…..Het paardrijden op de manege gaat redelijk, stappen gaat goed, lichtrijden is persoonlijk nog niet mijn favoriet, draf doorzitten gaat redelijk maar… nu het galop. De eerste drie keer ging dat geweldig (ander paard) gewoon mee bewegen zat gelijk te dagdromen over strandritten tijdens de zomermaanden in Italië.
Van de week had ik paardrijles maar dan op een ander paard, voelde ook niet echt een klik waardoor ik wat angstiger was. Voor dat paardje in galop ging maakte hij een soort sprongetje/bok beweging waardoor ik eerst zowat uit mijn zadel vloog en hierdoor geen controle had over mijn benen en zit. Daarna gaat het wel maar houd ik het niet lang vol omdat ik zo ver uit mijn zadel kom. De instructrice roept dan drijven, drijven, drijven….dus denk ik: “ja dag, adem inhouden en vastklemmen zorgen dat je er niet van af valt”
haha.Zou dit misschien gewoon angst kunnen zijn? of had paardje een rotdag? misschien techniek? of hoort dit gewoon bij het leerproces van paardrijden of toch een combinatie van alles?
Feedback is welkom :-D
PS: dit was mijn 5e les.
(aan de andere kant, mijn pony weigert wel vaak, maar zo kan ik natuurlijk ook niet meegeven met het springen

).
.