Coldplay90 schreef:Twee belangrijke punten: ik vind dat je hem dressuurmatig niet goed voor elkaar hebt. Hij loopt lekker met zijn hoofd omhoog, totaal geen ruggebruik. Ik weet natuurlijk niet hoe serieus je bezig bent met springen, maar het is altijd belangrijk dat je pony in ieder geval ontspannen loopt voordat je kunt gaan springen. Ik zou hem dus graag wat nagevelijker zien. Je gaat op zich niet te snel, maar je tempo ziet er ook niet echt gecontroleerd uit. Daarnaast valt je pony gelijk achter de hindernis terug in draf, dat moet je hem echt afleren anders wordt het een gewoonte, ik spreek uit ervaring. Dus zet er eens een hindernisje achter of spreek met jezelf af dat je na elke hindernis sowieso nog een half rondje doorgaloppeert. Succes!
Dressuurmatig loopt hij goedgenoeg maar ik zit met mijn pols int verband daarom heb ik hem maar ff laten springen en is een dag niet veel aan dressuur gedaan.ik denk dat ik er al met al 35min opgezeten heb.
Hoezo wat is er mis met het tempo?
Ja daar zijn we nu mee bezig maar 2 hindernisjes acher elkaar gaat nog niet in de bak want de bak is te klein,maar we volgen weekelijks springles dus het komt goed.
Bedankt!