Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Niniee schreef:Je kan strotouwtjes gebruiken. Daarmee maak je je voeten vast aan de singel en blijven ze zitten waar ze horen te zitten. Als je ze niet té strak doet, kun je ook nog normaal been geven.
Zodra je hier een tijdje mee rijd, zul je vanzelf merken dat je je voeten minder af gaat steken, ook als je dan zonder gaat rijden.

runasays schreef:ik kreeg vroeger altijd bierviltjes tussen mijn knieën en het zadel. Zodra mijn knieën naar binnen gedraaid waren en de bierviltjes niet meer vielen, wezen mijn tenen ook totaal niet meer naar buiten.
prinero schreef:Niniee schreef:Je kan strotouwtjes gebruiken. Daarmee maak je je voeten vast aan de singel en blijven ze zitten waar ze horen te zitten. Als je ze niet té strak doet, kun je ook nog normaal been geven.
Zodra je hier een tijdje mee rijd, zul je vanzelf merken dat je je voeten minder af gaat steken, ook als je dan zonder gaat rijden.
Dit is toch gevaarlijk mocht je vallen? Lijkt me niet dat dit makkelijk los schiet en als je met je benen vast zit terwijl de rest van de lichaam er al half naast of op de hals bungelt is het niet heel prettig met een naderende bakrand.....
Overigens kan je ook oefenen met bijv. bierviltjes! Als je bierviltjes klemt tussen je benen en het zadel aan de achterzijde op het moment dat je benen in de juiste positie liggen en je hiermee gaat rijden (zonder klemmen!!) is het de oefening om ze niet te laten vallen.

runasays schreef:ik kreeg vroeger altijd bierviltjes tussen mijn knieën en het zadel. Zodra mijn knieën naar binnen gedraaid waren en de bierviltjes niet meer vielen, wezen mijn tenen ook totaal niet meer naar buiten.
phormicola schreef:Tja, ik neem aan dat je een meisje/vrouw bent? Vrouwen zijn nou eenmaal anders gebouwd dan mannen, voor de meeste vrouwen is het erg onnatuurlijk om met de tenen kaarsrecht naar voren te rijden, dat zou alleen maar gespannen benen opleveren en dat is nou juist niet de bedoeling. Als het heeeeel erg is, kun je je been vanaf je heup naar binnen toe draaien, weet het ook niet anders uit te leggen zonder het voor te doen.
De benen naar voren steken, daar zijn wel wat truucjes voor. Allereerst kun je in de verlichte zit gaan, dan moet je je onderbenen naar achterbrengen en je bovenlichaam naar voren/beneden, anders raak je uit balans. Als je dat onder de knie hebt, kun je langzaam terugzakken in het zadel en daarbij hou je je benen in dezelfde stand. Probeer dat zo te houden. Zegt je instructeur dat je je benen weer naar voren steekt, ga je weer in de verlichte zit enz enz.
Probeer 'actief' te gaan zitten. Als ik zie dat mensen hun benen naar voren steken heb ik het idee dat ze een beetje passief op hun paard zitten. Kijk ook in de spiegels van de bak (als je die hebt).
Bizzybijtje schreef:runasays schreef:ik kreeg vroeger altijd bierviltjes tussen mijn knieën en het zadel. Zodra mijn knieën naar binnen gedraaid waren en de bierviltjes niet meer vielen, wezen mijn tenen ook totaal niet meer naar buiten.
Oh! Die moet ik even onthouden!
EDIT: Maar ga je dan niet heel snel gespannen zitten?