merrie wil niet op buitenrit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Apacheshadow

merrie wil niet op buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 18:58

Het wordt me nu toch echt gevaarlijk.
Ik rijd sinds een jaar een 18 jarige kwpn merrie (bijna 50% volbloed)
De merrie heeft ZZ-licht de lichte tour gelopen en is niet veel buiten geweest.
Ze heeft sinds de 2de buitenrit geen zin om naar buiten te gaan
Dit gaat gepaart met heftig stijgeren en omdraaien enz. Ze houd
daarbij geen rekening met wat er langs de weg ligt of staat.
Ik had het een beetje onder controle door haar direct aan het
werk te zetten (draven enz) en zo het rondje te gaan rijden.
Nu is ze voor de zomervakantie de weide op gegaan om aan te komen
en nu staat ze sinds kort weer bij mij in de buurt op de weide.
De eerste buitenrit hier ging prima. Maar vandaag (2de buitenrit)
ben ik met haar in een beek terecht gekomen omdat mevrouw niet wilde
Ik heb gelukkig niets maar zij is daarna door prikkeldraad gesprongen wat achter de beek lag

In de rijbak op op de wei is ze super braaf en kun je alles van haar vragen. Verder is ze totaal
gezond, tuig past goed en ze heeft het duidelijk naar haar zin op de wei
Ze heeft dit ook als ik met 1 of meerdere paarden naar buiten ga

Ik hoop dat dit probleem opgelost kan worden

Mungbean

Re: merrie wil niet op buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 19:08

Niet meer dan buiten gaan?
Blijkbaar vind ze het echt niet leuk of eng. Met een paard dat doodsbang is voor hindernissen blijf je ook niet springen is mijn mening.
Ze is al 18 en als ze dit al 15 jaar zo doet kan ik eigenlijk geen enkele reden bedenken om dat nog te willen aanpassen. Laat haar lekker in haar waarde.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 21:05