Winskey (Stravinsky x TCN Partout) @ Buitenwork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

TRB

Winskey (Stravinsky x TCN Partout) @ Buitenwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 11:44

Afgelopen zondag ben ik samen met vriendinnetje Daniëlle (Uppojono op bokt) op buitenrit geweest, heerlijk!
Daan heeft nog even wat mooie plaatjes geschoten van deze knappe dame in de bossen.
Winskey is een 6-jarige merrie nakomeling van Stravinskey en ik rijd haar nu een klein half jaartje.
In het verleden is het wat mis gegaan met zadelmak maken met haar, daarna klikte het niet helemaal met haar vorige amazone omdat deze wat bang voor haar werd, toen heeft ze geveulent en een jaar op rust gestaan. Toen ik haar ben begonnen te rijden zat er heel veel werk in, ze was heel angstig, ook voor andere paarden etc. en ze liep ontzettend scheef en ook het opstappen was een probleem. Gelukkig pakt ze het steeds beter op, dus het startkaartje is onderweg!

Het scheef lopen en op het achterbeen worden gezet is voor haar nog steeds een probleem. Ik moet er ook om denken dat ik zelf rechtop blijf zitten,niet naar beneden kijk en niet ga verdraaien :o
Omdat ik zelf op een springstal rijd, train ik meestal met een springzadel, maar nu ik haar ook dressuur ga starten moest ik er toch echt aan geloven en rijd ik nu ook af en toe met een dressuurzadel, ook op de foto.
Wát een verschil, ik moet er echt vaker mee gaan rijden..
vandaar de ietswat korte beugeltjes!
Commentaar is natuurlijk altijd welkom!

Afbeelding

Afbeelding
Te diep. Soms heeft ze de neiging dat ze wat gaat hangen in m'n , wat op deze foto duidelijk te zien is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

voor standfoto's:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=1204648

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 15:38

Bizzybijtje, waarom hoort dit hier niet?

Ondanks dat dit een van de weinige keren was dat je weer met dressuurzadel reed (als ik het goed had gelezen?) vind ik inderdaad dat je je beugels nog wel wat gaatjes langer mag doen. Dan kan je ook gemakkelijker je hakken naar beneden doen en drijven met je kuiten. Op sommige foto's vind ik dat je je handen iets meer naar voren mag doen, dan denk ik dat het totaalplaatje er ook iets minder gespanner gaat uitzien. :)

Mooi beestje heb je wel trouwens!

Nbocxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 07:57

zou hem iets ronder rijden zodat ze halsspier er mooi ut komt..

Bon_charmeur

Re: Winskey (Stravinsky x TCN Partout) @ Buitenwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 16:47

vind hem super lopen.. heerlijk zijn neusje er uit..

k wor dblij van zulke plaatjes:D

xMoreill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 17:12

Mooi paardje inderdaad, en mooie hoofd/halshouding op die ene foto na wat je zelf zegt.. Netjes hoor..

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 21:57

heb het idee dat ze nog niet echt op eigen benen loopt en op 1 foto na, hangt ze op elke foto in je handen..
Tips hiervoor: veel overgangen rijden en figuren en niet op de hoefslag lopen maar ernaast. Wel heeft ze een over het algemeen een mooie lengte in dr hals en kruipt ze iig niet achter de loodlijn. Ga zo door!!

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:51

Heel mooi paardje heb je, let er wel op dat ie op eigen benen loopt let ook op je iegen houding beugels gaatje langer. Let ook op het rug gebruik van je paard her en der loopt ze niet netjes over de rug.
Verder heel veel succes met dit prachtig paardje

Koppig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 11:17

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 09:03

Een hele chique merrie zeg :9 Laat haar alleen niet te lang in de aanleuning, daardoor komt ze onnodig op de voorhand.

noekk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 19:43

Ik zou 'm meer op de achterhand proberen te rijden als hij zo in je handen hangt. Je ziet ook op elke foto wel dat hij mooi zn hals buigt maar dat hij zijn mooie kont er totaal niet onder zet. De achterhand is de 'motor' van je paard en deze zal hij altijd nodig hebben om zijn rug optimaal te gebruiken en zijn voorbenen te ontlasten. Veel (schijn)overgangen kunnen je helpen om je paard op de achterhand te rijden. Beugels een tikkie langer de volgende keer? Dan zit je gelijk rechter. :)
Verder leuke combi, mooi paardje :D

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 22:19

Het is een mooi paard, dat zeker. Maar ik zou 'm toch liever wat meet bij elkaar gereden zien. Hij ziet er nu erg zwaar uit in je hand. De achterhand moet actiever gekregen worden, vaak helpen veel overgangen rijden daar erg goed voor.