Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Maximrocky schreef:ik heb ook het probleem mijn verzorg paardje kan je nog wel overhalen maar wij hebben rond het eerste pad waar je langs moet 1,5 meter diepe beken.
denken jullie dat hij er achter waarts in zou lopen?
en de uitdaging aangaan. Plons is een nat pak maar dan weten jullie beide hoe en wat. Jij dat het nog eens kan gebeuren, het paard ow ze is er niet van onder de indruk. En ja ik heb ook op zo een mormel gereden, elke keer pal langs de sloot (met steile wal) dood eng. Maar ik zette door. Na een paar keer minder en minder problemen. Ik moet zeggen ik ben nog nooit met die pony te water gegaan de eigenaresse wel
aeolusnr1 schreef:Ook ik zou zeggen doe eerst grondwerk, ik zou dat grondwerk dan uitbreiden idd naar het naar buiten stappen, en doe er dan echt een fikse wandeling mee.
Klinkt mssn een beetje soft, maar het is zeker wel werken aan jouw leidersrol, het versterken van het vertrouwen.
En jij zegt in het jaar 2010 moet dat dus echt wel opgelost zijn, of het nu om dit probleem gaat, of om een ander probleem, als je zoals jij nu zegt er echt een tijdsbeperking gaat op zetten, dan ben je eigenlijk verkeerd bezig. Bij sommige paarden heb je echt jaren en jaren engelengeduld nodig.
En dan is er nog een kleine bijkomstigheid, niet ieder paard kan het uiteindelijk aan als enige voorop naar buiten te lopen, en tjaaaa als dat dan net jouw paardje is , tjaaaaa dan is het zoals het is hé, probeer dat dan niet met alle geweld om te gaan keren, overweeg dan om je paardje te verkopen en zoek zelf naar een beter bij jouw rijstijl passend exemplaar.
Want een oorlog tegen een paard kan je eigenlijk niet winnen, of je wint, of je verliest of je breekt heel het karakter en das ook een verlies.
marietje schreef:Pff ik lees even mee. Ik heb dit probleem eigenlijk ook.
Met een ander paard is er niets aan de hand, loopt ze ook wel voorop.
Wandelen is ook geen probleem. Alleen als ik buiten wil rijden stopt ze onderweg gewoon en staakt ze.
Ze is dan niet bang, maar wil gewoon niet verder lopen. Het is zelfs zo erg dat het me 'gelukt' is om gewoon mijn rondje buiten te doen. En die keer daarop weigert ze weer als we een paar straten verderop zijn.
Women2 schreef:En als je iemand anders mee neemt. Gewoon zonder paard, op een fiets of wandelend. Eerste keer er kort bij lopen en zo steeds een stukje verder uitbouwen. Dat die persoon steeds verder weg gaat lopen/ achter je aan loopt.
Succes
MarrieLeen schreef:Ik adviseer in eerste instantie om er geen tijdperk aan te hangen, in je achterhoofd wordt de druk dan te groot.
Dus waarom pas in 2010 beginnen, en niet nu al rustig aan beginnen?
Verder inderdaad stukken gaan wandelen, al zijn het eerst maar een paar meter, dat moet je gewoon uitbouwen.
De tijd die je met wandelen kwijt bent, ben je immers ook kwijt als je erop zou stappen.
Dus: geen druk erachter, alles op z'n tijd, en de goede stukken steeds verder uitbouwen.
Gaat het aan de hand goed, dan kan je verder gaan met onder het zadel, steeds weer stukje voor stukje.
Succes!