[Film] PRE Hengst onder het zadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PinkPrincess

[Film] PRE Hengst onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-09 10:11

Voor het eerst een film van mijn paard op youtube onder het zadel.
Die dag is die wel 20x ertussen uit geschoten. 10000000x gebokt en alle kanten op gesprongen. door de kouw.
ik heb al die stukjes weg geknipt dus ja het ziet er wel wat stressig uit maar goed kan ook niet anders als je het zo koud hebt
en alle kanten op wil springen. Doordat ik dus een tijdbom onder mijn kont had heb ik eigenlijk alleen maar beetje rond gedraaft stukje galop en stappen. er zit 1 middedraf bij. met gestrekte draf sprong hij 2 m de lucht in. of ging die aan de kletter. na maten het filmpje vordert zie je dat hij los komt en hoe hij steeds meer van zichzelf geeft. Zeker de moeite waard om even tekijken.

Sportpaard met sportnaam:
Meet CASANOVA
5 jaar oud
1.63m
L1

http://www.youtube.com/watch?v=ZoLSc3DyniY

Six

Re: [Film] PRE Hengst onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 10:16

Wat een prachtbeest zeg :9
Vind het jammer dat je filmpje wat hapert en dat ie zo langzaam afspeelt..

deCent

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 10:17

Beetje moeilijk kijken omdat het allemaal in slowmotion staat.
Maar wel een mooie PRE!

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-09 10:18

Six schreef:
Wat een prachtbeest zeg :9
Vind het jammer dat je filmpje wat hapert en dat ie zo langzaam afspeelt..

ja hij hapert wel. maar hij loopt niet langzaam af of is niet in slomotion. het is zo opgenomen..

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 10:23

Mooi paard, maar het lijkt inderdaad ofdat het allemaal in slomotion staat, dat is niet zo fijn kijken.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 10:30

Moet eerlijk zeggen dat ik de film telkens heb doorgespoeld, omdat het inderdaad niet fijn kijkt. Lijkt haast alsof hij bewerkt is, zodat hij op de maat van de muziek uit komt ;). Wel een heel erg mooi paard!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 10:32

Is geen fijn filmpje om naar te kijken inderdaad. Beeld vertekend enorm.

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-09 10:37

Silence schreef:
Is geen fijn filmpje om naar te kijken inderdaad. Beeld vertekend enorm.

Ik wou dat ik slomotion kon zetten...

pff ik ben zo antie computer ik kan echt nix hier op ofzo.. best blond eigenlijk dat ik amper muziek erbij kan zetten alleen knippen en plakken. foto's erop zetten en dat ws het.. Ja youtube geeft raar beeld veel blokjes pixel en beetje hapering. als ik hem afspeel op de pc is die heel anders. maar even snel hoor.

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 10:45

Jammer dat het wegspringen er uitgeknipt is.
Zou willen zien hoe je het oplost.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 10:48

Zien inderdaad er slow motion uit en kijkt wat vermoeiend daardoor.
Even een kleine tip: Zijn benen zijn wat donker,dit in een donkere bak geeft slecht zicht.Gooi er volgende keer eens een lichte bandage om net als wat je voor hebt gedaan,dan kun je het beter zien ;)

DolceDior

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 14:10

Hij heeft wel redelijk veel knie-actie zeg...
Ik vind wel dat je hem erg strak hebt in de hals, maar ik kan begrijpen dat als hij zo'n dondersteen is je toch liever gaat voor goede controle.
Misschien moeten jou beugels een gat of 2 langer, je zit namelijk erg op de lepel van je zadel.
Aan het einde loopt hij wel lekkerder, maar de ontspanning is vrij ver te zoeken en hij zou van achter er een beetje meer bij mogen.

Het is wel ontzettend irritant kijken nu je het zo vertraagd hebt.

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 14:36

Hij is heel stoer :j Echt een lekker ding. Ik snap je redenatie wel, dat je het vooral bij lange rechte stukken hield en voltes, maar mijn ervaring met PRE's is juist dat je ze heel erg bezig moet houden. Als ik een rondje gewoon hoefslag doe merk ik al dat ze verveeld zijn en zelf wat gaan verzinnen. Ze zijn slim, wendbaar en pakken alles snel op. Wees hem voor, houd hem bezig en verzin steeds wat nieuws. En je mag hem af en toe best wat ruimte geven van voor ;)

12sterre34

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 19:36

Hij is mooi zeg! :o

Ik ga mee met DolceDior: hij heeft lekker veel knie actie maar iets meer actie vanachter mag wel (vooral de galop lijkt ie achter niet echt actief maar dat kan ook komen door de vertraging in het filmpje). Ook in de hals vind ik hem wat teveel opgekropt, iets meer ruimte qua teugels zou mooier zijn (en ook fijner voor hem). Beugels mogen idd wel 2 gaatjes langer.

Erg mooi paard!! als je hem verkoopt sta ik vooraan in de rij ;)

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 10:01

Hele mooie PRE! Van welke stoeterij heb je hem vandaan ?
Ik vind wel dat je redelijk hard neerkomt in het lichtrijden en dan je ook erg vanachter op de lepel van je zadel zit. ;)

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-09 11:47

Epona_ schreef:
Hele mooie PRE! Van welke stoeterij heb je hem vandaan ?
Ik vind wel dat je redelijk hard neerkomt in het lichtrijden en dan je ook erg vanachter op de lepel van je zadel zit. ;)

ik moet een diepere zit. en dan kan ik ook langer zitten. Ik ben altijd springruiter geweest, nog steeds met mijn pony.
vandaar dat ik erg op mijn kont zit , dressuur rijdn met hun bekken ik met mijn onderbenen. vet raar soms.

Nobleza Rociéra komt hij vandaan. zijn vader is CARBONERO VIII en daar benik best trots op haha.
verder ben ik niet zo in de PRE's ik ken die hele stamboeken niet alleen die van mijn eigen paardje.
ik mail nog steeds met de fokker. een tijdje terug maandje terug ofzo kreeg ik weer een mail met foto's van zijn ouders en heel verhaal erbij in het engels dat is wel heel leuk van die mensen die vinden het geweldig om teweten hoe het met hun gefokte paarden gaat. ik mail ook foto's van hem door naar de fokker en dan krijg ik altijd wel reactie terug van He is the best of mij horses. haha

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 11:54

als hij zoveel schrikt en wegrent als je zegt, dan moet er wel heel erg veel spanning in hem zitten. Heb je manieren geleerd om hem met oefeningen rustiger te krijgen in zijn hoofd tijdens het rijden? Lijkt me niet erg bevorderlijk voor het paard zelf ook als hij continue zo gespannen loopt, je kan het ook zien op de filmpjes, hoewel ze niet zo duidelijk zijn.
Ik weet dat hengsten en sommige paarden gewoon een pittiger karakter hebben, maar in principe kan je de meeste paarden met verschillende oefeningen toch ontspannen krijgen.

Jooytjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 23:26

Wat een super gaaf beest zeg!:)
Idd jammer van het vertekende beeld..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 23:32

Na overleg in het team is besloten dit topic te sluiten, omdat we het filmpje van te slechte kwaliteit vinden. Er is ook een topic op RIJ-ITP, [RIJ-ITP] [Film] PRE Hengst onder het zadel, wat we weer heropend hebben.