Daan heeft nog even wat mooie plaatjes geschoten van deze knappe dame in de bossen.
Winskey is een 6-jarige merrie nakomeling van Stravinskey en ik rijd haar nu een klein half jaartje.
In het verleden is het wat mis gegaan met zadelmak maken met haar, daarna klikte het niet helemaal met haar vorige amazone omdat deze wat bang voor haar werd, toen heeft ze geveulent en een jaar op rust gestaan. Toen ik haar ben begonnen te rijden zat er heel veel werk in, ze was heel angstig, ook voor andere paarden etc. en ze liep ontzettend scheef en ook het opstappen was een probleem. Gelukkig pakt ze het steeds beter op, dus het startkaartje is onderweg!
Het scheef lopen en op het achterbeen worden gezet is voor haar nog steeds een probleem. Ik moet er ook om denken dat ik zelf rechtop blijf zitten,niet naar beneden kijk en niet ga verdraaien
Omdat ik zelf op een springstal rijd, train ik meestal met een springzadel, maar nu ik haar ook dressuur ga starten moest ik er toch echt aan geloven en rijd ik nu ook af en toe met een dressuurzadel, ook op de foto.
Wát een verschil, ik moet er echt vaker mee gaan rijden..
vandaar de ietswat korte beugeltjes!
Commentaar is natuurlijk altijd welkom!

Te diep. Soms heeft ze de neiging dat ze wat gaat hangen in m'n , wat op deze foto duidelijk te zien is.

voor standfoto's:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=1204648

Laat haar alleen niet te lang in de aanleuning, daardoor komt ze onnodig op de voorhand.