allereerst even een achtergrond verhaaltje, en vraag ook vriendelijk NIET te reageren als je het niet gelezen hebt

Arilla is een 10 jarige dravers merrie, die de tolt/telgang beheerst.
zei is van 2 meiden van een jaar of 14 geweest die dressuur matig nooit wat met haar hebben gedaan.
het was buiten rijden en crossen crossen crossen.
hun hebben de tolt/telgnag er ook vakkundig in getrapt en hebben er nooit bij sti gestaan dat je hier in de toekomst best eens problemen mee kan krijgen als je het niet goed aanleerd.
ik heb haar gekocht via een tussenpersoon, en viel mijn oog dan ook niet direct op haar ( door haar achtergrond en mijn ervaring )
Toch gaan proefrijden en besloot de uitdaging toch aan te gaan.
ik ben gelijk opzoek gegaan naar een instructrice die ervaring heeft met toltende dravers en die heb ik gevonden
Zietje op bokt heeft me nu 1 les gegeven en daar ben ik afgelopen 2 weken mee bezig geweest en woensdag komt ze weer

arilla kon dus wel draven, maar haar tweede gang was duidelijk die tolt.
we zijn nu bezig dit eruit te rijden en de draf weer 2e gang maken.
linksom gaat nu heel goed ze draaft heel makkelijk weg alleen rechtsom heeft ze er vreselijk veel moeite mee, maar het is gelukt
* ja ik val naar voren, probeer hier aan te werken.
* haar tempo licht boven het gemiddelde.
* ik doe niets aan haar hals hoofdhouding.
* mijn houding is bar slecht en ben hiervan op de hoogte

* cap is eigen risico hoef hier dan ook geen commentaar op

verder tips foefjes etc is welkom mits opbouwend

de foto's :

even lekker stappen, helaas maar 1 foto van deze kant de ander heb ik niet wel gedaan natuurlijk

drafje linksm ik mag wat meer in het midden van mn zadel gaan zitten, en mn handen meer dragen ( ben liever lui dan moe
)
Nog een rustig drafje ( voor haar doen rustig ) * weer het duikel effect *

En jahwel het drafje rechtsom
( daar snapt ze helemaal niks van haha ) mn handen veelte wijdt uitelkaar.LET OP: wij zijn nu pas 3 weken bezig, arilla is 8 maanden drachtig, en niets moet, alles mag

ik ga haar verder oppakken als het veulentje er strax van af is

*