Mijn vriend heeft vandaag een filmpje gemaakt van mij en mijn paardje La Vie. Helaas is het filmpje niet heel scherp geworden, maar ik hoop dat er toch wat tips op binnen komen. Vandaag heb ik voor het eerst weer gereden na 8 dagen. Ze was vorige week behandeld door een osteopaat. Ik ben november B gestart met haar en dit gaat best ok. Vaak is het commentaar echter wel: Actief houden. Vandaar ook de osteopaat want ik had het gevoel dat ze op de rem liep, want ze kan echt heel goed bewegen. Ook was ze rechtsom erg stijf. Ze plaatse dan haar rechterachterbeen ook niet onder de massa, wat ze nu (gezien aan de longe) al veel beter doet. Doel vandaag was kwartiertje stap, draf, vwnw. Ze gaat uit zich zelf vaak al wat hoger lopen dus dat neerwaartse is soms wel moeilijk voor ons. Zadel heb ik net nieuw (merk=Ideal) en ligt goed. Zelf heb ik de neiging om (vooral als het moeilijk wordt) naar voren te leunen. Mijn linkerhand is strenger dan de rechter, en zoals velen, hakken uitdrukken, al vind ik zelf dat dit meestal wel redelijk gaat.
La Vie is een dochter van Niveau (x Farmer) en een jaar onder het zadel. Wel is ze al 7 jaar. Hiervoor heeft ze 2 maal een veulen gehad. Ze is heel lief en beslist niet gemeen. Wel is ze erg eerlijk, als ik iets niet goed doe, dan laat ze dat zeker merken. Waar we aan werken is haar voorwaarts en actief te houden. Ook mag ze wel wat meer buiging en stelling geven. Dit gaat meestal wel goed, na een half uur rijden (diesel
)Graag zou ik alle mogelijke tips van jullie horen! Zo wel over mij zelf dan over het paard!
Ik heb 2 filmpjes, 1 slechte korte en een wat betere langere...
de wat betere
Tenminste, met eisen dan ga je trekken en dan gaat de ontspanning eruit. Eerst de ontspanning erin, dan de rest