Ik verzorg een veulen en die is heel bang. Ze komt wel maar laat zich niet aaien/ vangen. Bij mij komt ze wel bij andere valt ze aan. Wat moet ik doen. Heb al veel geprobeerd. Maar als ik er wil aaien loopt ze boos weg. Als ik bij der zit gaat ze gewoon rustig wat anders doen komt af en toe kijken maar gaat dan weer weg.
Ja ik zou het ook even met rust laten, veulens zijn over het algemeen erg nieuwsgierig, ga gewoon af en toe eens in de wei zitten zodra ze gewend raakt aan mensen en als ze toenadering zoekt zou je het kunnen belonen door b.v een brokje te geven misschien.
Hoe komt het veulen zo angstig, is de moeder ook zo? Want als de moeder en het veulen geen nare ervaring heeft met mensen is het vreemd dat het veulen zo schichtig doet en het aanvallen is ook niet helemaal normaal voor een veulen. Hoe oud is het eigenlijk?
het is net van der moeder af. De moeder was niet van ons dus ik weet niet hoe die was
DeSa
Geplaatst: 06-12-09 16:59
Gewoon geduld hebben. Mijn veulen was ook bang voor mensen, de eerste keer dat het lukte om haar te vangen heb ik haar een ander halstertje om gedaan zodat het wat makkelijker lukte om haar te pakken. Vervolgens wanneer ze brokjes kregen steeds een emmer voor haar neus gezet en er zelf een paar meter vandaag blijven zitten. Die ruimte steeds kleiner gemaakt totdat ze eruit durfde te eten wanneer ik de emmer vast had. Daarna proberen te pakken en wanneer dat lukte steeds een snoepje geven en weer los laten. Nu zijn we ruim 2 maanden verder en komt ze gelijk naar me toe op de wei, kan met dr knuffelen en kriebelen en bang is ze zeker niet meer. Alleen nog voor vreemden maar dat maakt me niet uit, kan er niemand mee aan de haal gaan
[edit] Moet er wel even bij zeggen dat ik haar steeds moest pakken om medicijnen te geven, ze had een erge longontsteking dus het was gewoon echt nodig. Had ze die niet gehad had ik er niet zó intensief mee aan de slag gegaan.