Everest en ik voor 2e keer op Bokt @ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Solololly

Everest en ik voor 2e keer op Bokt @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 14:27

Hallo allemaal!! :)

Leuk dat jullie even komen kijken!!:D
De vorige keer had ik een topic gemaakt maar dat waren hele wazige foto's dus ik probeer het nu opnieuw.
Ik heb een verzorg pony Everest (ef) en ik rij hem nu bijna 9 maanden.
26 Februari was de eerste keer dat ik op hem ging rijden.
Daar heb ik geen foto's van anders had je het kunnen vergelijken.
Het is een ruin van 11 jaar oud en 1,51 hoog.
Het is in de omgang een vrij druk paard en hij vind het moeilijk mensen te vertrouwen.
Op de poetsplaats staat hij ook altijd te trappelen met zijn voorbenen.. ik heb geen idee waarom hij dat doet misschien weten jullie dat?

Meet Everest :

Everest326.JPG

Ik zou graag commetaar willen om te kijken of het een beetje goed gaat.
Mijn eigen commetaar is :
-niet naar beneden kijken.
-niet te strenge hand.
-geen kapstokjes (A)

Nou hier komen de foto's :D
veel plezier en laat een berichtje achter :D

Everest030.JPG
1. Draf

Everest055.JPG
2. Draf

Everest058.JPG
3. Draf

Everest078.JPG
4. Stap.

Everest097.JPG
5. Draf

Everest101.JPG
6. Draf

Everest104.JPG
7. Draf.

Everest115.JPG
8. Linker galop.

Everest132.JPG
9. Rechter galop

Everest136.JPG
10. Stap

Everest164.JPG
11. Even poseren :)

Everest197.JPG
12. Uitgestrekte draf.

Everest282.JPG
13. En nog even een grappige foto

Everest268.JPG
14. En nog een grappige foto :)

Everest387.JPG
15. Doeiii tot de volgende keer :D

Ik hoop een berichtje van je te krijgen :)
Groetjes Samantha en hoefjes van Ef :D

santie

Re: Everest en ik voor 2e keer op Bokt @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 14:30

De foto's zijn allemachtig groot, zo kun je ze niet bekijken. Misschien even kleiner maken?

doei

Re: Everest en ik voor 2e keer op Bokt @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 14:36

Je kan je foto zo plaatsen:
[img]link%20van%20de%20foto[/img]

Groetjes

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 14:44

Ja dat dacht ik inderdaad ook... heb mn beeldscherm even uitgezoomd tot 50% dan was het wat beter te bekijken.

Ten eerste wil ik je zeggen, je bandages zitten niet goed. Ik zou ze volgende keer niet meer zo om doen en hulp vragen van iemand die weet hoe het moet of gewoon laten zitten.

Verder zit je mooi recht op je paard let alleen op dat je je handen recht op houdt. Je knikt nu je hand naar beneden waardoor je pols het hoogste punt wordt (ik ken het doe het zelf ook, maar probeer er op te letten)

Wat me verder opvalt is dat het paardje zich nogal vast houdt bij de kaak. Probeer te kijken of hij je hand iets wil volgen en iets meer lang en laag te rijden en veel, maar dan ook veel overgangen rijden tot je der zelf gek van wordt.

Verder valt me op dat je je handen in de galop breed zet en naar je toe haalt. Er is ook duidelijk aan je onderarm te zien dat jij je sterk maakt. Hierdoor gaat het paardje niet beter galloperen en wordt het voor jou ook niet makkelijker. Probeer anders op het moment dat je lekker ontspannen draaft aan te galopperen. Zorg dat je contact houdt bij het aanspringen. Wat je ook nog kunt proberen (hielp voor mijn pony goed) is aangaloperen vanuit de stap.

Verder is je foto van uitgestrekte draf verre van goed. Het paardje probeerd zich weg te drukken en lijkt zijn hoofd te kantelen. Verder komt de achter hand er maar een beetje achteraan.

Je zit echt op de goede weg, maar probeer wat meer ontspanning te krijgen door stukken lang en laag te rijden en veel veel overgangen. Galop is echt iets waar je aan moet werken, maar niet doorjezelf sterk te maken.

Hoop dat je er wat mee kan. Suc6!!

PS: Pony is wel erg vies, misschien handig om zo'n poetsblok te kopen kan je die mest vlekken goed mee weg krijgen ;)

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 16:02

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je hebt in je openingspost namelijk niet vermeld tegen welke problemen je aanloopt tijdens het rijden en waar je mee bezig bent in de training. Daarnaast heb je ook niet je niveau vermeldt.

Je foto's zijn tevens onduidelijk omdat ze veel te groot zijn. Hoe je op een goede manier foto's kunt plaatsen op bokt, kan je lezen onder deze link.