Manegeles met Wylie!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Manegeles met Wylie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-09 20:53

Hallootjes!

Vanochtend had ik les op Wylie heel leuk paardje, maar hij was erg fris. We reden buiten ;) .
Stappen ging nog goed, maar Wylie galoppeerde liever dan dat hij draafde. De galoprondjes gingen overigens wel goed, en hij liep lekker ontspannen op het einde :)

Hier wat foto's:
Meet Wylie:
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Thiedemann heeft elk paard op onze manege verplicht om. Vraag me niet waarom, dit is nou eenmaal zo.

Eigen commentaar:
*Benen meer naar achter leggen
*Meer ontspannen in de hand
*...

Laat een leuke reactie achter!

Groetjes, Marjolijn en Wylie.

rizo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 21:49

ziet er best goed uit
alleen niet zoveel naar beneden kijken maar vooruit en wat ontspanner zitten (;
ik zelf vind die thiedeman er helemaal niet fijn uitzien... pas volgens mij ook helemaal niet om dit paard... jammer dat de manege dat wilt... hij rijdt vast veel fijner zonder

Marjo

Re: Manegeles met Wylie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-09 21:54

Thiedemann ga ik niet over. Hij heeft wss de oude spullen van een ander paardje, die was wat kleiner.

Maar bedankt, idd ik moet meer ontspannen. Wylie was best fris vandaag, dus ik was al wat meer gespannen dan normaal. Niet in de vorm van "bang" maar in de vorm van, onder controle houden :+ als je begrijpt wat ik bedoel.

horsepower14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 22:01

ziet er netjes uit, idd wel iets meer ontspannen in je hand, maar je geeft zelf al aan waar dat aan ligt.
Als je meer ontspant in je hand, kan het paard ook fijner lopen (denk aan fijnere hoofd/halshouding / nageven), al doen niet alle manegepaarden dit even makkelijk

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 22:04

thiedeman is veelste klein :oo
maargoed daar kun jij verder ook niets aan doen

maar leuk paard is het :) ziet er best netjes uit :j
let vooral ook erg op je tenen staan tever naar buiten.. en naar voren blijven kijken ;)

love_Alegria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 22:19

ziet er wel leuk uit
alleen duimen omhoog en iets meer je handen dragen zeg maar, snapje?
dan ga je meestal (ik in ieder geval) ontspanner in de hand rijden.
en ohja, iets meer alleen de tenen in de beugel niet je halve voet ;)

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 10:35

Wauw, wat een mooie manegepony is dat! :+:
Ik vind dat je opzich wel een goede beenligging hebt, je drukt vooral je hakken mooi uit.
Zelf noem je dat je je benen meer naar achteren moet leggen, maar dat vind ik nog niet zo'n overheesend punt.
Iets meer ontspannen in je handen en meer vuisten muiken met je duimen omhoog zal ook al een groot verschil maken. :)
Maar over het algemeen ziet het er erg leuk uit! :j

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-09 10:38

Bedankt allemaal! Ik ga hier zeker aan werken, vooral mijn zit is al een groot aandachtspunt voor mij :P en dan vooral de ontspanning.

Was wat lastiger, omdat ik Wylie heel erg moest begrenzen op de buitenteugel, en hij is echt ongelooflijk sterk. Hij wilde graag gaan galopperen terwijl we moesten draven, en als hij dan te hard gaat, loopt hij gauw over zijn buitenschouder weg.

Er zaten echt momenten tussen dat ik Wylie heel rustig kon laten draven, waarbij ik zelf dan doorzat en dat hij echt lekker liep. Helaas zijn hier geen fotos van.

Kellyyy11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 10:39

Ja, het is niet een paard waarvan je meteen denkt dat het een manegepaard is!
Maar mischien kan je je handen iets meer bij elkaar houden, en niet naar beneden kijken.
En je heb een leuke rijbroek!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-09 10:41

Haha, dank je! Hij is ook nog geen heel jaar op de manege. Ik dacht dat hij mei dit jaar op de manege kwam. Toen heeft het heel lang geduurt voordat hij echt in de lessen meeliep zegmaar. Hij loopt nu denk ik 3 maanden echt mee in de lessen. Hij loopt ook in de carousselgroep, maar daar vind ik hem heel anders lopen dan in de normale lessen ;)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 10:51

Geen typisch manegepaard inderdaad, maar dat duurt niet lang meer denk ik. Veels te kleine thiedeman en totaal niet los door z´n lijf. In de bochten zie ik totaal geen buiging, maar een heel gespannen paard met een net zo´n gespannen ruiter erop. Dat zorgt niet voor de ontspanning die je wel nodig hebt.

Ik weet niet of je vaker op Wylie rijd, maar anders zou ik de volgende keer eens proberen om hem wat meer rond je been gebogen te krijgen. Meer soepelheid creèren.
En zelf lekker ontspannen gaan zitten. Je armen niet zo overdreven strekken, maar je ellebogen aansluiten en een knik erin zodat er een rechte lijn ontstaat van jouw ellebogen, via je pols naar het bit.

Dan komt het wel goed. ;)
En misschien toch even aangeven op de manege, dat je het prima vind om met thiedeman te rijden als hun dat willen. Maar dat het dan wel fijn is dat het ook een passende thiedeman is.
Een manege die een beetje om z´n paarden geeft zal hier naar luisteren.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-09 10:55

nou, we rijden meestal 2x op dezelfde, en daarna rijd je weer 2x op een ander. Vorige week reed ik ook al op Wylie, dus ik weet niet of ik er zaterdag weer op zit. We hebben zaterdag ook springles.

Ik ga het er eens over hebben met een instructrice van de manege, die ik redelijk goed ken :)

Sillebil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 11:38

Ik ken de manege, dus over je thiedeman zal ik niks zeggen.
Wel heb ik af en toe het gevoel dat je wat aan je teugels hangt. Probeer daar aan te werken.
Ook kun je nog wat doen aan de stelling en ontspanning.
Vind het er verder leuk uit zien hoor!
Veel succes!

Coldplay90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 14:02

Jezus wat zit die thiedemann strak. Ik begrijp wel dat je er niets over te zeggen hebt, maar ik zou niet op een paard willen rijden (ook al is ie van een ander) waar een hulpteugel op zo'n manier aan vast 'geknoopt' is. Verder vind ik het een leuk paard om te zien en het rijden ziet er fijn uit, je zit netjes. Probeer hem alleen in de wendingen iets meer om je binnenbeen te buigen en vergeet daarbij niet je buitenteugel erbij te houden.

Cherry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 14:05

waar is die smile tijdens het rijden? ;)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-09 15:14

Oke, ik heb in de beginpost gezegd, dat ik niets aan de thiedemann kan doen, en later dat ik er met een instructrice over zou hebben.

Ik vind dat er nu genoeg gezeurd is over die teugel. Ik kan er niets aan doen!

Coldplay90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 15:20

Marjoow schreef:
Oke, ik heb in de beginpost gezegd, dat ik niets aan de thiedemann kan doen, en later dat ik er met een instructrice over zou hebben.

Ik vind dat er nu genoeg gezeurd is over die teugel. Ik kan er niets aan doen!

Ik denk dat uit mijn post wel duidelijk is dat ik het ook niet tegenover jou zo bedoel? Wat dat is namelijk niet mijn bedoeling. Wat ik niet begrijp is dat je met plezier op een pony/paard rijdt met zo'n hulpteugel, dat vind ik wel een heel ander verhaal.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 19:41

De Thiedemann zeg je zelf weinig aan te kunnen doen, maar, je kunt wel kiezen om bij een bepaalde manege te rijden. Daarnaast rij je met een Thiedemann die te klein is en die JIJ dan nog niet eens op de meest losse stand hebt gezet. Hoe willen ze op deze manege dan dat ruiters leren hoe je vanuit je gevoel een paard nageeflijk gaat rijden? Paard wordt met zijn kop in de krul getrokken en jij leert niet aan te voelen wanneer een paard daadwerkelijk op jou ontspant.

Omdat het HAW is: probeer je armen niet te strak te houden. Zorg ervoor dat je je bovenarm naast je bovenlijf houdt en dat je in je ellebogen knikt.

Marliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 20:08

Als je alles perfect kon uitkiezen bij een manege dan zou het toch wel heel prachtig zijn. Ik ga dan ook niet over die teugel zitten klagen,

Vind je zit erg netjes! Soms zit je nog wel aan de gespannen kant, maar dat kan ik begrijpen als het paard iets te voorwaarts was. Leuk paard ook!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-09 20:09

Bedankt :)

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 22:02

Moderatoropmerking:
Ik heb net enkele reacties uit dit topic verwijderd die niet voldoen aan de regels van RT-HAW. Tevens wil ik jullie er op wijzen dat TS als manegeruiter er niets aan kan doen dat het paard een Thiedemann om heeft dus hierbij het verzoek om niet meer op de thiedemann door te gaan.

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 22:16

zucht, laten we naar de positieve dingen kijken, want die zijn er ook nog!
het is een leuk paard :D
en je zit erg netjes alleen probeer wel je been naar achter te houden want op sommige foto's ligt je been wat naar voren! (geloof 2 t/m 6)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 22:27

wat een leuk manege paard, hij is echt leuk :)

edit: tekst aangepast, sorry hiervoor

Maar goed, dat is ook de manege zijn fout, daar kun jij verder ook niks aan doen en
ik vind het ook moeilijk om zo je rijden te beordelen puur omdat het je eigen niet is.
Snap je dat een beetje?

het enigste waar ik dus kritiek op kan geven is je houding,
je schouders mogen iets meer naar achteren en je mag wel wat meer voor je uit kijken,
verder hakken wat meer naar achteren.
Laatst bijgewerkt door _Bitje_ op 14-12-09 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-09 22:44

Bedankt voor je commentaar, ik ga er zeker aan werken :)

Vonekke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 23:36

Ziet er wel leuk uit, wel koud om zo buiten te rijden ofniet? Je verbeter punten geef je zelf al aan probeer vooral je onderbenen naar achter te houden en je armen gebogen.