Wissel galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

schatorje

Wissel galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-09 16:11

Ik weet niet of er al een bericht staat over dit onderwerp ver in de verdere pagina's
Als dat zo is sorry daarvoor.

Ik heb ook al wat vragen gesteld over het galopperen met een jong paard..
Maar heeft 1 van jullie hier ervaring mee..

Ik wil mijn paardje graag eerst normaal de galop aanleren en dacht toen zij alleen nog onder de longe liep haar wissels geen probleem waren.
Ze wisselt.. eerst dacht ik dat uit enthousiasme was.. ( kan nog steeds hoor)

Als ik in de goede galop aanspring dan vind zij het leuk of het zit in haar systeem om te wisselen van galop hoe goed ik me been er ook tegen aan houd.
Ze doet het niet super regelmatig maar wel een paar keer.. ene keer wat meer dan de andere keer..
Kan het ook zijn dat ze de galop nog in haar smiesen moet krijgen.. en het nog moet voegen!
Wie heeft hier ervaring mee?

Alvast bedankt!!

Anoniem

Re: Wissel galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 16:13

Waarschijnlijk gewoon een onbalans of niet sterk genoeg zijn. Kleine stukjes galopperen, van je overgangen moet je t hebben, daar haal je je winst uit, niet van het kilometers maken.

EllyC

Re: Wissel galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 16:35

Inderdaad, is voor 99 procent zeker een kwestie van balans.
Probeer eens indien dit qua africhting al kan veel buiten te rijden om zo rechte lijnen in galop te kunnen rijden. Ze worden dan sterker, gaan onspannen en neigen dan minder om om te springen. Mocht dit toch gebeuren, rustig terugnemen en opnieuw aanspringen.

diesel84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 16:53

jury schreef:
Inderdaad, is voor 99 procent zeker een kwestie van balans.
Probeer eens indien dit qua africhting al kan veel buiten te rijden om zo rechte lijnen in galop te kunnen rijden. Ze worden dan sterker, gaan onspannen en neigen dan minder om om te springen. Mocht dit toch gebeuren, rustig terugnemen en opnieuw aanspringen.

Hier ben ik het wel mee eens .
Succes ermee !