Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
crazy_horses schreef:Zoals de tittel al zegt heb ik een aantal vragen.
Vraag 1: Mijn instructrice zegt dat een paard op een cirkel binnen stelling moet moet hebben,
maar als ik dit probeer worden mijn cirkels eieren. Wat kan ik hier aandoen?
vraag 2: Ik vind het moeilijk om door te zitten MET beugels. Iemand tips???
vraag 3: Ik steek mijn voeten naar buiten met gevolg dat ik wel een keer blijf haperen aan de bakrand.
Waarom steek ik mijn voeten naar buiten en wat kan ik er aandoen. Zelf probeer ik mijn voeten naar binnen te draaien, maar dan zit ik nogal ongemakkelijk op mijn paard.
vraag 3: Hoe krijg je een paard ontspannen tijdens het rijden?
Vraag 4: Hoe krijg je een paard een gang terug zonder dat je je teugels mag gebruiken?
Nog een paar termen
Wat betekent voorwaarts neerwaarts rijden?
Wat en hoe is een hele en een halve ophouding en wat is het verschil hierin?
Alvast bedankt
crazy_horse
crazy_horses schreef:Vraag 1: Mijn instructrice zegt dat een paard op een cirkel binnen stelling moet moet hebben,
maar als ik dit probeer worden mijn cirkels eieren. Wat kan ik hier aandoen?
Citaat:vraag 2: Ik vind het moeilijk om door te zitten MET beugels. Iemand tips???
Citaat:vraag 3: Ik steek mijn voeten naar buiten met gevolg dat ik wel een keer blijf haperen aan de bakrand.
Waarom steek ik mijn voeten naar buiten en wat kan ik er aandoen. Zelf probeer ik mijn voeten naar binnen te draaien, maar dan zit ik nogal ongemakkelijk op mijn paard.
Citaat:vraag 3: Hoe krijg je een paard ontspannen tijdens het rijden?
Citaat:Vraag 4: Hoe krijg je een paard een gang terug zonder dat je je teugels mag gebruiken?
Ga diep op je zitbeenknobbels in je zadel zitten en maak jezelf zwaar en knijp je billen als het ware wat samen. Als je dit vaak en consequent herhaalt komt je paard vanzelf terug. Maar blijf tijdens het terugrijden ook ondersteunen met je been zodat je overgang wel actief blijft.Citaat:Nog een paar termen
Wat betekent voorwaarts neerwaarts rijden?
Wat en hoe is een hele en een halve ophouding en wat is het verschil hierin?

. Inmiddels heb ik een andere instructrise, sinds een tijd terug, en die heeft me het aangeleerd. Echt, dit is niks anders als consequent oefenen. Het werkt het beste als er iemand die streng is toekijkt. Je wordt er echt misselijk van; telkens je tenen weer naar binnen moeten draaien, elke seconde weer. Je schijnt ook vreselijk spierpijn te krijgen in het begin, maar zelf heb ik hier niks van gemerkt. Dat het ongemakkelijk zit; klopt, in het begin wel. Maar mij werd ook gezegd: ,,Over een tijdje, als je geleerd hebt je tenen naar binnen te draaien, en je even voelt hoe het is om met je voeten naar buiten te rijden, dan voelt dát juist gek.,, Dus je moet het je echt aanleren. Oefenen, oefenen, oefenen. En weet je- bij mij ging hier nog geen week overheen. Dit komt ook omdat ik op de fiets oefende: Ziet er misschien heel lomp uit, maar ach, mij maakt het niks uit; niemand kon het zien. Probeer het gewoon, en geef absoluut niet op!