Wasilianemo 2e X @ bokt!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

monica08

Wasilianemo 2e X @ bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 20:07

KIEKEBOE!
Afbeelding

Zaterdag hadden Wasilianemo en ik weer les en het gaat al stukken beter! Oke, zaterdag was de onstpanning wel moeilijk te vinden, want ze stond al een paar dagen stil.
We zijn vooral bezig met het rechtrichten, schakelen en het leren lopen op eigen benen, ook kan Wasilia nog geen mooie volte rijden zonder steun van mijn binnenhand dus daar zijn we ook druk mee bezig! De galop is al stukken verbeterd en ze springt nu 9 van de 10x goed aan en houdt het nu zo'n 4 rondjes vol!
Net zoals ons vorig topic, zijn we nog steeds niet bezig met het nageeflijk lopen, maar juist met de dingen die ik zonet typte..

De problemen waar ik tegen aanloop zijn vooral het rechtop zitten, binnenhand niet strakker dan buitenhand en ik moet strenger zijn met buitenhand zodat ze niet over het buitenschouder wegloopt.. Oja, hakken uitdrukken blijft moeilijk :')

Er zijn niet zoveel foto's gemaakt, want wilde eigenlijk alleen een paar foto's van mijn nieuwe setje!

Er mag best commentaar geleverd worden, mits het vriendelijk kan ;) Heb Wasilia nog maar anderhalve maand dus we moeten nog steeds wennen!
Nou dit was het eigenlijk wel! De foto's :

Afbeelding
Gespannen, binnenhand strakker dan buitenhand

Afbeelding
Heel tevreden beeld! Netjes actief, mag wel iets rechterop zitten!

Afbeelding
Al wat minder spanning, moet haar dan wel actief houden van achter! Handen nog wat meer aansluiten

Afbeelding
Verruimen vond ze die dag niet zo leuk.. Telkens ging ze wat in protest, maar wel mooi actief voor haar doen!

Afbeelding
Ja, als je fris bent, zitten er overal spoken en enge dingen!

Afbeelding
Halthouden en luisteren. Handen meer aansluiten

Zoals ik al zei, commentaar is welkom!

Groetjes Monica

Destino

Re: Wasilianemo 2e X @ bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 20:17

Hey, wat leuk dat is mijn oude setje! :D Staat goed hoor!
Probeer om niet voorover te kantelen en je rug dus recht te houden. Schouders netjes naar achteren en je armen niet vast zetten, ik heb namelijk het idee dat je je armen nogal gestrekt houdt. Probeer dus de knik in je ellebogen te houden.
Zit je wel ontspannen? Dat kan al een hoop goed doen voor de houding van je armen, rug en benen :) .
Succes!

Misty2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 20:23

ik vind dat je op de goede weg bent :D,
met je begeleider kom je er snel genoeg :D,

Ten eerste ik vind je setje echt leuk bij het paardje passen hihi
misschien eens vragen of er iemand je paardje wil vasthouden aan de longeerlijn zodat jij zonder beugels kan rijden om aan te voelen wat je paard doet, al zijn het maar 2 pasjes ga je weer terug in stap en probeer je weer opnieuw,
en probeer je wat meer te gaan ontspannen, vind je er wat strak en gespannen opzitten, draai af en toe met je schouders, en zucht keer lekker diep,,
maar je bent zeker goed op weg :D

succes verder !!

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-09 13:12

Chantal: Ze was die dag erg fris en ik ga daardoor een soort van tegenzitten en dus inderdaad gespannender.. Later toen ze rustiger was, was het ook al wat beter. En inderdaad een knik houden, wat erg moeilijk is! Bedankt voor je reactie en het setje past inderdaad leuk! :D

Misty2001: Dankje! Ik kan inderdaad wel een paar zitlessen gebruiken, maar dan moet ze niet zo fris zijn als zaterdag. Zal binnenkort als het rijden wat ontspannender is overleggen of dat mogelijk is! :)

Niniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 15:17

Je nieuwe setje is wel heel gaaf hoor. Het staat haar leuk! ;)

Probeer je hakken uitdrukken en ook als ze fris is, goed in het zadel te gaan zitten. Anders heb je grote kans dat ze alleen maar harder gaat lopen.
Je weet waar je met haar aan moet werken en wat je wilt, dus dat moet wel goed komen.
Succes en vooral plezier met haar!

Maximrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 15:23

Leuk paardje!

Het lijkt een beetje of hij onder je vandaan loopt (kan ook beeld opnamen zijn) maar als je dieper gaat zitten is dat vast minder. Maar je schreef ook al dat ie fris was.

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:00

Werk echt aan je aanleuning, en zoals je zelf zegt meer ontspanning.
Leuk paard heb je ;) Knap ding

Kellyyy11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:37

Mischien je teugels wat korter, zijn wel lang...
Verder ga ik niks zeggen want je heb al heel wat berichtjes =D

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 15:37

Hoi,
Ik zie jou iets doen wat ik zelf ook altijd deed: op je kruis zitten ipv op je zitbeenknobbels.
Daardoor kantel je voorover en doe je je hakken sneller omhoog. Ik zelf ben ook nog geen L ruiter ;) maar sinds ik op mijn zitbeenknobbels zit zit ik veel beter terug, maak ik mijn benen automatisch langer, en druk ik mijn hakken beter uit.
Dus die tip wil ik je geven. Je moet dan wel buik en kontspieren kweken ;)

Groetjes, en je hebt een schitterend paardje.

MARGoogle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:10

Probeer om niet voorover te kantelen en je rug dus recht te houden :)

susasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:22

Je zit echt keurig recht op

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 20:55

Allereerst weer bedankt voor de reacties! Hier kan ik zeker wat mee! :j

@ Adrianna1983: ja ik heb daar heel erg moeite mee om 'normaal' in het zadel te gaan zitten :') Wordt daar ook veel op gewezen door mijn instructrise maar zodra ze dan weer wat heet wordt, is de spanning weer terug.

@ Kellyyy11: zodra ik de teugels korter maak, ga ik nóg meer voorover zitten.. ja, vraag me niet waarom.. :? Ik denk als ik mijn armen meer ga aansluiten dat dan de teugellengte verbeterd..

Elianna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 09:24

Het ziet er nog wel wat gespannen uit, maar er zit zeker wel vooruitgang in!
Soms wat letten op je houding, dat je niet voorover gaat hangen, maar ook dit is al stukken verbeterd hoor!

Setje staat haar trouwens goed. :)

Enne, ik ben benieuwd naar de foto's die je gisteren gemaakt hebt van d'r!

nataly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 09:31

Leuk paard hoor! Hou oud is ze?
Verder heb je zelf al commentaar gegeven. Maar het ziet er leuk uit hoor. Haar naam kan ik maar niet uitspreken :o . Maar veel succes verder!

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-09 19:21

@ Elianna_: Met de les ben ik zo met haar bezig dat ik mijn eigen houding een soort van vergeet, maar als ik ''vrij'' rijd let ik hier veel meer op en dan gaat dat best goed! :) Bedankt voor je reactie!

@nataly_: ze is nu ongeveer 6.5 jaar :) Dankje voor je reactie en inderdaad de naam was voor ons ook wennen :')

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 21:39

Oeh, gaaf die kleurtjes blauw en geel, staat 'r heel goed!
Zoals mensen boven mij ook al zeiden, probeer rechtop & op je kont te zitten, en je hakken uit te drukken ;)
En niet vergeten knik in je armen te houden

Je hebt trouwens wel een súpermooi paard! :9

Dont_Give_Up

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 18:56

zoals je zelf al zei,
je handen..
maar verder vind ik het er goed uitzien ;)

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 14:22

Ziet er fijn uit, je mag alleen iets meer recht opgaan zitten en je onderbenen naar achter houden :)

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 14:52

netjes blijven zitten als je paard erg fris is, is niet zo makkelijk.
toch moet je er proberen op te letten. nu trek je bijvoorbeeld je hakken erg omhoog waarbij je hem onbewust dus aanspoort terwijl dat net niet nodig was, hetzelfde als naar je voren gaan zitten. succes!
leuk paard!

Lisaaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 21:20

Leuk paard, :D Je nieuwe setje past er leuk bij :o

Esmefleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 16:11

leuke foto's bij foto 6 lijkt het echt of je super schuin gaat en leuk paardje trouwens

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 09:11

Ziet er leuk uit, je mag inderdaad wat "fierder" zitten op dat mooi paard! Je hakken uitdrukken, armen steeds plooien en contact houden. :) Maar de comments zijn al gegeven. Veel succes!

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 19:26

ziet er al goed uit :j
wel goed je hakken uitdrukken, dan ga je ook al rechterop zitten,
maar je hebt goede begeleiding
of: wat een geweldig koppie heeft je paard !!

LoveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 23:00

ziet er wat gespannen uit misschien kun je hem wat dieper laten lopen

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 15:54

Zal wel weer even reageren want de reacties blijven!

@ Piekosjj: bedankt voor je compliment! Inderdaad m'n houding, zal proberen om er wat beter op te letten al hoewel dat moeilijk is..

@ Maaarije: Mijn onderbenen nog meer naar achter, hmm.. Ben er sinds die les mee begonnen maar vond ze al veelste ver en vindt het dan vooral moeilijk om mijn hakken uit te drukken dus nog meer wordt moeilijk.

@ nonalover: Ja dat schuine is omdat ze die hoek eng vondt en dus schrok ze.. ;)

@ Winxz_Bas: bedankt voor je reactie! Inderdaad hakken uitdrukken maar dit ging vandaag moeilijk omdat ik dan snel in de verkeerde houding ga zitten en mijn benen dan naar voren steek (stoelzit).

@ merel_13: als je mijn beginpost had gelezen, las je dat ik niet bezig ben met het ''naar beneden'' rijden. Eerst wil ik mijn paard beter aan het been, van binnenbeen naar buitenteugel, goede stelling en dat ze op eigen benen loopt ;) En dat hoofd komt vanzelf!

Iedereen bedankt voor de reacties! *D