Ik rijd een 8 jarige merrie die behoorlijk scheef is, dit probeer ik op te lossen door haar wat meer stelling naar binnen te vragen op de moeilijke hand. En ik ga haar weer wat meer longeren.
Nu merkte ik dat ze het niet leuk vind om altijd maar dressuur te rijden, logisch ook. Af en toen gaan we eens een buitenritje doen maar de pony van m,n vriendin is al een tijd kreupel dus laatste tijd niet meer gedaan, 1 keer maar dat was niet zon succes in m,n eentje met een super hypere pony.
Nu bedacht ik me dus om een sprongetje te maken voor de afwisseling en omdat ik in het springen verder wil gaan, gewoon eens kijken wat ze deed.
Dus ik eerst wat balkjes laten draven en toen sprongetje vanuit draf, ging allemaal heel goed. En toen ging ik daarna vanuit galop (op haar makkelijke hand) over het sprongetje. Na de sprong galopeerde ze in de verkeerde galop verder soms, de galop die ze normaal gesproken nooit doet. (ze springt op 1 hand dus bijna altijd verkeerd aan en dit komt dus door die scheefheid) Ze galoppeerd dan heel gemakkelijk in die galop. Natuurlijk nam ik haar wel terug en ben ik gestopt toen ze na het sprongetje in de goede galop bleef..

Nu dus mijn vraag> hoe kan het dat ze dan ineens wel in die galop gaat en het niet moeilijk blijkt te vinden?
En.. zou ik al springles kunnen nemen of zou dat nog niet handig zijn?
zal er eens even goed op letten als ik weer een sprongetje maak..