Met Delamere boy op wedstrijd 2e keer in de B

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sandorra

Met Delamere boy op wedstrijd 2e keer in de B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 20:04

Hallo,

Hierbij een filmpje van mij en Delamere boy
Ik rij hem nu ongeveer 8 weken en dit is onze 2e onderlinge wedstrijd voor clubkampioenschap.
ik heb nu 176 punten behaald en ben tevreden. Het zijn er al 2 meer Als de vorige keer:
http://www.youtube.com/watch?v=AGM4bkEVtZE

Graag zou ik opbouwende kritiek willen horen. Over wat ik eventueel verbeteren kan.
Let hierbij wel op dat het paard 19 jaar is en net een jaar vakantie heeft gehad in het land. Ik ben hem nu langzaam weer aan het oppakken.

Wat ik verder over hem weet is dat hij internationaal milatry heeft gelopen en dat hij bij de young riders is gebruikt om de galopwissels aan te leren. (Dat is mij ook alleen maar verteld). Het paard kent dus erg veel knopjes hetzij her en der wat vast geroest.

Gr Caren

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 20:17

Volgens mij is Delamere een heel fijn paard om te rijden, zo ziet het er wel uit in ieder geval! :)
Wat mij opvalt is dat je handen wat onrustig zijn, het paardje lijkt hierdoor ook wat onrustig met zijn hoofd. Verder heb ik er niet echt iets op aan te merken. Je zit misschien af en toe iets te ver voorover, maar vanwege het perspectief uit de hoek, kan ik dat niet helemaal goed beoordelen.

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 22:55

Het hele plaatje is af en toe wat rommelig, maar wel vriendelijk :).

Je paard heeft een mooie hoofd-hals houding (met uitzondering van de stukjes waar hij wat onrustig is). Ik heb alleen niet het idee dat dit uitsluitend aan je handen te wijten is. Je ziet bij de middendraf heel duidelijk dat hij zichzelf veel meer gaat dragen en niet schudt met zijn hoofd. Probeer wat gedurfder te rijden, met wat meer pit en wat voorwaartser.
Zelf mag je iets rechterop gaan zitten en je handen iets meer dragen. Let er goed op dat je je been eraan houdt, in de hoeken verlies je af en toe wat stelling (bij het aanspringen in de galop bijvoorbeeld).

Ik hoop dat je hier iets mee kunt!

ps: is dit nu bij Jan Dolfing of vergis ik me :+ ?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 13:27

Ik denk dat je moet werken aan de activiteit, tempo wat jij nu middendraf rijdt is een mooi basistempo voor de draf. Hij loopt dan idd meer gedragen en de aanleuning is veel constanter. Het mag er allemaal wat flitsender uit gaan zien. Ik denk dat dit al gauw minstens 4 punten zal schelen op het puntentotaal.

Yucome

Re: Met Delamere boy op wedstrijd 2e keer in de B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 13:31

Idd, je mag nog meer voorwaarts rijden. Dan zal de aanleuning rustiger zijn en zien de oefeningen er beter uit. Bijv. bij de overgang van stap naar draf ook veel actiever wegrijden.
Let ook op de stelling en buiging. Middenstap mag hij nog meer verlengen in het lichaam dus iets meer neus naar voor onder zodat hij zn passen ook langer kan maken. En als jij daarbij iets overdreven meegaat in je handen en zit zal die stuk langer stappen :).

Het paard heeft het allemaal nu dus alleen nog de kunst dat jij erachter komt hoe en wat en dan komt het helemaal goed met jullie! Nog veel succes :).

xMoreill

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 14:41

Ben het eens met wat er gezegd word hierboven over het actiever rijden.. Maar denk ook dat je iets meer contact met de mond mag hebben.. Zie vaak als hij zijn pas maakt dat er een boogje in de teugels komt, en als hij weer een nieuwe pas maakt er dus wel weer druk op komt..

Je paardje wil graag lopen, en als je iets meer constante druk op de teugels houdt denk ik dat hij ook niet meer zo onrustig zal zijn met z'n hoofd, als je dan van achter nog wat meer bij kan rijden moet het er denk ik wel winstpuntwaardig uitzien.. !

_TB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 13:30

Wat hier boven ook al wordt gezegd, probeer wat actiever te rijden. Het beeld ziet er lekker ontspannen uit maar het zou er meer van het beeld afspatten als je wat vlotter door zou rijden.
Ik zag in je proefje dat je ook een beetje een los-vast-verbinding hebt. Probeer een constante aanleuning te hebben, zo gaat het onrustige beeld er ook af. Maar als je nog maar 8 weken bezig bent en ze heeft een tijd stil gestaan en is al wat ouder... Dan is het een nette proef hoor! En 176 is dan netjes.
Ik weet niet of je les hebt, maar dat zou ik in ieder geval overwegen. Zo kan je samen lekker gaan trainen en binnen de kortste keren heb je een winstpuntje te pakken!
Succes!

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 14:34

Bedankt voor de aanwijzingen.

Ik krijg idd wel les en het gaat ook al een stuk beter als in het begin.
Nu ik jullie opmerkingen lees zie ik idd zelf ook die los-vast verbinding. Moet ik dan toch mijn teugels korter hebben of mijn handen nog stiller proberen te houden?

Gr Caren

Rianneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 17:33

Hee das bij jan :D

is dat paard van jezelf of van jan?
leuk paardje :)

Sabriinaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:30

Dit paard ken ik!

Heeft 4 jaar bij ons op stal gestaan.
en heb er regelmatig op gereden om de ''knopjes'' teonderhouden!
paard kan ontzettend goed lopen.

Hoe gaat het nu met boy en waar staat die enzoo?
Is die nu van jou?

Rij hem indd meer vooruit. Hij gaat gelijk ruimer lopen en lekker door de hals.

Ziet er leuk uit!

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:37

Delamere Boy is van mij geweest. Ik had geen tijd meer voor hem en hij liep de laatste tijd alleen maar in het land. Na lang nadenken en te weten dat hij bij Jan goed terecht zou komen heb ik hem aan Jan verkocht.

Het is echt een heel fijn en lief paard. Het is precies wat Sabriina zegt, lekker voorwaarts naar je hand toerijden en dan komt het helemaal goed.

Rij je gewoon op hem tijdens de lessen of lease je hem nu?

johanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:40

Ik denk ook dat je meer contact moet houden met je handen. Het schudden komt volgens mij omdat hij je hand aan het zoeken is. Bij middendraf staat er vaak al wat meer druk op de teugels hier doet hij het niet. En iets meer voorwaartser rijden. Maar let wel op dat je ook weer niet te hard gaat rijden.
verder ziet het er goed uit.
succes.

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 19:36

sandorra schreef:
Bedankt voor de aanwijzingen.

Ik krijg idd wel les en het gaat ook al een stuk beter als in het begin.
Nu ik jullie opmerkingen lees zie ik idd zelf ook die los-vast verbinding. Moet ik dan toch mijn teugels korter hebben of mijn handen nog stiller proberen te houden?

Gr Caren

Beide, je teugels mogen een heel stuk korter en je moet dan je handen inderdaad nog stiller houden. Je hebt niet heel erge wapperhanden hoor, maar het is wel een puntje waar je op moet gaan letten om een stillere aanleuning te krijgen.
Plaats je meer filmpjes? Ben wel benieuwd naar de vooruitgang :)

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-09 20:27

tjah dit is opgenomen door iemand anders en ik wist hier niks van.
Ik kreeg later een mail van die persoon met de link naar youtube.

ik heb afgelopen weekend onderlinge spring wedstrijd gehad en we waren 1e geworden in de BB springen. Dat gaat ook al een stuk beter.

Ik zal vragen of eens meer opgenomen kan worden. Misschien kan ikk een van de bokkers eens uitnodigen. ?

Ik kan helaas zelf niet filmen heb geen camera.

Gr caren

Serenalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 20:39

t ziet er al wel goed uit :d
Vooral de galop gaat al uitstekend goed ;)
Alleen de draf is soms nog wat langzaam, maar ja als je net wedstrijd rijd snap ik dat :d

T ziet er mooi uit :d

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 20:42

sandorra schreef:
tjah dit is opgenomen door iemand anders en ik wist hier niks van.
Ik kreeg later een mail van die persoon met de link naar youtube.

ik heb afgelopen weekend onderlinge spring wedstrijd gehad en we waren 1e geworden in de BB springen. Dat gaat ook al een stuk beter.

Ik zal vragen of eens meer opgenomen kan worden. Misschien kan ikk een van de bokkers eens uitnodigen. ?

Ik kan helaas zelf niet filmen heb geen camera.

Gr caren

Ik wil je best een keer filmen, ben nog wel eens bij Dolfing. Laat maar weten als je een keertje gefilmd wil worden :)

As_LoveYou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 22:41

Ik vind het er niet echt fijn uitzien om eerlijk te zijn.
Je hebt de teugels veel te lang waardoor je ze bij je buik haast hebt zitten, en als je paard dan omhoog komt kan je er nooit zo snel bij zijn dat je het onzichtbaar maakt voor anderen dat je hem weer naar beneden laat lopen.
pak eerst die teugels maar wat korter, en laat hem wat actiever lopen. Als jij dan de hele tijd contact houd, en wanneer je paardje goed loopt je hand lekker los laten een meebewegen, en asl hij dan weer omhoog komt duw je je kuiten aan en doe je een klein kneepje in de teugels. Als ik dat zo op het filmpje zie moet dat voldoende zijn! :)

Succes ermee.