Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.svdijk86 schreef:Ik rijd hier alle jonge vervelende paarden mee.. en ook mijn eigen paard al 9,5 jaar.
Het is zó fijn! Ik hoop dat je er iets aan hebt!
idylle schreef:Ik moet zeggen zelf heb ik nog nooit van een dergelijk bit gehoort (misschien als ik het zie dat ik zeg ohh ja, maar nu zou ik het niet weten) en aangezien jij je 'vervelende' paarden er mee rijd en het paard het bit niet KAN vast pakken zeg ik dat het dan een gevolg bestrijding is en geen oorzaak bestrijding.
Wat ik geleerd heb zijn de gewone enkel gebroken bitjes de meest zachte bitjes die je kunt krijgen (voor zover ik weet dan)
Als het genoemde bit idd zachter is ben ik er ook voor, maar het moet niet louter gebruikt worden om het gevolg te bestrijden, ik blijf dan ook bij mijn idee wekr aan het oplossen van de oorzaak (met welk bit dan ook)
(maar op de vervelende valt het meer op dat ze gewoon veel "braver" zijn) Ik pak niet
Dan hoef je niet vast te houden waardoor hij kan vastpakken.
Als dat jouw beeld is... Heb al een paar vervelende paarden gereden en ondanks dat de pessoa een keer wel tot de mogelijkheid behoorde heb ik toch voor het dubbel gebroken bit gekozen
Dus ik vraag me af wat jouw beeld is van een "beleerde ruiter".