Wasilianemo voor het eerst op bokt @ work!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

monica08

Wasilianemo voor het eerst op bokt @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 19:45

Heeey bokkers :wave:

Zondag heb ik Wasilianemo (v. Gentleman) gereden! Wasilia is nu ongeveer 3 weken mijn eigen paard en heb haar nu zo'n 8 keer thuis gereden. Wasilia is 6.5 jaar oud en ongeveer anderhalf jaar onder het zadel, maar er is niet volop mee gereden. We hebben niet echt al een niveau, maar als het zo goed door blijft gaan, willen we proberen om zomer 2010 B te gaan starten :)
Onze problemen die we nu al tegenkomen is het wegvallen over het buitenschouder, haar balans en het tempo.
Omdat we eerst bezig zijn met het balans en tempo, zijn we niet bezig met het nageeflijk rijden!
Ze was zondag wat schrikkerig en oplettend, want er waren van 2 mensen aan het vissen en die wilden niet weggaan! _-:(

Nou kijk en geniet van mijn mooie meid!

Foto's staan niet op volgorde! En er zijn alleen foto's in het begin gemaakt omdat het daarna nogal hard begon te regenen..

Afbeelding
Stappen..

Afbeelding
Drafje.. Nog wat gespannen

Afbeelding
Niet opletten in draf..

Afbeelding
Halthouden.. Ik mag wel wat trotser gaan zitten :o

Afbeelding
Nieuw hoofdstel *D

Afbeelding
Stappen, al wat ontspannender

Afbeelding
Tevreden beeld, maar mijn houding is bende!

Afbeelding
Weer mijn houding!

Afbeelding
Zweep wisselen :')

Afbeelding
Draf linksom, hier kijkt ze dus naar die vissers..

Afbeelding
En de laatste!

Ben benieuwd wat bokt hiervan vindt!
Commentaar is welkom! Graag zelfs.. :)

Groetjes Monica :wave:

Astaloca

Re: Wasilianemo voor het eerst op bokt @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 19:47

wat een moeilijke naam heeft jou paard!
OT;
Af en toe zit je echt als een zoutzak, probeer rechtop te zetten.. Trots! Dan zal W. ook wat meer ontspannen lopen. :)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 21:01

Het is een leuk paard Monica.
Probeer haar wel actiever te blijven rijden, ze valt een beetje op de voorhand en zet haar achterhand er niet goed onder.
Blijf inderdaad rechtop zitten en steek je benen niet naar voren, houdt ze goed op hun plek. Ook je hakken mag je soms iets meer uitdrukken.
Veel succes samen.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 22:26

Leuk paard Monica ;) Aan de naam ga ik me niet wagen :')
Idd zoals chantal zegt wat actiever, en ik denk zelf dat iets ontspannen proberen te rijden niet zo'n probleem hoeft te zijn. Maar goed, wie ben ik :D.
Heb alleen het idee dat 't zadel wat vreemd ligt? Volgens mij is het vrij lang en heeft 'Wasi' best een korte rug... en jij zit helemaal achter in het zadel.

Heb niet bijster veel verstand van zadels, dus kan ook zijn dat wat ik zeg niet klopt :').

AnnetteHoej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 09:03

Inderdaad het zadel.
Misschien je beugels 1 gaatje langer proberen. Dan zit je wat meer voorin en dat zal ook mee helpen aan het ontspannen rijden van je paard.

Voor de rest vind ik het er wel rustig uitzien hoor. :) het nagevelijk rijden komt inderdaad vanzelf wel!

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 16:47

Iedereen bedankt voor de reacties! :)

@ Astaloca: Ja, inderdaad als een zoutzak.. Zal er om denken!
@ Chantal: Ze mag actiever inderdaad, maar dan gaat ze gelijk aan het rennen, dus die tussenweg moeten we nog vinden.
@ Sanne: Het zadel heb ik erbij gekocht, en volgens de oude eigenaar was hij nagekeken door een zadelmaker en lag het goed. Ik zal binnenkort wel iemand vragen om er na te kijken :)
@ AnnetteHoej: Ik had ze dat weekend net weer 1 langer gedaan, maar ik zal proberen om ze nog 1 langer te doen of dat beter wordt! :D

Ildiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 21:32

wat een super mooi paard heb je ! ik denk dat je heel ver kan komen met dit paard! het lijkt op de fotos alsof je een onrustige zit heb.. ( weet niet of dit echt zo is natuurlijk ) probeer wat rustiger te gaan zitten en lekker met je benen te gaan rijden. dan komt dat nagevelijke vanzelf! heel veel succes

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-09 19:59

Bedankt voor je reactie ildiko! :D
Ik ben vandaag bezig geweest met mijn zit en heb mijn beugels langer gedaan. Dit had al een veel beter effect.. :)

rokzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 14:42

ik vind inderdaad dat je heel erg naar voren zit, en als jij je zweep wisselt mag je best wel wat meer contact houden met je paard, want voor mij gevoel laat jij je paard helemaal los in de mond, Hou gewoon je teugels op maat in 1 hand en wissel dan de zweep, gooi niet je hand naar voren en omhoog om die zweep te wisselen.

Verder is het een leuk team jullie samen

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 21:41

Waar je zelf 'tevreden beeld' bij zet, vind ik echt een stap in de goede richting.
De foto erna neigt ze om wat te diep te gaan lopen.
Verder inderdaad wat gespannenheid en jij zit niet echt lekker in het zadel, zo te zien. Is het zadel niet wat groot voor jou? Alhoewel het qua beenlengte wel bij jou past. hoe dan ook, dat je af en toe fors in stoelzit zit, komt denk ik ook door de ligging van het zadel. Op de foto van het halthouden lijkt de achterboom niet hoger dan de voorboom te liggen, wat natuurlijk niet goed is.
Wellicht doe je er zowel voor jezelf als voor haar goed aan, om een zadelmaker te laten komen en het zadel netjes passend te laten maken.
Kost echt geen kapitalen en je doet je paard en jezelf er een groot plezier mee!
Verder vind ik jullie een leuke combinatie.

Nikita10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 06:21

Leuk paard!! Juist de foto;s waar je naar voren zit gaat ze ontspannen ook al komt ze dan wat te diep..,maar het lijkt dan of je haar rug meer ontlast en dat ze daarom je hand ook juist meer op gaat zoeken.Ik ben het er mee eens dat het zadel een beetje stoord..Voor de rest jullie zijn een leuke combinatie!!

johanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 14:24

Hey Monica!
Leuke foto's! En leuk paard natuurlijk!
Commentaar is al gegeven. Veel succes samen! En zie je vast wel weer eens!

marinkaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 15:52

lekker laten doorwerken zo, lekker tempo houden en misschien komt het hoofdje dan op stukken dat ie niet naar beneden komt tog nog wel een beetje. :)
ga zo door! :D