Ik heb een probleempje met mijn paard. Hij is te slim
. Zelf rij ik B niveau(ken al wat meer maar nooit officeel wedstrijden gestart, is wel de bedoeling nu) en mijn paard heeft al Z2 met winst gelopen bij vorige eigenaar.Hij wil 1,2 hoeken van de bak niet door. Daar gaat hij zo veel mogelijk naar binnen en het liefst loopt hij meer als 5 meter van de hoefslag af. Rechtsom is dit wel erger als linksom. Rechtom kom ik niet eens in de buurt van de korte zijde bij de A en Linksom is het het laatste stukje na de A tot de lange zijde waar hij niet wil lopen.
In stap achter een ander paard aan doet hij het wel maar zodra je er alleen loopt gaat hij het lieft gelijk van de hoefslag af.
Ik probeer dit te volkomen door meer stelling naar binnen te vragen en mijn binnen been eraan te houden. Helaas werkt dat niet altijd bij mij omdat hij zo ontzettend sterk is en door mijn been heen loopt.
Bij mijn moeder gaat het wel beter( zij heeft ook meer controle door haar gewicht). Wel rijd mijn moeder met een spoortje. Zelf wil ik daar nou gewoon nog niet aan beginnen aangien ik vind dat mijn beenhouding nog niet stil genoeg vind.
Ik heb (bijna) elke week les waar hij soms wel over de hoefslag gaat en soms niet.
Hebben jullie nog tips?
Groetjes,
Evt. kun je ook nog gebruik maken van een zweepje om hem alert te maken dat de hup van je binnenbeen opgevolgd moet worden