Oefeningen voor jonge pony gevraagd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

S_R_A_H_A

Oefeningen voor jonge pony gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 10:19

Hallo, ik ben opzoek naar zoveel mogelijk tips om van onze pony echt een super ponytje te maken voor mijn zus voor wedstrijden te rijden. Er komt wel heel wat bij kijken met het rijden, goed voorwaarts, nageeflijk, vooral ook de achterhand moet goed onderzetten. Daarmee ben ik opzoek naar zoveel mogelijk oefeningen om met hem te doen voor stilletjes aan heel de basis op te bouwen. Wat we nu doen is stap ,draf , galop, gebroken lijn, diagonaal, voltes, cirkels, slangenvoltes met 2,3 en 4 bogen, middelijn lopen , en vooral rechtrichten , nageeflijk zijn, binnenstellingen

Weten jullie nog tips bij het rijden ? Mag van longeren , tot springen , tot dressuur tot wandelen zijn maakt niet uit

bedankt

Imre

Re: Oefeningen voor jonge pony gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 10:35

Overgangen, overgangen, overgangen. :) Verder is het belangrijk om je training afwisselend te houden, zowel de duur van de training als de oefeningen en ook het soort training. Zorg voor voldoende ontspanning.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 10:48

Hoe oud is de pony??

Vraag niet te veel van een jonge pony en ga voorla bezig met rechtrichten b.v aan de hand werken, zijgangen zoals schouderbinnen en traver maken het achterbeen sterk soepel en buigzaam, dubbelen lijnen zonder bijzet dingen , los werken en vooral ook leuke dingen zodat de pony plezier in het werk blijft houden.
Neem ook goeie begeleiding en lessen van iemand die jou daar bij kan helpen, zelf werk ik heel veel met de kaptoom bij jonge paarden, zodat je geen stoorzender ben in de jonge en zeer gevoelige paarden mond.
Werk ook aan je eigen balans en ontwikkel zelf ook , leer ook eens de theoretische kant van het rijden , wat gebeurd er al je stelling vraagt enz enz

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 12:31

Balkjes draven: Komen ze meer in balans, en worden de achterbenen gestimuleerd (en dus ook de achterhand). Balkjes galopperen helpt bij het spelen in het aantal galoppassen. Varrieer met de afstanden tussen de balkjes. Succes! :D

Zeedraakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 18:30

Niet relevant