Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Mn paard is in de bak ook een supersloom beest maar buiten... Als hij eenmaal mag draven dan gaat hij ook, is er niks meer aan te houden. Hij is echt heel sterk. En ik ga altijd met een ander paard naar buiten die een stuk sneller is en altijd harder wil als de ander
en mijn paard doet dan mee want die wil erbij blijven. Hoe streng en consequent ik ook ben er is niks aan te houden. Zelfs met mn vader erop niet

xKatjj schreef:Ik laat hem absoluut niet lopen, ik ben zo consequent als maar kanMn paard is in de bak ook een supersloom beest maar buiten... Als hij eenmaal mag draven dan gaat hij ook, is er niks meer aan te houden. Hij is echt heel sterk. En ik ga altijd met een ander paard naar buiten die een stuk sneller is en altijd harder wil als de ander
en mijn paard doet dan mee want die wil erbij blijven. Hoe streng en consequent ik ook ben er is niks aan te houden. Zelfs met mn vader erop niet

nanoeh schreef:rustiger lichtrijden,
ontspannen
aan de teugel vragen
afleiden met een pasje wijken en schouder binnenwaard of uitgestrekte draf *als hij dat kan*
(het wijken en schouder voor dan, he) 
bezig houden.