Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

maikebeauty schreef:misschien moet iemand er naast lopen die haar hoofd vast houdt terwijl jij erop zit en stapt

Don_Zhivago schreef:ik denk ook dat het onwennigheid is van het bitje
wat voor bit heb je?

Don_Zhivago schreef:een dik bit is niet persee vriendelijker he..
sterker nog, door de hoeveelheid staal kunnen ze er ook last van hebben..
Probeer het eens met een dunner gebroken bitje, en dan raad ik je een dubbel gebroken aan...
cd_muis schreef:Don_Zhivago schreef:ik denk ook dat het onwennigheid is van het bitje
wat voor bit heb je?
we hebben een enkel gebroken bit die vrij dik is dus zeker niet scherp.
ze heeft ook een paar keer in het tuig gestaan (ook aan het beleren) hier word ze met een stang getraint (zeker niet mijn idee maar goed daar kan ik veder niks over zeggen het is namelijk niet mijn eigen paard)
ambre schreef:Geen aandacht aan besteden als hij het niet in draf doet.Je hebt er immers nog maar 4x opgezeten dus het kan nog alle kanten op.
Een gebitscontrole is natuurlijk altijd een aanrader.
cd_muis schreef:amallia: ben ik met je eens maar ik vind dat een paard wel gewoon aan een bit moet kunnen wennen en dan niet bitloos en al die (sorry) onzin allemaal eerst proberen. als een paard echt bang is voor het bit dan vind ik dat je het op die manier kan proberen. maar goed dat is mijn mening