Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
2005 schreef:Ja kan hem overal instellen, hij loopt mooi actief. Hangen je teugels door? Als ik jouw verhaal lees is dat niet zo. Dan zou ik zeggen, wees blij! De aanleuning met een paard wat goed loopt is gewoon heel erg licht. Vind het altijd een heerlijk gevoel haha.
tamary schreef:Door goede verzameling en oprichting kan een paard ook heel licht worden van voren. Laat eens een goede instructeur kijken wat het is.
opisop_shop schreef:Klinkt niet verkeerd, hoewel als je boogjes in de teugels hebt, jij zelf misschien niet genoeg constant bent in je hand, je teugels te lang hebt of hij er op dat moment achter kruipt want anders krijg je toch geen boogjes?
.
. Zal eens kijken of er van de week wat fototjes gemaakt kunnen worden waar het duidelijk zichtbaar op is.
Sassol schreef:Speel een beetje met de lengte van de teugels.
Doe je ook wel eens oefeningen zoals halsstrekken?
Maak ze eens een paar milimeter langer, dan weer wat korter, weer eens wat langer, een stuk langer etc. etc.
Het is dan de bedoeling dat ie je hand volgt, pakt ie hem nou moeilijker mee als je ze wat langer maakt dan normaal, oefen dan eerst op wat korter en weer terug naar normaal, korter en weer terug naar normaal.
Als dit goed gaat kun je kijken of hij het ook doet als je ze een keertje wat langer dan normaal maakt.
Succes ermee!
P.S: voor de wedstrijden is het natuurlijk jammer, maar als je het zonder teugels kan, zou ik dat zeker doen. In principe is het namelijk ook allemaal mogelijk zonder tuig.
.
. Maar wat je al zegt niet handig voor wedstijden en het is wel de bedoeling dat hij van de zomer meegaat.
opisop_shop schreef:Ik ben erg benieuwd hoe het er irl uitziet, kun je niet eens vragen of iemand kan filmen?
Dan moet hij je hand opzoeken en zorgt hij ervoor dat er contact is met jouw hand.