Moonlight @Work ad Longe - Wollige welsh A

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RosaNur

Moonlight @Work ad Longe - Wollige welsh A

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 20:35

Dit is Moonlight, 9 jarige welsh A ruin.
Ik heb hem 3, 5 jaar en hij staat momenteel 1,5 jaar daarvan in bruikleen bij lailapri@bokt.
Hij staat daar omdat ik een flinke dip met hem had en gewoon ook geen plezier meer had in wat ik met hem deed, ik kon niet meer op hem rijden , hij kan enorm goed springen maar dat kan ik helaas niet met hem doen. Ik wilde hem voor de kar hebben maar toendertijd had ik een begin gemaakt maar door een paar (bijna) ernstige ongelukken , lees bijna. Heb ik er maar vanaf gezien, nu wat jaartjes later heeft hij een heleboel geleerd en ik heb besloten om hem toch volgend jaar maar voor de kar te (laten) beleren, door iemand die er vakbekwaam mee is, hij is namelijk enorm snel gestressd (tsja dat bloed). Tegenwoordig is hij wat rustiger en nuchterder van zichzelf en daarom wil ik nu een goede nieuwe poging wagen.
Ik ga nu regelmatig naar hem toe om hem te vertroetelen, longeren met enkele of dubbele longe en te wandelen. Ik ben hem wel weer van plan binnen een jaar terug te nemen zodra hij voor de wagen is, daarnaast wil ik hem in het springen uit laten brengen door iemand en als het goed is heb ik die persoon al gevonden.

Nouja dat was het wel en dan nu aan het werk!

Ik heb hem eerst 10 min opgewarmd zonder touwtje, heb de foto's trouwens zelf gemaakt dus niet alles is even netjes getimed.

Afbeelding
Stap

Afbeelding
Stap andere kant

Afbeelding
Draf nog beetje op de voorhand

Afbeelding
Draf best netjes

Afbeelding
Draf

Afbeelding
Draf

Afbeelding
Galop (erg moeilijk te maken, hij is er moeilijk in te houden en zeker met 1 vrije hand die vol is met lijn en zweep)

Afbeelding
Deze is wel mooi

Afbeelding
En nog een drafje, dat voorbeentje :D

Afbeelding
Moe na werk, daarna gingen we nog even lekker lang stappen :D

Dat was het dan.
En wees een beetje lief voor mijn kleintje.

RosaNur

Re: Moonlight @Work ad Longe - Wollige welsh A

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 20:39

Dankjewel :D

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 20:41

Het is wat moeilijk commentaar geven met deze kleine foto's.
Het lijkt wel wat strak tezitten. Maar kan ik niet goed zien.

lindake

Re: Moonlight @Work ad Longe - Wollige welsh A

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 22:42

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over tegen welke problemen loop je aan.

Verder zijn je foto's niet duidelijk genoeg om rijtechnische commentaar op te geven.