fries otje weer @ work.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Amyc

fries otje weer @ work.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 17:49

Ik rijd Otje nu ongeveer 4 maanden, en we zijn al erg vooruit gegaan al zeg ik het zelf. Otje is een 5 jarige merrie van gerryt 360. We moeten nog werken aan de ontspanning en ikzelf vooral aan mijn eigen houding. Helaas moest ik nu met deze laarzen rijden waardoor ik totaal geen grip had en continu mijn beugels kwijt was, laarzen staan bij de schoenmaker. echt een niveau rijden we nog niet, eerst maar eens een goede basis erin.

zo ging het 17-10-09, veel spanning tussen paard én ruiter.
Afbeelding

en zo gaat het nu:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en hier willen we naartoe:
Afbeelding

lollypopluna

Re: fries otje weer @ work.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 19:23

wat zit je mooi rechtop! en het ziet er mooi uit:j

Uhhhm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 19:30

Probeer contact te houden met de mond en niet met je binnenhand terug te werken. Als je een wendig rijdt of stelling vraagt zet je je binnenhand naar binnen en niet naar je toe halen. ;) Verder toch proberen om je eigen balans te vinden; op de eerste foto's hang je achterover, en later heb je je schouders naar voren. Voor de rest vind ik het er niet eens zo verkeerd uit zien, zeker vergeleken met de 1e foto die je hebt geplaatst van vorige maand: vooruitgang! :D

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 08:54

wouw wat een ontpanning is er bij gekomen :j
verder zijn de fotos te wazig voor commentaar ..
maar wel een nette houding :J

Xindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 12:43

Mooi paardje hoor! Inderdaad een hele verbetering!! Ik zou hem wel graag nog wat lager zien, echt voorwaarts neerwaarts.

Verder: probeer je handen rechtop en naast elkaar te houden en je ellebogen in je zij.

Maar verder vind ik het er heel leuk uitzien *D

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 17:28

Er is zeker veel verbetering! Toch zie ik het paard nog niet optimaal over de rug lopen en mag je haar neusje er meer uit laten komen. Zoals al gezegd: lekker lang en laag rijden tussendoor, daarbij wel contact houden natuurlijk.
Misschien moet je minder op je houding letten in de zin dat het er mooi uitziet, of dat je houding is zoals het 'hoort'. Je moet je misschien meer concentreren op hoeveel je doet, hoe stil je zit, hoeveel (weinig) je ontspant. En hoe je er dan bij zit is dan van mindere zorg. Ik zit zelf automatisch meer volgens het plaatje als ik stop er aan te denken en eens lekker ga zitten/ontspannen.

Leonieee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 17:39

ik had ook altijd een friese ruin van gerryt 360 ;) leuk beestje ook deze.. ziet er netjes uit.. die van mij wilde nog wel eens zijn hals dubbelvouwen maar dat valt bij deze zo te zien mee ;) ga zo door!

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 17:42

Ze lijkt op dr oma! :D

Je hebt haar al aardig aan het lopen, zie dat je haar nog niet zo heel erg lang rijd, maar denk dat het wel goed komt met jullie!

Walzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 17:46

wat een prachtige fries! en je rijdt haar netjes! ik ben jaloers op je houding joh ;)
om toch wat commentaar te geven, misschien je handen wat meer rechtop en naast elkaar :o
veel suc6 verder! :D

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 17:49

Ziet er netjes uit Amy! Het is echt al 100% verbeterd sinds de eerste keer dat je erop zat. Vind je houding echt niet tegenvallen, zou alleen wel op je schouders letten (of is het je sleutelbeen weer?) en opletten dat je niet teveel terug gaat zitten.

Binnenkort nog maar een keer een buitenritje? ;)

Amyc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 17:54

ja de kou is weer op mn sleutelbeen geslagen dus heb continu steken helaas. ik moet inderdaad zelf meer ontspannen en daar ga ik zeker aan werken :)

inge, ja binnenkort doen we zeker weer een keer een buitenritje.

0kki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 18:33

ziet er goeg uit, het verschil is te zien.

probeer je handen nog rechtop te houden en ga niet te ver naar achteren hangen. Neusje mag er nog een klein beetje meer uit, maar het is niet zo veel.

succes!

Tralalaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 20:55

Verschil is goed te zien! Verder zie ik soms een ''half'' piano handje :p

jasperlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 21:08

Het verschil is goed te zien!
En wat heb je een mooie houding bij de laatste foto, super +:)+

Dressage_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 13:58

Een verschil is zeker te zien.
Over je houding heb ik nog wat dingen op te merken. Ik heb het idee dat je wat achter in het zadel zit en je hangt wat naar achter.
Probeer je handen meer voor je te houden, het lijkt nu alsof je een terugwerkende hand hebt. Maar dat is niet met zekerheid te zeggen vanaf een foto.

Succes!

Dorien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 18:52

ziet er heel goed uit!:) probeer je handen mooi rechtop te houden.
jullie zijn een leuke combi! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 23:30

Wat een verandering weer Amy, ziet er zo vanaf de foto's erg goed uit! Komt al meer ontspanning en lengte in, hard getraind zo te zien, super!

Probeer met je binnenhand nog iets meer naar binnen te sturen in de wendingen ipv terug, dan houd je haar nog losser. Blijven oplossen binnenbeen.

shaunnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 20:31

beugels gaatje langer of 2?

loveNicos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 23:20

Mooi beestje zeg!
Of het zijn moment opnamens, maar het lijkt erop dat je op de ene foto teveel naar achter hangt, en op het andere moment weer juist teveel je schouders naar voren buigt?
Veel succes iig!

As_LoveYou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 01:01

Op de laatste foto waar staat van hier wil ik haar hebben vind ik haar juist niet goed lopen, ze drukt haar rug weg en vind ik dat haar neus er daar wat meer uit kan. Friezen staan er bekent om, om hun rug weg de drukken. Hou daar rekening mee.

succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 14:12

Je zit mooi rechtop en je paardje maakt mooie grote passen !
Ga voral zo door en je komt er wel !