Diablo en ik!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Diablo en ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 22:00

Hoi, hier weer een topic van mijn 'vullisbakkerassie' Diablo.
Diablo is 6 jaar en we zijn M1 startgerechtigd. De laatste keer L2 hadden we 188 en 192 punten, was ik zeer blij mee.

Diablo maakt zich heel snel sterk en ik vind het moeilijk om in mijn hand op het juiste moment te ontspannen. Ik ben bezig om voor wat minder spanning te krijgen en hem van achter wat meer te activeren.
In de stap is zijn aanleuning nog wat onrustig, ook kan dit beter in de overgangen.
Ik rijd hem hier zonder sporen om hem beter op het been te laten reageren.
In de galop zou hij wat actiever worden, maar dat is in deze binnenbak wat lastig omdat de hoeken nogal krap zijn, Diablo vind dit dan moeilijk (misschien hebben jullie tips?)

Mijn punten van mijn houding:

- Niet inknikken in rechterkant.
- Niet gaan hangen met bovenlijf.
- Been stiller houden.

Met inrijden begin ik altijd laag en rond, in alle gangen, dan pak ik hem rustig op naar boven en ga ik hem meer verzamelen.

Hier de filmpjes:

Commentaar is gewenst.

Sabriinaaa

Re: Diablo en ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 22:07

ik zou hem iets meer doorrijden,
en je teugels wat korter houden zodat je handen voor je zadel blijven en je ellebogen naast je lichaam en er niet achter.

ziet er leuk uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 22:08

Dank je wel :), ja ik heb snel mijn teugels te lang, moet ik meer op letten.
Maar iets meer tempo bedoel je?

Sabriinaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 22:13

Joolien schreef:

Ja, hij moet actiever, meer achterbeen erbij, wat meer (schijn)overgangen en tempowisselingen in alle gangen.... vind het er erg 'traag' uitzien....
Laatst bijgewerkt door Sabriinaaa op 26-11-09 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 22:13

Ik ben het wel met mijn voorganger eens.
Nu spat er eigenlijk niks vanaf en is het ook niet zo boeiend om naar te kijken.
Ik zou inderdaad ook met wat meer actie rijden (dus niet sneller, maar actiever) en met meer afwisseling.
En inderdaad je teugellengte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 22:14

Sabriinaaa schreef:
Joolien schreef:

Ja, hij moet actiever, meer achterbeen erbij, wat meer (schijn)overgangen en tempowisselingen in alle gangen.... vind het er erg 'traag' uitzien....

Die overgangen enzo, daar ben ik mee bezig!

Sabriinaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 22:19

Ja, hij moet actiever, meer achterbeen erbij, wat meer (schijn)overgangen en tempowisselingen in alle gangen.... vind het er erg 'traag' uitzien....[/quote]

Die overgangen enzo, daar ben ik mee bezig![/quote]

alleen maar beter!
Maar dit zijn 2 filmpjes van ong 2 min.... en je rijd maar 2 of 3 overgangen, draf-galop-draf-draf verruimen-draf. en dat in 2 min. doe is 10 keer op de langen zijde stap-draf-stap-halt-draf.
Maak het hem wat moeilijker, zodat die actiever gaat lopen.
Je kan hem ook eens een 'poor' geven als je geen reachtie hebt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 22:22

Dat doe ik ook wel eens, maar als ik een por geef, komt ie gauw tegen de hand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 22:23

Ik vind het gezwiep van de staart persoonlijk erg storend en duiden op ongenoegen bij het paard :o

Ook lijkt het alsof je heel erg strak in je eigen lijf bent om maar zo netjes mogelijk te zitten!

ontspan, probeer je spieren los te laten, dan zal je paard dit ook veel makkelijker doen!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-11-09 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 22:24

Robijntjah schreef:
Ik vind het gezwiep van de staart persoonlijk erg storend en duiden op ongenoegen bij het paard :o

Ook lijkt het alsof je heel erg strak in je eigen lijf bent om maar zo netjes mogelijk te zitten!

ontspan, probeer je spieren los te laten, dan zal je paard dit ook veel makkelijk doen!

Nou, dat zwiepen met de staart deed ie maar een moment, heel raar was dat. Normaal doet hij dat nooit. Ik stoorde me er ook aan. Maar dat is dus niet gebruikelijk.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 22:26

Ik ben het met mijn voorgangers eens! Paard mag veel achtiever, en meer op het achterbeen.
Ik neem aan dat ze dit toch wel verlangen in het M!
Zelf ook proberen meer te ontspannen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 22:27

Nell_ schreef:
Ik ben het met mijn voorgangers eens! Paard mag veel achtiever, en meer op het achterbeen.
Ik neem aan dat ze dit toch wel verlangen in het M!
Zelf ook proberen meer te ontspannen!

Thanks. Misschien dat ik voor het filmpje meer gespannen ben gaan zitten en dat hij daarom met zijn staart begon te zwiepen, of zeg ik nu wat raars?

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 22:28

ik vind het ook wat traagjes uitzien... rijd je ook wel figuren of blijf je gewoon lekker zo op die hoefslag hangen?

maar volgens mij kan je paardje echt wel mooi swingen hoor
als je hem lekker actief aan het werk zet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 22:29

Ik vind hem zowiezo strak in zijn lijf... Dat verklaart voor mij het staartzwiepen eigenlijk :o

Britt20099

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 22:46

Mij valt op dat je erg beweegt met je bovenlijf.
Ik heb geen idee hoe dat komt maar misschien jij wel :)

Mooi paard!!

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 23:11

Hoi,

Leuk paard heb je :). Maar ook ik zie graag wat meer activiteit, wat meer impuls vanuit achteren. Probeer hem iets meer te sluiten van voren, en dan hem iets oprijden. Niet sneller maar actiever vanuit de achterhand. Succes!

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 02:00

Je bent idd wel erg bewegelijk in je lijf. De overgang van galop naar draf was ook niet echt van jou he? Die spanning waar jij het over hebt, die zie je ook wel. Dat is een kwestie van oefenen oefenen oefenen vrees ik, of er moet iemand zijn met de gouden tip. Verder ben ik wel aardig eens met je eigen commentaar.

Bij de overgang van galop naar draf en draf-galop ben ik ook altijd aan het klooien. Wat ik dan moet doen van mijn instructie (werkt ook bij mij) Mijn handen sluiten, met me benen naar me hand toerijden en doorsluiten naar de draf. Hierbij moet ie rond blijven en jij netjes blijven zitten. Meteen in draf goed tempo doorrijden.

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 16:50

Ziet er goed uit, leuk paard.
Ik zou m liever wat actiever zien a/d achterkant, en losser aan de voorkant, je ziet dat z'n halsspier vaak maar bolt tot 2/3 van z'n hals, ipv t/m z'n schoft. Hij hoeft niet per se dieper of ronder, maar wel nageeflijker. Hij moet echt meer zijn hoofd op je handen leggen (= heel wat anders dan hangen) zodat je teugels een soort stokjes worden, kan je m ook opeens uitleggen en weer inkorten. Dit kan terwijl je rond en laag rijdt, maar ook als je m opricht, eigenlijk mag ie dan qua gevoel in je hand niet veranderen.

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 08:54

ziet er leuk uit jolien!
alleen ik denk dat ie wel wat meer voorwaarts mag lopen
en de rest word al gezegt
succes veder! :D

kim18a

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 15:51

Robijntjah schreef:
Ik vind hem zowiezo strak in zijn lijf... Dat verklaart voor mij het staartzwiepen eigenlijk :o

idd,
hij maakt iets duidelijk ;)
misschien zat er iets niet goed ofzo?
en op sommieg momenten had ik gezien dat je je been naar voren brengt bij een langer tempo wisseling ;) misschien kan je daar op letten en het verbeteren :)

succes nog :D

_ViolaineHW_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 23:43

hey ziet er al goed uit mooie combinatie. denk dat als je wat meer los durft te laten aan de voorkant dat je paard nog beter over zijn benen gaat lopen en dat strakke dan kwijtraakt... ook wou ik even vragen waarom je achter bandages omhebt. niet dat ik er commentaar op heb ben alleen nieuwsgierig...

succes ermee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 00:10

Vandaag heb ik lekker gereden. Heb wat met jullie advies gedaan en het ging goed! Ik heb hem meer voorwaarts laten lopen en meer door de hals. In het begin weer laag en rond maar wel nagevelijker, maar omdat hij actiever was ging dat ook beter. Alleen de galop vond ie moeilijk.
Doordat ik meer tempo had, kon hij makkelijker loslaten van voren. Binnenkort maak ik weer fotos/filmpjes!

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 07:55

Super gedaan jo! +:)+