Ilona 20 jaar @ wedstrijd!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ilseee12

Ilona 20 jaar @ wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-09 20:05

Beste bokkers,

hier mijn lieve pony Ilona! Ilona en ik zijn nu L1+3 , we zijn begonnen in de bixie, toen ik haar kreeg waren er geen wedstrijden (alleen bestgaand, ze is 4 keer bestgaand nederlands kampioen geweest) mee gereden! Ik zou graag willen weten wat jullie van mijn rij prestaties vinden! Ilona komt van de dekhengst baccarav v/d Corijon, Ilona's foknaam is dan ook : Baccarav's Ilona v/d Corijon. Het is een NRPS bestgaand, fok en keur merrie ze heeft 10 veulens gehad, die nu in de M/Z meelopen. Aan de pony ligt het dus niet. Het is een beetje een heet hoofdje, maar ik ben beter gaan rijden en ik heb er veel plezier van, ook al is ze een beetje oud! Graag opbouwende kritiek waar mee ik verder kan komen, het is een d-pony.
WIllen jullie geen kritiek leveren op mijn naar voor gestoken benen? Ik ben ooit eens aan mijn heupen geopereerd en kan ze dus niet lange tijd naar achteren houden, dat doet teveel pijn!
Ik hoop dat de foto's het doen, zoniet ik heb het adres er bij gezet

Op deze foto ben ik nog B.
Afbeelding http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-8CYJMRSP.jpg
Deze ben ik ook nog B.
Afbeelding http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-OYDWQYTP.jpg

Dit zijn de foto's van mijn eerste L wedstrijdje! mijn eigen commentaar hij mag ronder in de midden draf.
http://www.jw-fotografie.nl/Webwinkelpa ... onnega.htm
pagina acht! foto nr 174 175 176

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 21:14

Je hebt je handen vrij laag op de laatste foto's. Ook vind ik dat ze er daar net niet doorheen loopt, loopt net voor de loodlijn. Je bent de 2de vandaag die ik hier op bokt zie met zwarte handschoenen, mag dit wel op wedstrijd? Probeer zelf iets meer naar achter te zitten, je leunt wat naar voren. Waarschijnlijk als je je handen wat hoger houd komt dit vanzelf, je 'trekt' jezelf nu iets naar voren. En zag ik het goed dat ze haar mond open heeft op de laatste foto's??? Succes verder!

Vonekke

Re: Ilona 20 jaar @ wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 23:47

Leuke foto's erg mooie pony ook. Ik vind jullie goed bij elkaar passen. Probeer je tenen wat meer naar binnen te houden of je hakken naar buiten.

DinoBanani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 11:53

Wow, 20 jaar? Zou je echt niet zeggen.. Probeer je benen iets meer aan je pony te houden, en je handen iets hoger. Ik denk dat jullie er wel komen!

Mag jij trouwens met je mexicaanse hoofdstel dressuur rijden? Is hier nooit iets van gezegd?

Ilseee12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 12:21

geaaa schreef:
Je hebt je handen vrij laag op de laatste foto's. Ook vind ik dat ze er daar net niet doorheen loopt, loopt net voor de loodlijn. Je bent de 2de vandaag die ik hier op bokt zie met zwarte handschoenen, mag dit wel op wedstrijd? Probeer zelf iets meer naar achter te zitten, je leunt wat naar voren. Waarschijnlijk als je je handen wat hoger houd komt dit vanzelf, je 'trekt' jezelf nu iets naar voren. En zag ik het goed dat ze haar mond open heeft op de laatste foto's??? Succes verder!

Zwarte handschoenen (volgens het knhs jury boekje van mijn moeder) zijn toegestaan, net zo als jasjes in verschillende kleuren

Ilseee12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 12:22

DinoBanani schreef:
Wow, 20 jaar? Zou je echt niet zeggen.. Probeer je benen iets meer aan je pony te houden, en je handen iets hoger. Ik denk dat jullie er wel komen!

Mag jij trouwens met je mexicaanse hoofdstel dressuur rijden? Is hier nooit iets van gezegd?

Met mexicaans hoofdstel mag je zeker dressuur rijden! :) alleen, vinden smmige jury's het minder leuk, ik heb nou trouwens wel een nieuwe neus riem !

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 12:57

Wat leuk, een halfzus van mijn vorige pony! :D

Ze ziet er super uit voor haar leeftijd! Leuk paardje.
Op de eerste foto lijkt het alsof je een beetje ver naar voren zit.. Maar dat kan natuurlijk een momentopname zijn! Succes met je pony!

varlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 20:49

probeer je benen aan te sluiten

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 20:54

wat een mooi paardje!
jerijd er mooi
ik vind het ook knap dat je nog zo mooi kan zitten nadat je aan je heupen ben geopereerd!!!

gwoonRosaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 13:41

tenen meer naar binnen, en zou ook iets naar achter gaan zitten
ziet er wel leuk uit!

Brittsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 16:03

Wat een leuke pony, je zou niet zeggen dat die 20 is hoor. ^^
Alleen soms zit je wat naar voren, probeer wel recht te blijven zitten.

Zenna_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 14:55

LEt inderdaad op je handen.. vanwaar de mexicaanse neusriem als ik vragen mag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 15:00

Je zou geen pijn mogen hebben onder het rijden, maar als je een goed zadel hebt dat goed ligt vanzelf de juiste houding krijgen, zonder pijn. Misschien iets om over na te denken ?

Ilseee12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 18:14

We zijn druk bezig met een ander zadel ;) ik zou graag een dressuur zadel willen, alleen heb ik dan last onder het rijden naar een kwartier van mijn heupen. Ik had namelijk voorheen een dressuur zadel op Ilona, nu heb ik een zadel wat mijn oma geërfd, deze zit beter, maar ik kan mn benen niet lang op de zelfde plaats houden, er is iets mis met het gewricht van de heup ;) Ik moet idd letten op mijn houding. Ik ben soms zo geconcentreerd dat ik daar niet op let. Bedankt voor al het advies :)

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 16:01

Over je naar voren gestoken been, dat vind ik wel meevallen. Ik vind het absoluut niet storen (op de eerste foto's in de b proef, rest foto's had ik nog niet gezien:P)

Wat mij heel erg opvalt is dat je bit een beetje aan de grote kant lijkt, vooral op de eerste foto. Als deze grote tussen de mond en de ringen aan beide zijdes zo zijn, mag je wel een maatje kleiner hebben

JoscaftWilga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 23:45

ik vind dat ze er nog goed uit ziet vor haar leeftijd!

Ilseee12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 14:59

Mn bit lijkt miss een beetje groot, maar het kan niet anders (misschien met bit ringen, maar dat wil ik liever niet;)) want een maatje kleiner is echt te klein en ik heb nog wel eens de neiging om mn hand terug te trekken ;)
dankje voor al jullie tips :)

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 16:23

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je dient namelijk minstens 5 recente rijfoto's te plaatsen waarop rijtechnische commentaar op kan gegeven worden.