dressuur wedstrijd zondag 27 december

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Keeltje135

dressuur wedstrijd zondag 27 december

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 02:28

ik had vandaag mijn dressuur wedstrijd op de manege..
ik had me ingeschreven op Freya:Afbeelding

-Rond de 15 jaar oud
-kruising tussen Welsh x Ijslander
-Kanjer in bokken en eigenwijs zijn
-Rond de 1.45

Ik heb ong. anderhalf jaar lang alleen op haar gereden , terwijl anderen steeds afwisselden.. Ik wou ook niet afwisselen en gelukkig mijn instructeur toen ook niet.. Ik heb al een half jaar niet meer op haar gereden en dit was dan weer de eerste keer :D

groep 1 waren beginners en groep 2 waren kinderen die rond de 2 jaar rijden en groep 3 waar ik in zat rijden 6 jaar of langer..

Het warm rijden was een ramp ze wou niet luisteren en had veel zin om te bokken( zoals normaal..)

De dressuur wedstrijd zelf ging wel goed vond ik..
ps de pony moet altijd een lossere teugel hebben, en bij de volte voor de eerste galop moest je hals strekken , maarja dat hals strekken ging niet echt heel goed..
Onder het raam waar gefilmd werd zat nog een raampje die lager hangt en daar achter zat de jury..

De wedstrijd zelf , als ik bij A van hand verander begint het pas..:

Afbeelding

Iemand opbouwend commentaar? Zoveel kun je van deze video niet opmaken , aangezien de film kwaliteit niet zo goed is , vindt ik..

We waren 4e geworden met 168 punten en 1 winstpunt :D

maximee

Re: dressuur wedstrijd zondag 27 december

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 08:55

Wat een leuk dier zeg :D

Probeer in de hoeken en op de voltes goed je paard stelling aan te laten nemen want op sommige momenten loopt die nogal plat door de bocht.

Succes!!

lana_te

Re: dressuur wedstrijd zondag 27 december

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 09:01

Ik vind het nettjes gereden! Het enige wat ik soms zie is dat je handen soms omlaag gaan en je elebogen niet steeds tegen je lichaam aanleunen. Maar voor de rest zeer leuke pony en veel succes.

Keeltje135

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 10:51

dankjewel :D allebei

maximee: als ik stelling hou komt ze naar binnen en dan kun je haar met het been niet goed naar buiten rijen ...

lana_te: ja idd , dat zegt mijn instructeur ook weleens, en had nog voor de wedstrijd tegen mezelf gezegt dat ik daar op moest letten, maar ik was te druk met anderen dingen dat ik het vergeten ben :p

rocksyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 16:03

Toch proberen dus om de pony beter op je been te krijgen! Ze moeten niet alleen luisteren op het voorwaartse been maar ook op het zijwaartse, dus consequent zijn! Ik vind dat je het verder heel netjes doet voor dat je al een half jaar niet op haar had gereden! En die teugels zijn toch niet zo hele los? Valt best mee. Goed gedaan!! :D

Lisaa_Twist

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 17:23

Je moet idd je armen wat beter tegen je lichaam aan houden en volgensmij je handen soms ook wat rechterop houden.

Voor de rest ziet het er netjes uit. De pony is wel een beetje eigenwijs zeker? :+

Keeltje135

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 17:33

rocksyboy schreef:
Toch proberen dus om de pony beter op je been te krijgen! Ze moeten niet alleen luisteren op het voorwaartse been maar ook op het zijwaartse, dus consequent zijn! Ik vind dat je het verder heel netjes doet voor dat je al een half jaar niet op haar had gereden! En die teugels zijn toch niet zo hele los? Valt best mee. Goed gedaan!! :D

dankje :D zie je misschien niet goed , maar de teugel is wel wat losser , je hebt minder contact dan je moet hebben bij die pony..

rocksyboy schreef:

en niet zo'n beetje eigenwijs :9 ze is wel lief, ze is mijn lieveling :D