in galop springen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

delles4

in galop springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-09 16:54

heey

ik heb vandaag voor de 4e keer gesprongen met mijn paard.
ik heb tot 40 cm gesprongen omdat hij het nog niet hellemaal kent.
Hij doet het wel heel erg goed.
Nu had ik een vraagje, ik rijd altijd aan in draf maar ik wil graag wat hoger met hem gaan springen in de loop van de tijd maar als ik 70cm ga springen moet ik wel in galop aanspringen en dat heb ik nog nooit niet gedaan ook niet met een ander paard.
is het heel anders om in galop aan te rijden?
en waar moet je goed op letten?

Dan had ik nog een vraagje ligt het aan een paard hoe hoog hij kan springen?
Het is een dresuurgebouwd paard wel heel smalletjes, 1.62 hoog.

x_hielke_x

Re: in galop springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 16:57

het is niet heel anders gewoon beetje meten met hoe groot je galop sprongen zijn en vedder zal hij zich wel redden.
hoe hoor een paard kan springen ken je niet zo beoordelen dat kan zowiezo niet dat is gewoon uitproberen

An1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 16:58

Je hoeft niet perse in galop te springen als je 70 cm of meer gaat springen hoor! paarden kunnen in draf ook heel hoog springen.. en elk paard heeft natuurlyk een ander limiet wat ie max kan springen! maar dat heeft niet met de hoogte van je paard te maken maar met het vermogen van het paard!

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 21:44

Wanneer in je in galop aanrijdt, moet je altijd proberen om een vast basistempo aan te nemen. Niet te traag niet te snel. Probeer je paard in dat tempo rustig naar de hindernis te laten lopen, probeer te tellen hoeveel galop sprongen je nog voor sprong zit 'je afstand zien'. Dit leer je alleen door ervaring en door goede hulp.

Om het makkelijker te maken kun je ook een balkje op een galopsprong voor de hindernis leggen.

Zorg ook dat je de grondlijn onder de hindernis ongeveer 30cm hebt, zo kan je paard ook makkelijk zijn afstand zien.

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 22:18

Heb je ook les? Hoe oud is je paard?

delles4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 22:20

nee ik heb geen les in springen dat doen ze bij ons op de club niet alleen dresuur. wel jammer!
Mijn paard is 8 ik heb hem anderhalve maand hij had voorheen alleen balkjes gedraaft en 20 cm gesprongen.
Heb nu tot 40 gesprongen.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 23:03

probeer eerst een lage sprong in galop..

jij moet leren tellen en je paard moet leren uitkomen..
niet schrikken als sommige sprongen niet uitkomen en je een super brede sprong maak of juist een hele korte..

de rest staat hier al allemaal ;)

wat ik zelf vaak doe met jonge paarden is dat ik ze de eerste keer wat bij me houd, zodat ik voor hun tel en aangeef wanneer ze moeten springen..

daarna laat ik ze wat losser omdat ik vind dat een paard het ook zelf moet kunnen inschatten.. (dan krijg je soms wat rare sprongen ;) )

succes en veel plezier

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 10:27

Ik zou, toch ook omdat je zelf niet heel erg veel springervaring hebt en je paard ook niet, iemand vragen om je te helpen als je wilt springen. Dit kan ook buiten je club om ;)

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 12:06

Ik moet altijd in galop aanspringen met mijn pony omdat die anders weigerd.

- Maar je kan ook gewoon 2 of 3 ' galoppassen ' ervoor in galop in galop gaan. Als je je paardje niet helemaal vertrouwd kan je misschien eerst met een ander paard dit doen, die het springen al wat meet gewoon is.

Je kan ook hulp vragen aan anderen :)

mieckeymouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 23:39

Als je in galop lage sprongetjes neemt, merk je daar weinig van die kun je dan uitbouwen tot hoog. Verder is het belangrijk om goede begeleiding te nemen met springen.

Succes!

alovej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 11:52

Als je in draf op de hindernis af komt rijden,is de hindernis de aansprong voor de galop.
Dus het kan best in draf.
Ook altijd even kijken, heeft je paard een sterke achterhand?
Dan zou dat goed zijn voor het springen.
En als je toch in galop wilt springen, rijd goed op de hindernis af!