Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
, ja ik heb snel mijn teugels te lang, moet ik meer op letten.Joolien schreef:Dank je wel, ja ik heb snel mijn teugels te lang, moet ik meer op letten.
Maar iets meer tempo bedoel je?

Sabriinaaa schreef:Joolien schreef:Dank je wel, ja ik heb snel mijn teugels te lang, moet ik meer op letten.
Maar iets meer tempo bedoel je?
Ja, hij moet actiever, meer achterbeen erbij, wat meer (schijn)overgangen en tempowisselingen in alle gangen.... vind het er erg 'traag' uitzien....

Robijntjah schreef:Ik vind het gezwiep van de staart persoonlijk erg storend en duiden op ongenoegen bij het paard
Ook lijkt het alsof je heel erg strak in je eigen lijf bent om maar zo netjes mogelijk te zitten!
ontspan, probeer je spieren los te laten, dan zal je paard dit ook veel makkelijk doen!
Nell_ schreef:Ik ben het met mijn voorgangers eens! Paard mag veel achtiever, en meer op het achterbeen.
Ik neem aan dat ze dit toch wel verlangen in het M!
Zelf ook proberen meer te ontspannen!
. Maar ook ik zie graag wat meer activiteit, wat meer impuls vanuit achteren. Probeer hem iets meer te sluiten van voren, en dan hem iets oprijden. Niet sneller maar actiever vanuit de achterhand. Succes!
Robijntjah schreef:Ik vind hem zowiezo strak in zijn lijf... Dat verklaart voor mij het staartzwiepen eigenlijk

misschien kan je daar op letten en het verbeteren