probleem rechterhand

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

angelalala

probleem rechterhand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-09 11:42

hallo,

ik heb een probleem mijn rechterhand!!!!!:O
ik word er niet goed van!!
ik wil steeds meer druk om mijn rechterhand geven!
terwijl ik het helemaal niet wil!
maar toch gebeurd het!!
misschien een stomme vraag.
maar weten jullie hoe ik hier van af kom?!

x

Smoethie

Re: probleem rechterhand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 19:03

Zonder teugels rijden?
het is extreem en je zal het niet doen maar als je zo aan je teugel zit.
Leg dan een knoop in je teugels en probeer zo in ALLE gangen je paard de bak rond te sturen . Het is heel moeilijk om met je benen en zit te gaan rijden als je altijd met je teugels rij. Je kan ook proberen om constant er aan te denken of iemand in de bak te zetten die telkens zegt als je te veel aan je teugelzit. Kijk ook wanneer je het het vaaks doet en probeer dan die dingen te herhalen en zo af te leren. Probeer vooral op je zit en benen en desnoods stem te gaan rijden zodat je je handen zo min mogelijk gebruikt en je niet kan trekken aan je teugel. Desnoods begin je aan een longeerlijn.

succes

Women2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 22:54

Zorgen dat je goed les neemt. Aan de instructeur duidelijk uitleggen wat je probleem is, zodat hij er ook op kan letten. Probeer wat vaker je teugels los te laten en meer op been en zit te rijden.

randey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 22:56

ik heb dat en beetje met mijn linkerhand. mijn paard is ook lastig waardoor ik die hand meer gebruik. Maar met lessen wordt het nu steeds beter.

Zeedraakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 18:40

Ik heb al eens gezien dat een meisje de teugels nu en dan in 1 hand nam bij eenvoudige oefeningen en de ander los langs haar zijde liet hangen, haar hand los op haar dijbeen. Zo leerde ze om op (links in haar geval) onbewust géén druk te zetten.

original

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 17:02

Als ik iets regelmatig doe en ik wil het afleren dan zeg ik dat elke keer tegen mezelf als ik langs een letter rijd. Dus bij de A; let op je handen. En inderdaad voor de rest kan ik je alleen adviseren om les te nemen, zodat je instructrice je er aan kan herinneren.

Karenx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 17:43

Smoethie schreef:
Zonder teugels rijden?
het is extreem en je zal het niet doen maar als je zo aan je teugel zit.
Leg dan een knoop in je teugels en probeer zo in ALLE gangen je paard de bak rond te sturen . Het is heel moeilijk om met je benen en zit te gaan rijden als je altijd met je teugels rij. Je kan ook proberen om constant er aan te denken of iemand in de bak te zetten die telkens zegt als je te veel aan je teugelzit. Kijk ook wanneer je het het vaaks doet en probeer dan die dingen te herhalen en zo af te leren. Probeer vooral op je zit en benen en desnoods stem te gaan rijden zodat je je handen zo min mogelijk gebruikt en je niet kan trekken aan je teugel. Desnoods begin je aan een longeerlijn.

succes

dit vind ik een hele goede, en daar sluit ik me bij aan :D
wel zou ik je teugels dan in je linkerhand pakken, en niet helemaal loslaten omdat het toch vluchtdieren zijn, probeer met je ene hand gewoon veel figuren en overgangen te rijden door zo min mogelijk in de mond te zitten. dus draaien met die heupen ;)

angelalala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-09 12:29

okeee:D

heel erg bedankt voor de tips:D!!
ik gaa wel een paar dingen even uitproberen.
Al moet ik wel zeggen dat het steeds beter gaat:D!

ik03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 17:52

vraag het eens aan je esgever misschien kan die je verher halpen

joyciee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 19:35

Wat ook een handige tip is, heb ik zelf ook veel aangehad, maar houdt je armen gewoon recht langs je lijf aan beide kanten, dan heb je steeds even veel druk op beide handen. Heeft mij erg veel geholpen.

Lien_dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 16:15

Ben je rechtshandig? Dan verklaart dat een heleboel, waarschijnlijk vindt je het moeilijker om met je linkerhand te werken en heb je dus de neiging om alles met rechts te doen/oplossen? ;)

Janneke1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 20:02

Ik heb hetzelfde maar dan met mijn andere hand:)

shop_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 23:42

Inderdaad, ik heb het ook met mijn rechterhand, met deze hand vind ik het makkelijker en dus probeer ik hiermee alles op te lossen ;)

angelalala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 19:55

jaaa ik ben rechtshandig,
sorry voor mijn late reactie:)