Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Krips schreef:Heb je al gekeken of er iets medisch kan zijn? Zit het zadel goed bijvoorbeeld? Is er iets veranderd, bijvoorbeeld het voer? Het is toch vreemd dat ze dit zomaar gaat doen, ik denk dat je er misschien iets anders achter moet zoeken dan puur rijtechnisch. Anders zou ik tijdelijk op de binnenhoefslag gaan rijden en het langzaam weer uitbreiden richting de hoefslag.
Krips schreef:Gewenning en natuurlijke scheefheid verklaard toch niet dat ze het ineens doet en het voordien niet deed?
(Geen aanval, vind het gewoon interessant)
Knert schreef:sluit medisch gebeuren uit. Zo heb ik ooit een haflingermerrie gehad die precies zo was. gooide me zowat over de omheining heen! Niet leuk! en dat voor haar 1.45 hoog. bleek achteraf dat ze haar hormoonhuishouding niet in orde heeft. Ook overal bultjes op haar lichaam.
Maar houd ook in gedachten dat haflingers nou eenmaal zo kunnen zijn. En enorm sterk! En als ze erachter zijn dat bepaald gedrag (onbewust) beloond wordt.... ooooh.
Heb nu een paard van 1.70 en veel zwaarder. Maar deze maakt zich niet zo sterk als mijn haflingertje van toen.
Maar kop op.. probeer er wat van te maken. Schakel hulp in. Laat hem eens rijden door een ander. Controleer je zadel. Sluit lichamelijke problemen uit.
Weet precies hoe je je voelt...
(hoe heet je haflinger eigenlijk)..
noekje schreef:Doet hij dit op een kant of op allebei de kanten?
Lijkt mij gewoon gewenning plus zijn natuurlijke scheefheid.
Vraag buitenstelling en breng je gewicht op je binnenbeen en natuurlijk met je lichaam naar binnen draaien. Zorg er ook voor dat je tempo controleerbaar is, dan is dit veel makkelijker.