weer beginnen met rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

moelly

weer beginnen met rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 17:24

hallo,

ik begin komende week weer met het rijden van mijn kwpn-er.
ik heb 5 of 6 week niet gereden in verband met ziekte.. hoe zouden jullie nu weer beginnen? want ik heb wel een beetje een idee van rustig aan doen, maar hoe precies?

alvast bedankt!:D:D

hedwyghedika

Re: weer beginnen met rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 17:25

Ik zou vooral lekker beginnen met de basis, een beetje stappen, draven en galloperen en het dan weer rustig opbouwen. Je komt dan weer een beetje in het goede ritme. Zo heb ik het ook terug opgebouwd toen ik mijn pols had gebroken.

Angelina89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 23:51

Heeft je paard wel doorgereden met een andere ruiter? Als dat niet het geval is weer rustig de conditie opbouwen met bijvoorbeeld longeren en niet heel lang rijden. Ook zal je eigen conditie wel gedaald zijn na zo'n lange periode dus misschien is het ook een idee om bijvoorbeeld een stuk te gaan wandelen naast het rijden? Is ontspannend en goed voor je conditie!

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 12:17

Heel rustig opbouwen weer. Stap tussendoor veel en pak lekker je basis op. Niet te moeilijk en de lat te hoog leggen.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 12:20

niet dagelijks rijden. Een dagje rijden, een dagje longeren, een dagje wandelen, een dagje rust. Niet per se in die volgorde maar wel voldoende afwisseling. Steeds een stapje meer maar ook vaak zat een rustig dagje tussendoor.
Succes!

Shazza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 16:27

Ik zou eerst es een keer longeren en dan pas weer opstappen. Na zo'n lange tijd kan ie best wat fris zijn... Eerst even longeren en dan wat nastappen. Daarna kun je het met rijden opbouwen

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 16:29

rustig opbouwen, de eerste keer wat stappen zo'n 20 minuten,
dan de volgende 2 dagen hetzelfde en dan bijvoorbeeld even draven
niet de ene dag wel rijden en de andere dag niet ! dat veroorzaakt stalbenen ;)

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 21:45

Het ligt eraan hoe het karakter van jouw paard is, maar ik zou eerst beginnen met wat longeerwerk. Dan kun je weer een beetje opbouwen en kan hij zn energie kwijt. Daarna inderdaad weer opbouwen met stap, paar minuten draf en na enkele keren rijden pak je er een stukje galop bij. Alles tijd die jullie eruit hebben gelegen moet je x2 doen om weer terug op niveau te zijn. Neem dus zeker 2 maanden de tijd. Succes!

XDangerousX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 17:37

eerst paar keer stappen en rustig draven daarna steeds weer beter