problemen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jenniferlevy

problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 16:47

Hey iedereen...
Zoals sommige al weten rij ik op een manege. Op paarden en ik heb een probleem:
Ik ga voor mijn gevoel heel raar zitten als ik in draf ga. Het lijkt wel alsof ik niet rechtop zit en mijn benen heel raar hou. Zoals sommige al weten beweeg ik mijn onderbenen heel veel als ik draaf. Veel gaven daarop het antwoord dat ik mijn benen moest ontspannen alleen gaat dat niet. Op de een of andere manier kan ik mijn benen niet ontspannen als ik aan het draven ben.

Groetjes!

Lauraa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 10:09

En word dit ook gezegd door je instructeur? Of heb je het gevoel alleen maar dat je raar zit. Om je benen te ontspannen, probeer er is goed op te letten in stap eerst. Laat je benen gewoon langs je paard hangen. Gewoon de hele tijd eraan denken, Ontspan Ontspan Ontspan. Na een tijdje gaat het je lukken. Succes

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 11:41

Als je op een manege rijdt krijg je ook les. Vraag aan degene die je les geeft of hij/zij je hiermee wil helpen en je tips wil geven om te ontspannen. Degene die je lesgeeft kan je er ook steeds op wijzen als je de "fout" ingaat.

Babybel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 12:42

Ik zou het inderdaad ook aan mijn instructeur of instructrice vragen oim me erbij te helpen... Verder kan je misschien proberen je gehele lichaam te ontspannen, idee "zoutzak"? Dat kan je thuis ook oefenen door te denken dat je vaatdoek bent of denekn dat er iemnad is die iets van je wilt wat jij neit wilt en dat je dan heel slap moet zijn zodat het lijtk alsof je dood bent? Dan lig je bijv. thuis op de grond en moet je al je spiren loslaten. Een ander kan je erbij helpen door bijv. je arm op te tillen, deze moet dan slap zijn en als hij/zij je arm loslaat moet deze ook direct naar beneden vallen. Dan ben je optimaal ontspannen. :)
Suc6!

sam_lub

Re: problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 19:01

probeer gewoon je benen in de juiste houding te houden dus benen lang, hakken laag, tenen voor je gevoel rechtuit en je benen aan het lijf van je paard houden...
succes

kim18a

Re: problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 19:27

ik heb dit ook gehad, dat ik voor me gevoel niet goed zat en toen ging ik de hele tijd naar beneden kijken of mijn tenen en mijn beenliging goed was en dat ik recht opzat.
toen zijn de instructrice dat ik op mijn gevoel uit moest gaan omdat ik gevoel voor het paard hard( werd de eerste les al tegen mij gezegd en dat was 1 van de eerste keren dat ik op een pony zat :D )
ik nu heb ik een hele goede zit en dat zeggen ook heel veel mensen tegen mij :)
alleen mij tenen lijden soms een eigen leven maar daar word ook steeds meer op gelet en in de les van mijn vriendin letten we er ook heel goed op eht is nu ook al weer bija weg :D
dus ga op je gevoel uit hoe het juist is en dan komt het goed, en anders zegt de rij instructrice er iets van !

succes ! :D

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 19:35

Ik heb ook van die benen die een eigen leven gaan leiden bij het rijden :o Een niet-al-te-goed-voorwaarts paard helpt daar ook niet bij, omdat ik dan de neiging heb om elke pas vooruit te gaan zitten drijven...
En als ik er dan heel erg op ga zitten letten wordt het meestal nog erger. De beste tip die ik ooit heb gehad was dat ik me tijdens het rijden eens op een ander lichaamsdeel moest gaan concentreren, in mijn geval mijn bovenrug en schouders, want daar houd ik veel spanning vast. Daar was ik zo mee bezig dat ik zowaar mijn benen stiller hield! Mijn benen zijn nu echter nog steeds een aandachtspuntje voor mij...