Tivoli in de wei (zomer)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

piffgek

Tivoli in de wei (zomer)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-09 10:49

Hallo,

Ik wou toch nog maar een topic maken. De foto's zijn van van de zomer dus al wel van een paar maandjes geleden.
over mijn paard:
Afbeelding
- Tivoli, maar ik noem haar altijd Piff
- merrie
- 9 jaar
- vader, slogan
- moeder, mondain
- kwpn

Ze heeft vorig jaar 8 maanden stil gestaan vanwege een blessure, en op de foto's waren we het net weer aan het oppakken. We zijn nu vooral bezig met voorwaarts rijden en de achterhand gebruiken.
een paar van onze problemen:
- niet voorwaarts
- tegen de hand
- achterhand zakt weg
- mijn handhouding

Ik rijd zonder zadel, normaal doe ik dat niet maar het was nogal warm toen en ik had geen zin om echt aan het werk te gaan dus dit was lol met je knol-dag.
Ik heb voor de foto's eventjes mijn cap af gedaan omdat dat toch wel erg mooi stond. Normaal rijd ik altijd met, dus ik ik hoef er geen kritiek op.
nou dan hier de foto's :

1. Even rustig een rondje stappen
Afbeelding

2.
Afbeelding

3. hier loopt ze nogal te diep en ik houd haar niet voorwaarts genoeg.
Afbeelding

4. ook te diep en niet actief genoeg
Afbeelding

5. dit vind ik zelf wel een fijn beeld, alleen ze valt wel uit elkaar. maar daar wordt aan gewerkt.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding
8.
Afbeelding

9. uitdraven.
Afbeelding

opbouwende kritiek zou fijn zijn!
bedankt voor het kijken!

AmberHeijman

Re: Tivoli in de wei (zomer)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 10:55

Ik vind het er netjes uit zien! :) Probeer alleen wel weer te gaan werken vanuit de achterhand, maar dat geef je zelf al aan. Ik vind je rustig met je handen en het ziet er ontspannen uit, toppie! :D

piffgek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-09 10:57

dankje:D

kimooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 16:37

foto 8 is leuk!:D dat is een echte lol met je knol foto!:D
probeer ook zonder zadel wel je benen goed te hebben! niet in de stoelzit zzeg maar, soms trek je ze wel wat op namelijk;)
verder vind ik het er ook erg leuk uit zien!

piffgek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-09 17:51

oke ja dat klopt wel daar moet ik aan werken.
Dankje!

Kirsten_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 18:41

Foto 8 is inderdaad erg leuk! Vind het er goed ontspannen uitzien aangezien je weer aan het opbouwen na een blessure.
Ben het verder ook met je eigen punten eens! Succes met haar! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 19:17

mooizo !
Handen iets meer rechtop. De rest had je zelf al aangeven ;)

original

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 17:16

Je horizon is soms wat scheef, daardoor lijkt het alsof je paard meer op de voorhand valt dan het is denk ik. Ziet er heerlijk ontspannen uit en je zit erg netjes ! Probeer hem inderdaad wat meer bij elkaar te rijden, iets vlotter van achteren.

Veel plezier nog samen!

piffgek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 19:12

dankjewel, ja het klopt wel van de achtergrond original, maar ze is ook wel echt op de voorhand.
heeft iemand misschien tips om de achterhand sterker te krijgen en haar van de voorhand af te krijgen?

Beau_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 20:28

Wel dapper zeg, zo zonder zadel hihi.
Ik vind zonder zadel ook supervet, mijn moeder krijgt alleen een hartverzakking als ze het ziet ghe.
Maareh, ik vind het er wel netjes uit zien hoor!
En misschien kan die achterhand er wat meer onder inderdaad, maar ik weet zelf niet zo goed hoe je dat voor elkaar krijgt :o

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 21:03

Leuk beestje en ontzettend leuk om te zien dat je zoveel plezier met haar hebt! Je krijgt hier een goede zit van, dus lekker blijven doen!! En nog wel met zo'n korte broek... ;)

Achterhand/voorhand verhaal zie ik ook. Het is vooral belangrijk om de voorkant even te laten voor wat het is. Wel gewoon contact houden, maar ga niet zitten prutsen. Probeer lekker bezig te gaan met overgangen. Stap/draf, maar juist ook draf/galop of stap/galop en uiteraard weer terug. Probeer bijvoorbeeld een oefening waarin je elk recht stuk van de bak (of wei) een overgang maakt. Het mag ook een schijnovergang zijn (rustig terug naar stap en net voor dat eerste stap-stapje draaf je weer aan). Hierdoor maak je haar alert voor je been. Je zult zien dat zodra ze actief op je been reageert en je aan de voorkant netjes contact houdt, ze ook heel snel haar hoofd zal nageven en mooi met een lang achterbeen en laag hoofdje zal gaan lopen. Dat is het idee: een hele lange ronde gebogen lijn van staart naar neus!

Veel succes ermee!!

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 21:40

Oeh jammer dat je geen recente foto's hebt Fleur. :D

Eigenlijk zijn de verbeterpunten nog het zelfde, maar het achterhandgebruik is al heel erg verbeterd. Zeker als je dan sommige van deze foto's ziet, dan lijkt het net alsof het achterbeen geen pas maakt, maar er gewoon achteraan sleept. :+

NewYork

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 22:40

original schreef:
Je horizon is soms wat scheef, daardoor lijkt het alsof je paard meer op de voorhand valt dan het is denk ik. Ziet er heerlijk ontspannen uit en je zit erg netjes ! Probeer hem inderdaad wat meer bij elkaar te rijden, iets vlotter van achteren.

Veel plezier nog samen!

Dat wilde ik ook zeggen, je zou de fotos eens moeten rechtmaken, en die dan ernaast zetten. zal denk al een heel verschil maken.
Meeste commentaar is verder gegeven.

Super leuk om zulke foto`s te hebben, mooi paard ;)

piffgek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-09 15:35

Jethafa: bedankt voor je tips!
Ik denk dat ik daar inderdaad wel wat mee kan. De foto's zijn van een tijdje geleden dus het gaat nu al wel wat beter, maar de verbeterpunten zijn nog hetzelfde. Het alert voor het been krijgen moet ik inderdaad echt mee aan de gang, maar dat vind ik weer erg lastig omdat ik dan echt heel consequent moet zijn..
Als ik nieuwe foto's heb zal ik daar weer een topic van maken, kijken of jullie verschil zien.

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 17:52

hmm, ben ik de eerste die dit niet verantwoord vind?
Nouja, ik ga er ook niet over beginnen.
Paard valt idd erg op de voorhand. Been eraan & lekker lang en laag rijden! :j

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 19:52

Leuk beest maar jammer dat de manen zo geknipt zijn. Kun je beter of lang laten of trekken. Rijkunstig zou ik denken dat je je handen iets meer kunt dragen en je knieen wat meer naar binnen draaien (nu kijk je op sommige foto's tussen je benen en het paard door) en jezelf lang maken.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 20:00

Nee, manen trekken is lekker voor je paard? :=
TS; het lijkt inderdaad alsof ze veel op de voorhand valt maar dit komt ook doordat de foto's vreselijk scheef gemaakt zijn.
Verder wil ik je een compliment geven voor het rijden op je zit! ;)
Veel mensen hangen meteen aan de teugels zodra ze zadelloos gaan, heel netjes van je! :) En dat ze niet zo actief was kwam waarschijnlijk ook door 't warme weer! ;)

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 20:42

piezze schreef:
Leuk beest maar jammer dat de manen zo geknipt zijn. Kun je beter of lang laten of trekken. Rijkunstig zou ik denken dat je je handen iets meer kunt dragen en je knieen wat meer naar binnen draaien (nu kijk je op sommige foto's tussen je benen en het paard door) en jezelf lang maken.

Nou volgens mij waren ze daar gewoon recht hoor. ;) Alleen als ze naar de andere kant vallen of door de teugel een stukje omhoog gaan lijken ze scheef.

piffgek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-09 10:12

piezze: dankje voor het compliment voor mijn geweldige knipkunsten :+ de manen zijn wel recht hoor en ikzelf vind het haar eerlijk gezegt wel staan zo, maargoed smaken verschillen.
hannah_menno : haha fijn lijkt het mij ook niet nee :=
dankje voor je compliment :D ja de foto's zijn erg scheef gemaakt dat is wel jammer.

Ki_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 20:25

Ziet er mooi ontspannen uit!!

moet alleen iets meer vanuit de achterhand komen maar dat gaf je zelf ook al aan!! Leuk!

rizo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 21:51

het ziet er helemaal heel goed en ontspannen uit! ga zo door
denk alleen wel aan je beenhouding
niet je benen optrekken en lang houden