Ik heb sinds 2 maanden mijn paard, hij is 4,5 jaar en nog redelijk groen.
Ik rijd er voornamelijk recreatief mee en het is vooral de bedoeling om veel buitentochten te maken. Nu heb ik toch gemerkt met in de weide te rijden (om te beginnen leren kennen) dat er geen goede rem opstaat. Ik heb hem nu toch al kunnen aanleren om halt te houden en te blijven staan, en terugkomen uit draf in stap. het probleem stelt zich op buitentocht: ik krijg hem namelijk niet terug uit zijn galop (in draf, of gewoon zelfs al vertragen is moeilijk). Nu vraag ik me af of ik gewoon niet genoeg grip heb door het bit en het daardoor komt? Het is een myler kneveltrens bit. Hij is ingereden op zijn 3,5 jaar, maar op een absurde manier (stond op stal en door een ziek paard hebben ze op hem een zadel gelegd en vertrokken.. hij heeft het overigs goed opgenomen
. Hij is verder heel braaf, bokt niet, steigert niet.. dat niet. Ik krijg hem dus enkel niet terug uit zijn galop. Ik weet dat het niet enkel gebeurd door te trekken aan het bit, maar momenteel is er geen andere manier (ik trek hem nu in een cirkel - niet altijd even makkelijk in het veld trouwens- en probeer hem te vertragen.het probleem is dat ik geen piste voorhanden heb en dus ook niet op stal kan oefenen..
Kent iemand dit probleem, en vooral hoe kan ik het aanpakken (heeft het met mij te maken of misschien toch ook het bit?)?