Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
buitenland schreef:Wie heeft ervaring hiermee. Mijn paard loopt achteruit en slaat naar m´n been en zweep. Hij is helemaal gezond, heeft wel problemen gehad (en toen heeft hij dit gedrag geleerd) maar is behandeld en nog onder controle. ?
buitenland schreef:Misschien ben ik te heftig met been en zweep dat hij daardoor alleen maar er tegen gaat vechten. Als ik hem tik dan is het achter m´n been of op de kont.Eerst zacht en bij geen reactie steviger. Alleen levert dat dus niet veel op... Ik zoek naar een manier om zo´n patroon te doorbreken want volgens mij is het zoiets. Iemand zei dat als hij achteruit loopt, nog meer achteruit laten lopen etc.
buitenland schreef:M´n paard wordt heel regelmatig nog gecontroleerd door degene die hem behandeld heeft en waar nodig opnieuw behandeld. Als er iets aan de hand is dan zijn we er snel bij, daarom ga ik er vanuit dat hij goed is. Zadel is ook kort geleden bijgesteld.