Igor @ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ajiti

Igor @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-09 11:14

Hallo , het is al een tijdje geleden maar ik wil de foto's toch nog plaatsen .
Tips geven mag !

Igor
Al oud ! Rond de 25 of ouder.
Fries
Paard voor de kar , maar heeft al een paar jaar stilgestaan.
Niet vaak bereden , al jaren geleden .
Hengst

Ik weet dat mijn houding echt slecht is maar ik was er niet zo op aan het letten .
Ik mag langer zitten (hij is nogal breed ).
Anders .... hakken uitdrukken en naar achter zitten .

1#
Afbeelding

2#Tenen
Afbeelding

3#Tenen
Afbeelding

4#
Afbeelding

5#
Afbeelding

6#Blooper
Afbeelding

7#Trots op deze foto !
Afbeelding

8#
Afbeelding

9#
Afbeelding

10#
Afbeelding

11#Mijn houding :O Maar wel mooi van hem
Afbeelding

Tips mag !

-Hakken uitdrukken
-Tenen
-Naar achter zitten

corina21

Re: Igor @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:16

jammer van je onduidelijke foto s,
je mag je stijgbeugels wat langer maken.
vind het wel vriendelijk ogen.

xxxphoebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:21

Ziet er leuk uit hoor. Inderdaad een stuk langer gaan zitten en meer op je kont. Vindt het nog wel meevallen, hoe je nu zit. Alleen je handen wat meer gesloten houden en met je duimen naar boven. Ook lijk je een wat strenge/strakke teugelvoering te hebben. Let op dat je ontspannen met je hand mee blijft gaan. Dit kunnen natuurlijk ook wat ongelukkige moment opnames zijn. Maar ook al is je paardje fris (en zo te zien ook sterk) toch proberen met een ontspannen hand te rijden.
Leuk hoor met zo'n oudje. Lekker blijven rijden, rust roest.

shaddy82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:24

Jammer dat niet alle foto's even scherp zijn, vind vooral foto 5 erg mooi
Wel een heel stoer paard, ziet er nog super uit voor zijn leeftijd
Rijtechnisch commentaar, iets meer recht op zitten, beugels zouden een gaatje
langer kunnen, handen iets meer dragen, verder ziet het er vriendelijk uit

Ajiti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-09 11:24

xxxphoebe schreef:
Ziet er leuk uit hoor. Inderdaad een stuk langer gaan zitten en meer op je kont. Vindt het nog wel meevallen, hoe je nu zit. Alleen je handen wat meer gesloten houden en met je duimen naar boven. Ook lijk je een wat strenge/strakke teugelvoering te hebben. Let op dat je ontspannen met je hand mee blijft gaan. Dit kunnen natuurlijk ook wat ongelukkige moment opnames zijn. Maar ook al is je paardje fris (en zo te zien ook sterk) toch proberen met een ontspannen hand te rijden.
Leuk hoor met zo'n oudje. Lekker blijven rijden, rust roest.

Ja ik weet het ik zit zo naar voor omdat ik 8 jaar ballet doe , maar ik werk eraan en het begint al te lukken .
Ja strenge handen , hij was uitgebroken en als ik even meegaf dan begon hij al te crossen .
Maar dat was omdat hij terug wou naar zijn vriendin :o
Maar volgende keer zetten we haar even van de wei .

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 12:18

Dat is totaal geen excuus? Dat je al 8 jaar ballet doet, maarja.

Heb je les?
Ik zou eens een zitles nemen als ik jou was :)
Want je zit nog niet echt stabiel en je zoekt steun in de teugels, voor zover ik kan zien.
Ik denk dat het paardje beetje te groot, breed en sterk voor je is.. dat kun je natuurlijk wel overwinnen.. :)

Coldplay90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 13:34

Het ziet er wel leuk uit, maar ik vraag me af waarom je met een liverpool rijdt? En heb je les? Ik denk dat jullie een leuke combinatie kunnen zijn als je er begeleiding bij hebt. :)

MARGoogle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 13:38

Ik vind het al goed dat je blijft zitten ik heb vaak het probleem als ik op men boerepaard zit dat ik niet goed kan zitten en dan als ik me wil goed zetten verlies ik mijn teugels.

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 13:41

Ik vind het knap hoor zo'n meisje op zo'n groot paard dat is een compliment waard dat doet niet iedereen je na en het lijkt me geen makkelijk paard om op te zitten, vanwege zijn gangen gooit hij hoog op???Nogmaal mijn complimenten hoor :~ :j

Ajiti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-09 19:09

MARGoogle schreef:
Ik vind het al goed dat je blijft zitten ik heb vaak het probleem als ik op men boerepaard zit dat ik niet goed kan zitten en dan als ik me wil goed zetten verlies ik mijn teugels.

Ja zon paard , dat is niet zo makkelijk mensen
Ik heb les en zit goed , het zijn slechte momenten en moeilijk paard
Logisch als hij jaren geen bit heeft aangehad dat hij trekt
Zon een sterk paard hou je niet tegen
Of rijden jullie allemaal Grand Prix ??

Ik les genoeg en kan goed rijden , geloof me maar .

Ajiti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-09 19:13

Minjon schreef:

Heb je les?
Ik zou eens een zitles nemen als ik jou was :)
Want je zit nog niet echt stabiel en je zoekt steun in de teugels, voor zover ik kan zien.
Ik denk dat het paardje beetje te groot, breed en sterk voor je is.. dat kun je natuurlijk wel overwinnen.. :)

Ballet is een excuus , ok
Mijn rug is krom door overlasting
En zo 8 jaar blijven oefenen om een gebogen rug te hebben
Gaat er niet makkelijk uit hoor

Ik heb zitles gehad en kan het , ik concentreer me op het paard en niet op hoe mooi ik eruit zie op foto
Hij is niet te sterk , we hebben een band !
Ik heb het heus al overwonnen of ga jij op een paard waar 10 jaar niet mee gereden is direct mooi dressuur mee rijden ?
Het is en blijft een paard voor de koets

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 22:05

hallo
wat een mooi paardje,en ik vind dat je er nog redelijk oed op zit een vraagje:is het een ras echte fries,want hij heeft twee witte voetjes of ben ik nu echt scheel (sorry als het al eens gezegd is geweest)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 22:11

jammer van die onduidelijke fotos,
wel leuk dat je hem nog kan rijden :j

waar ik wel even op zou letten is dat je je handen wel wat hoger kan dragen, zodat het paard
ook wat meer vrijuit kan bewegen , hetzelfde met je houding, je kijkt best vaak naar beneden,
dat verstoord de balans van het paard, dus kijk naar voren,waar je heen gaat!
En schouders wat meer naar achteren en het plaatje word al wat mooier in combinatie!

veel plezier verder met hem!

Vonekke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 23:44

Inderdaag jammer van de onduidelijke foto's. Wel een stoer paard. Probeer ookal is het de eerste keer sinds jaren dat hij weer bereden wordt toch op je houding te letten, dan volgt het paard (als het goed is) vanzelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 23:47

Wat het ballet betreft, ik heb precies hetzeflde, ik kon ook moeilijk rechtzitten, doordat ik jaren aan ballet heb gedaan, spieren in je rug belast je dan op een heel andere manier. Zelfde geldt voor mijn knieen, die zijn permanent om zeep geholpen door ballet, waardoor ik te paard mijn tenen niet eens naar binnen kan draaien :=

Verder vind ik het er goed uit zien. Je kan nog lekker doorgroeien met hem. Ik zou proberen je handen iets meer te dragen, wat boven de hals. Vind dat je hem zeker niet slecht hebt lopen voor een paard wat een x aantal jaar niet bereden is. Gewoon vaker samen oefenen, dan komt het vanzelf :)

Thorstensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 06:09

Minjon schreef:

Doe jij dan ook al 8 jaar ballet?! Ik neem aan van niet anders had je geweten dat het wel degelijk een hele goede excuus is.

Verder vindt ik het er heel knap uit zien voor een paard dat niet vaak bereden word (hengst nog wel!) en dan ook nog bij zo'n klein iemand

Hij ziet er fantastisch uit voor 25 jr!

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 06:24

Ajiti schreef:
Ballet is een excuus , ok
Mijn rug is krom door overlasting
En zo 8 jaar blijven oefenen om een gebogen rug te hebben
Gaat er niet makkelijk uit hoor

Ik heb zitles gehad en kan het , ik concentreer me op het paard en niet op hoe mooi ik eruit zie op foto
Hij is niet te sterk , we hebben een band !
Ik heb het heus al overwonnen of ga jij op een paard waar 10 jaar niet mee gereden is direct mooi dressuur mee rijden ?
Het is en blijft een paard voor de koets

Dat moet je er dan ook ff bij zeggen ;)
ik ben ook zo op een paard gestapt die 15 jaar stilstaat maarja, ik zeg al niks meer, schijnbaar weet je al alles wat je moet doen om perfect te zijn ;)

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 06:25

flickr schreef:
Minjon schreef:

Doe jij dan ook al 8 jaar ballet?! Ik neem aan van niet anders had je geweten dat het wel degelijk een hele goede excuus is.

Verder vindt ik het er heel knap uit zien voor een paard dat niet vaak bereden word (hengst nog wel!) en dan ook nog bij zo'n klein iemand

Hij ziet er fantastisch uit voor 25 jr!

Ik vind het gewoon niet verantwoord, en die mening mag ik best uiten.
Ik vind hem er te groot, sterk en machtig uitzien voor zo'n meisje.

Ajiti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 09:20

craiester schreef:
hallo
wat een mooi paardje,en ik vind dat je er nog redelijk oed op zit een vraagje:is het een ras echte fries,want hij heeft twee witte voetjes of ben ik nu echt scheel (sorry als het al eens gezegd is geweest)

Het is en rasechte fries , maar er moet ergens eens een foutje zijn geweest :p

Ajiti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 09:21

Unwritten schreef:
Wat het ballet betreft, ik heb precies hetzeflde, ik kon ook moeilijk rechtzitten, doordat ik jaren aan ballet heb gedaan, spieren in je rug belast je dan op een heel andere manier. Zelfde geldt voor mijn knieen, die zijn permanent om zeep geholpen door ballet, waardoor ik te paard mijn tenen niet eens naar binnen kan draaien :=

Verder vind ik het er goed uit zien. Je kan nog lekker doorgroeien met hem. Ik zou proberen je handen iets meer te dragen, wat boven de hals. Vind dat je hem zeker niet slecht hebt lopen voor een paard wat een x aantal jaar niet bereden is. Gewoon vaker samen oefenen, dan komt het vanzelf :)

Dat ballet is zo irritant bij paardrijden , mijn tenen , mijn rug :P
Maar gelukkig niet mijn knieen:p

EsmayEsmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 19:31

Leuk paard hoor. Ziet er goed uit, zeker voor ze leeftijd!

Alleen snap ik het niet helemaal. Eerst zeg je dat je houding erg slecht is en het verbeterd moet worden, verder in het topic zeg je dat je zitles heb gehad en dat je wel goed kan zitten.
Eerst zeg je dat je paard sterk is en dat je dat niet tegen houdt, en later in het topic zeg je weer dat hij helemaal niet te sterk voor je is.
Dus hoe zit het nou, dat snap ik niet helemaal?

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 13:41

Leuk paard en knap dat je er als zo'n klein meisje opstapt.

Wel zou ik je beugels een (paar) gaatje(s) langer maken en meer op je kont zitten.

Lekker doorgaan met rijden, komt wel goed!

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 13:48

Ook ik heb jaren aan ballet gedaan (maar liefst 20 jaar) en merk ook dat ik bepaalde dingen gewoon niet kan doordat ik verkeerde spieren heb getraind en mijn houding er dus helemaal naar is gaan staan.
Zodra ik mijn tenen naar binnen wil draaien krijg ik enorme krampen, ik probeer het wel en probeer het iedere keer een beetje op te bouwen, maar het is en blijft moeilijk.
Wat wel grappig is, is dat ik hier op een manege hoor dat de vaste equip balletles krijgt voor het ritmegevoel. Volgens Benjamin leer je bij ballet ritme en ballans en heb je daar wat aan bij het paardrijden. Ik weet niet hoe vaak en hoe de lessen van ballet zijn, want echt klassiek in combinatie met paardrijden, zie ik nog niet zo zitten.

Ajiti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 21:01

XLeandrosX schreef:
Ook ik heb jaren aan ballet gedaan (maar liefst 20 jaar) en merk ook dat ik bepaalde dingen gewoon niet kan doordat ik verkeerde spieren heb getraind en mijn houding er dus helemaal naar is gaan staan.
Zodra ik mijn tenen naar binnen wil draaien krijg ik enorme krampen, ik probeer het wel en probeer het iedere keer een beetje op te bouwen, maar het is en blijft moeilijk.
Wat wel grappig is, is dat ik hier op een manege hoor dat de vaste equip balletles krijgt voor het ritmegevoel. Volgens Benjamin leer je bij ballet ritme en ballans en heb je daar wat aan bij het paardrijden. Ik weet niet hoe vaak en hoe de lessen van ballet zijn, want echt klassiek in combinatie met paardrijden, zie ik nog niet zo zitten.

Ja het ritme en ballans had ik wel snel mee

Ajiti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 21:03

EsmayEsmay schreef:
Leuk paard hoor. Ziet er goed uit, zeker voor ze leeftijd!

Alleen snap ik het niet helemaal. Eerst zeg je dat je houding erg slecht is en het verbeterd moet worden, verder in het topic zeg je dat je zitles heb gehad en dat je wel goed kan zitten.
Eerst zeg je dat je paard sterk is en dat je dat niet tegen houdt, en later in het topic zeg je weer dat hij helemaal niet te sterk voor je is.
Dus hoe zit het nou, dat snap ik niet helemaal?

Mijn houding is goed maar ik lette er daar niet zo op omdat ik bezig was met hemzelf en hij zo zacht zit
Maar dat was een ongelukje wat volgende keer niet meer zal gebeuren en hij is sterk genoeg om me eraf te gooien maar hij zal dat niet doen omdat we elkaar vertrouwen