie momenten, maar over het algemeen liep ze toch wel redelijk constant!
Even voor de geintresserde, wat informatie over Verle:
Verle is een 7-jarige OOSeven x Gabor merrie.
Heeft met mij L dressuur op wedstrijden gelopen en beheerst wel oefeningen van het M en Z. Die zitten alleen voorlopig lekker in de kast en we gaan nu eerst weer alle basis er weer goed op krijgen. (Ze heeft veel op rust gestaan laatste maanden)
Ik heb trouwens alleen foto's/filmpjes van de laatste 10/15 minuten.
Aangezien we niet zoveel meer geheugen op de camera hadden staan.
De foto's:
1.

Galop links om op de diagonaal.
2.

Drafje op de lange zijde (dacht dat ik van diagonaal af kwam).
3.

Paar passen later in draf.
4.

Draf aan de andere kant van de bak. (die kant was best spannend)
5.

Paar passen later en je ziet een beetje spanning op komen.
6.

Midden galop op diagonaal, richting contragalop.
7.

Draf op de binnenhoefslag.
8.

Stappen aan de spannende kant.
9.

Daarna in dezelfde hoek stap-galop overgang. Kon niet goed mee komen, want ze galoppeerde heel explosief aan.
10.

Galop links.
11.

Einde van de middendraf op de diagonaal.
Toen nog even door lekker door het water rijden. (Vind ze helemaal geweldig!)
12.

Hier best een ontspannen draf.
13.

Hier kon ik haar echt niet uitzitten, pff! Ze ging me echt af daar, was de eerste keer.
14.

Iets rustigere draf.
15.

Lekker actief draven! Heb wel moeite met haar uitzitten. Haha.
Merk nu dat de meeste foto's linksom waren, rechtsom bijna geen. Wel veel van hand veranderd, dus ook veel op de diagonaal.
Maar zo in ieder geval een beeld! Ik ga nu nogmaals filmpjes proberen up te loaden!
Tips zijn erg welkom over het rijden, commentaar natuurlijk ook!
Ook al ben ik nu heel te vrede over haar, er zijn altijd dingen waar aangewerkt moet en kan worden!

Edit: Ik heb één filmpje kunnen uploaden bij youtube.

, maar ik zou als ik jou was je teugels wat korter doen en je hoofd meer omhoog, denk aan arrogant kijken

hoe krijg je dat voor elkaar? zo lang en vol??