Unica (fjord) @ Wedstrijd (L2)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

unica

Unica (fjord) @ Wedstrijd (L2)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 15:10

Het was alweer een tijdje geleden, dat ik hier iets heb geplaatst.

Unica is een fjordenmerrie van 10 jaar oud. Het was eerst een ontzettend secreet, het enigste wat ze kon was dwars doen. Aangezien ik nog nooit op een paard had gezeten, was dat eerst wel wat lastig. Gelukkig hebben we dat overwonnen met veel geduld, en is ze nu ontzettend braaf.
We hebben nu 28 winstpunten in de L2, dit in minder dan een halfjaar tijd. Ons hoogte punt was eigenlijk wel, Reserve kampioen op het FK. Op 10 januari gaan we een wedstrijd in de M1 proberen.

Dit is een filmpje dat in het zomerseizoen is opgenomen. Mijn rijden wordt bijna nooit opgenomen, dat vind ik erg jammer. Dit was best een slechte proef, maar ik heb geen filmpjes van andere proeven. We hadden hier 170 punten.
Mijn houding is ook niet alles. Graag zou ik opbouwende kritiek willen hebben.

(het is een beetje apart gefilmd, jammer genoeg niet recht voor de A. Het ziet er dus wat scheef uit, maar we reden niet scheef.)
(Er zit geen leuk muziekje op de achtergrond, alleen maar een harde wind. Dus het is mischien handig om het geluid niet te hard te zetten. Haha.)

Hier het filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=mjOOJkmpUqQ

Veel kijk plezier, en een reactie zou leuk zijn!

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 16:25

Probeer je voeten goed in de beugels te houden af en toe glippen ze wat door de beugels heen. En de middendraf goed oefenen ze kan volgens mij nog wel wat meer verruimen dan wat ze de eerste keer deed. Goed terug rijden aan het begin en dan halverwege knallen.Je hoeft niet de hele lijn dus maak daar ook gebruik van . Voor de rest zijn het kleine dingetjes .. Succes straks weer met de wedstrijden in januari :)

unica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 17:09

netam12 schreef:
Probeer je voeten goed in de beugels te houden af en toe glippen ze wat door de beugels heen. En de middendraf goed oefenen ze kan volgens mij nog wel wat meer verruimen dan wat ze de eerste keer deed. Goed terug rijden aan het begin en dan halverwege knallen.Je hoeft niet de hele lijn dus maak daar ook gebruik van . Voor de rest zijn het kleine dingetjes .. Succes straks weer met de wedstrijden in januari :)

Bedankt :D Je hebt helemaal gelijk!!

Nette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 23:25

UNICA :~
Dit was in Makkinga toch?
Vind het er nog super uitzien hoor. :))
Verder ben ik het wel eens met Netam12.
En.. die M1 wedstrijden komen ook helemaal goed.
In Joure laten jullie je lekker selecteren en dan zit er misschien wel weer een FK voor jullie in!
Topteam! :+:

rocksyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 21:20

Ziet er niet gek uit hoor! Mooi beestje *D ! Probeer je benen wat stiller te houden en consequent been te geven. Dus verwacht actie na het geven van been. Want nu heb ik het idee dat je zelf best hard moet werken en dat ze het alleen als het écht moet :P . Voor in het M1: iets actiever vanuit de achterhand en duidelijke stelling aannemen. En goed de hoeken meenemen!

PonyPrinses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 12:01

Je reed een nette proef, howr. ;)
Alleen je bent een beetjeeee groot voor je pony en dat toont niet zoó mooii ;$.

unica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 16:00

PonyPrinses schreef:
Je reed een nette proef, howr. ;)
Alleen je bent een beetjeeee groot voor je pony en dat toont niet zoó mooii ;$.

Ja dat vind ik ook jammer, ik wou ook dat of ik wat kleiner was of Unica wat groter ;)
Maar ja je moet roeien met de riemen die je hebt zeggen ze wel :P

Iedereen bedankt voor het commentaar, daar heb ik echt wat aan :o

sharon_quiz

Re: Unica (fjord) @ Wedstrijd (L2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 16:11

Ik heb je filmpje gezien en het viel me op dat ze wijken op linkerhand makkelijker vindt dan naar rechts. Op rechts red je net de 10 meter voor je de hoek omgaat. Op links schaart ze veel mooier.

Verder vond ik je middendraf en -stap een beetje flauwtjes. Ik zag weinig verruiming. Dat is misschien nog iets om veel mee te oefenen.

Aan jou houding heb ik weinig op te merken, behalve dat je in stap nogal wiebelbenen hebt :D

Succes met je overstap naar het M1!

Niniee

Re: Unica (fjord) @ Wedstrijd (L2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 16:23

Probeer volgende keer inderdaad meer te verruimen in de middendraf en -stap.

Je mag ook je handen wel wat meer dragen. Ik heb het idee dat je ze nogal vastzet. Verder ziet het er heel netjes uit.

Succes in de M1! ;)

unica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-10 16:37

Niniee schreef:
Probeer volgende keer inderdaad meer te verruimen in de middendraf en -stap.

Je mag ook je handen wel wat meer dragen. Ik heb het idee dat je ze nogal vastzet. Verder ziet het er heel netjes uit.

Succes in de M1! ;)

Bedankt (k)