Kaliber @ Work (l2)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Moorke

Kaliber @ Work (l2)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-09 12:10

Hallo :D !

M'n moeder heeft woensdag tijdens de les een aantal filmpjes gemaakt, ik zou graag wilen weten wat jullie er van vinden.

Ik heb mijn paard nu ongeveer 3 jaar en het gaat steeds een beetje beter. Het begin was best wel moeilijk omdat hij het liefst heel langzaam loopt. Daardoor gaf ik steeds heel veel been waardoor hij nog trager werd. Nu begin ik eindelijk een beetje door te krijgen dat hij veel beter door loopt als ik mn benen stil houdt. Maar mn benen stil houden is best wel moeilijk..
We werken nu vooral aan de impuls en om mn benen stil te houden. Verder moet het wijken nog beter. Met les zijn we ook even met de gebroken lijn in contragalop aan het oefenen geweest voor de M1.

Dit was met het inrijden:

Tijdens de les:

Nog een heel klein filmpje:

En nog een filmpje van een wedstrijd vorige maand (stukjes, omdat de rest te donker is):

1 foto van het inrijden:
Afbeelding

Afbeelding

Nog een filmpje van hoe het 3 jaar geleden ging:
http://filmpjes.nl/v/35184-26-december-2006

En als laatste:
Afbeelding
(mn paardje, nu opgesloten in zn stal) ((ijzers + sneeuw gaan niet helemaal samen..))

L_alice

Re: Kaliber @ Work (l2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 12:38

je geeft idd. zelf al aan, benen wat stiller.
Ook mag je je handen wat meer dragen en stiller houden.
Verder ziet het er goed uit.
mooi paard!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 12:52

Ziet er goed uit hoor.. Maar, hij draagt en zwiept constant met zn staart, doet hij dit altijd? Die van mij zwiept nl ook constant met de staart (zie HAW la vie @ work).. Zelf mag je iets meer je handen dragen. Succes verder! *D

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 15:10

hij zwiept en draft zn staart wel enorm veel! miss heeft hij beetje last van zn rug,of is het gewoon een gewoonte? :)

vind het er heel fijn uitzien moet ik zeggen,lekker constant goedzo! vind hem wel wat nijgen naar iets te diep lopen :)

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 18:56

Hij mag van mij nog wat meer vanuit achteren komen, hij lijkt kort te zijn in zijn passen.

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 19:04

Ik vind het er wel goed uit zien! Loopt wel met veer vind ik! Maar wat me opvalt is dat je wel heel erg veel op de hoefslag rijdt. Misschien een idee om wat meer figuren te doen?

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 19:24

mag inderdaad veel actiever maar ziet er al beter uit in vergelijking met je oude filmpje.
ik irriteer me echt ontzettend aan dat gezwiep met die staart :P ik zie dat ook al op het oude filmpje, een tic ofzo?
met eerste galop het aanspringen valt ze zo'n beetje in galop en ik heb je bijna alleen maar zien hoefslagvolgen een paar minuten lang in hetzelfde tempo (en op het eind 2 x een gebroken lijn dat dan weer wel, dat zag er goed uit voorzover ik kon zien je mag hem wel iets meer omstellen).
je kunt beter meer schakelen in tempo, van 5 minuten (bij wijze van spreken) in hetzelfde iewat slome tempo rijden wordt ze echt niet actiever!
verder zie ik zeker verbetering vooral blijven doorzetten dan komt het helemaal goed! ;)

Moorke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-09 21:51

Dat zwiepen met de staart heeft hij geloof ik altijd al gehad. Soms doe ik het zelf ook dan beweeg ik mn zweepje te veel en denk hij dat hij een tik krijgt, of als ik met de sporen prik. Maar meestal doet hij het gewoon uitzichzelf.

Dat ik veel over de hoefslag rij klopt. Ik ben een beetje veel te lui met rijden. Terwijl als ik er wat meer energie in stop en wat meer figuren rij ik er veel meer voor terug krijg! Als ik straks weer kan rijden zal ik proberen wat meer oefeningen te rijden, dan worden die vast ook veel beter!

De gebroken lijn was ongeveer de eerste keer dat ik die in de les reed (daarvoor ook wel eens gedaan, maar niet zo op geoefend als nu). Dus daar moeten we nog wat meer aan werken, vooral dat ik de teugels niet los laat..

En als laatste wat meer vanachter en wat meer opgericht moet eigenlijk ook voor de M, maar ik rij nu liever eerst nog even wat dieper zodat hij even goed los komt. We hebben dat wel wat geoefend maar woensdag was hij een beetje stijf dus had ik hem liever wat lager.

Ryanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 07:51

Ziet er goed uit!! mooi constant tempo!
Maar in de galop galloppeerd hij naar mijn idee te veel op de voorhand. probeer hem hier meer om hoog te rijden aan de voorkand,

ook vind ik dat je je handen erg wijd draagt, wat ik zo kan zien op het filmpje ;)

succes ermee!!

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 16:01

'Meestal zwiept hij uit zichzelf' vind ik echt niet kloppen. Je paard doet dit niet uitzichzelf, is echt belachelijk. Ik vind dat hij heel 'hard' in de rug doorzit. Probeer je zelf eens wat te dragen, gebruik je bovenbeenspieren. En idd je beweegt je benen echt ontzettend hard, hier moet je serieus aan werken.
Als ik jou was zou ik eens een fysio/massage laten komen en zelf wat zit lessen ad longe vragen ;) Vooral het doorzitten moet echt zachter. Je gaat te veel op en neer, je zit niet stil genoeg.
Fijn paard, lekkere gangen, deze zouden nog ruimer kunnen als je hem actiever vanachter rijdt en iets doet aan je houding.
Komt in orde ;)

Moorke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-09 10:38

Vorig jaar is hij kreupel geweest en we denken dat hij toen helemaal vast gereden was. Toen is er een fysio bij geweest. De eerste keer zat hij helemaal vast daarna is ze nog een keer geweest en toen vond ze het wel goed. Ze vond het niet nodig om nog een keer te komen.
Ik heb er nog wel een keer over na gedacht om haar te laten komen, maar of dat echt nodig was twijfelde ik over.

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 14:54

meeste dingen geef je zelf al aan.
vind hem vaak niet actief genoeg.
probeer hem iets actiever te rijden.
super leuke foto trouwens van hem in zijn stal!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 00:26

Ja ik herken de bakken van uit de buurt ja.. Grappig! Jij kent waarsch wel 2 ponys die ooit van ons waren, Alie en Rocky. Heb jij een fysio of een osteopaat bij je paard gehad?

Moorke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 12:28

Vulina schreef:
Ja ik herken de bakken van uit de buurt ja.. Grappig! Jij kent waarsch wel 2 ponys die ooit van ons waren, Alie en Rocky. Heb jij een fysio of een osteopaat bij je paard gehad?

Ja, die ken ik! Daar heeft mn nichtje wel eens op gereden. En Rocky zat bij mij in de les.
Ik heb een fysio uit zwaagwesteinde bij mn paard gehad. Die komt bij je thuis en was toen nog heel goedkoop! Nu is ze wel duurder geworden, maar ze komt nog steeds bij je thuis.

larabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 18:13

Het ziet er wel goed uit maar hij mag nog iets activer. Jijzelf moet eigenlijk je armen wat meer krommen zeg maar zodat je niet met gestrekte armen rijdt . Bij het inrijfilmpje vond ik dat je behoorlijk hoog uit je zadel komt bij het lichtrijden,wanner je dit iets minder doet kun je waarschijnlijk je benen ook wat stiller houden. Verder heb je een super mooi paardje onder je kont hoor!

Moorke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 19:06

Dankje!

Het lichtrijden doe ik volgensmij op een verkeerde manier. Al heeft geen van mn lesgeefsters dat ooit verteld.. Dus toen wist ik het ook niet. Tot er een keer een zadelmaker kwam en die zei van wat doe je dat lichtrijden toch vreemd?
Gister heb ik weer voor het eerst nadat mn paard 9 dagen in de stal heeeft gestaan gereden. Hij moet weer helemaal los worden en ik moet ook weer even wennen (vooral mn spieren). Ik heb er op gelet dat ik niet te ver uit het zadel kom en dat ik wat meer figuren rij. Het niet te ver uit het zadel komen lukte wel een beetje en dan voelde het meteen ook een stuk beter. Maar je vergeet het zoo snel! De figuren wilde nog niet heel goed omdat ik in een keer te veel wilde terwijl hij amper aan de teugel liep en helemaal niet voorwaarts was. Hopelijk kunnen we nu weer wat trainen en komt er eerst geen sneeuw meer.

LoveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 19:24

tips:
-benen stiller
-handen hoger
-meer contact met het paard
-probeer op een tempo te blijven tijdens de draf of stap
-meer figuren rijden
-zadel wat verder naar achter
-staartriem??
-dubbele dekje
succes!

Moorke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-10 18:35

merel_13 schreef:
tips:
-benen stiller
-handen hoger
-meer contact met het paard
-probeer op een tempo te blijven tijdens de draf of stap
-meer figuren rijden
-zadel wat verder naar achter
-staartriem??
-dubbele dekje
succes!

Dankje!

Een staartriem lijkt me niet echt een oplossing voor een paard, en of dat nu echt nodig is? Ik moest misschien wat beter aansingelen en ik had een dekje die niet vast kon aan het zadel en daardoor wat weg gleed.
Ik rij met een onderlegger omdat het zadel anders niet goed past. Ik weet het, het is geen goede oplossing maar een andere hebben we niet kunnen vinden.