De laatste paar weken gaat het rijden met ups en downs. Wat is nou precies het geval??? Wanneer ik eerst los draaf, laat ik haar altijd even draven met een lange teugel. wanneer ik haar op wil pakken dmv nagevelijk rijden, begint ze te klieren. ze begint harder te lopen (ik weet wel dat een draver dan harder gaat) en gaat verschrikkelijk hangen aan de teugels en gaat met haar hoofd schuin lopen om zo onder het werk uit te kopen. Nu houd ik haar op zo'n moment goed voorwaarts, zodat ze na een poos uiteindelijk wel rustig gaat lopen. Maar dat is maar 5 min. want dan begint het grapje gewoon weer opnieuw. Wie heeft er tips voor mij om dit tegen te gaan???
Ik zou zorgen dat k m in de stap al goed had. Eerst zorgen dat ie actief is, aan je been en aan je hand, dan pas draven. Je overgang moet dan ook al goed zijn, zonder dat ie sneller of langzamer gaat, zonder dat ie gaat hangen of z'n hoofd in de lucht doet. Als je overgang klopt gaat de rest meestal ook goed. Desnoods stap je 20 minuten voordat je een goede overgang hebt, maar daar geen consessies op doen. Dat ie kan draven weet je al, nu nog netjes v achter naar voren. Succes.
Steph86
Geplaatst: 27-11-09 21:13
Wanneer is haar gebit voor het laatst nagekeken? Zo uit je verhaal op te halen kan ze daar nog wel is last van hebben.
Rosborstel
Geplaatst: 27-11-09 21:14
Sowieso goed aan ht been houden en veel overgangen rijden! Voltes en diverse oefeningen willen misschien ook wel helpen.. (zover mijn ervaring gaat )
haha, jah, ik weet dat ze kan draven. In stap is het ook altijd wel goed, maar zodra ik aandraaf begint ze te klooien. GEbit is afgelopen donderdag nog nagekeken en er was neits aan de hand. Ze heeft waarschijnlijk gewoon weer eens een periode dat ze geen zin heeft, winterdipje houd ik het maar op. Ik zal jullie tips eens gaan gebruiken vandaag, misschine dat het wel helpt
Ik zou dan eens stoppen met het aandraven met lange teugel. Warmrijden kan ook gewoon als je contact hebt met de mond. En niet teveel met het hoofd bezig zijn, eerst naar de ontspanning werken en dan gaat het hoofd vaak vanzelf wel. Veel overgangen en figuren. Bijv. volte sluiten en openen, gebroken lijn met volte op de x, slangenvoltes en goed stelling nemen. Dat werkt goed voor mijn paard. En goed warmlopen.
Tsja een draver leert harder te gaan op teugeldruk, dat duurt wel even voordat je dat eruit hebt. Belangrijkste is geduld en belonen, en herhalen herhalen herhalen
dank je voor de tips. Geduld heb ik al een hele boel Ik doe alles met veel geduld Ik heb vandaag voor het eerst met haar in een binnenbak gereden en ze liep de sterretjes van de hemel. Heb veel figuren gereden, veel overgangen en zelf de galop ging super. Al ging de galop niet goed, dan was ik alsnog heel erg trots