aeolusnr1 schreef:Ik zag dat je hier nog een andere vraag plaatste over middenstap en draf, en nu hier over schoudervoor in galop.
Om deze oefeningen tot een goed resultaat te trainen moet je toch al het niveau M hebben denk ik toch.
En uit je reakties denk ik niet dat je al zo ver gevorderd bent.
Das natuurlijk niet erg, en het is leuk dat je interesse toont om ook die dingen te leren, maar je kan zoiets niet leren aan de hand van een paar tips die je krijgt via internet, volg privéles, en bespreek ook die dingen met je lesgever.
Ik heb haar andere topics niet gezien, maar dit topic heeft imo helemaal niks met M-niveau te maken. Dit is gewoon basis, namelijk je paard recht krijgen
.
Ts, mag ik een beetje van jouw paard? Mag jij een beetje van mijn paard
. Die van mij doet namelijk precies het tegenovergestelde en loopt het liefst in de rechtergalop als het ware schoudervoor de andere kant op (dus schouderbuiten als het ware... (waarom is dat geen oefening?
) ). Probeer je paard recht te krijgen in de galop (makkelijker gezegd dan gedaan) en probeer haar voorhand voor haar achterhand te plaatsen en dat doe je door haar schouder naar links te plaatsen en geen stelling rechts te vragen. Dit kan je goed oefenen door buitenstelling te vragen in de galop en haar van daaruit weer langzaamaan recht te laten worden en op een gegeven moment als je dat kan 'handelen' dan weer langzaamaan rechterstelling.