We rijden sinds kort LRV en starten dus ook bij het begin: B1.
Bedankt aan Marahorse om voor te lezen en aan Sofie om te filmen (en aan Evelien voor het mogen gebruiken van de filmcamera
). Dankje aan Kim voor de foto's 
Meet Deus:

Deus is een Zangersheide ruin, springefokt ('t Is Voltaire * Pachat II). Sinds juli 6jaar. Gereden van zn 4.
Hij was en is soms erg lui. De laatste tijd is dit veel verbeterd, dat merkte ik vandaag toch wel. 1 jaar geleden hadden we een onderling wedstrijdje en ik was uitgeput na 1proefje, moest heel de tijd zitten 'pushen',...
Nu is hij al veel minder lui maar er is nog werk aan
Inrijden ging vrij vlot, was wel op men gemak.
Bij het binnenkomen van de ring vond hij de witte hekjes eng én de Aveve banner + spiegel uiteraard ook
Gelukkig kon ik er hem snel door zetten.In het proefje vond ik zelf de overgangen minder, vooral de 1ste x naar galop (schaam schaam). In stap werd hij ook erg zwaar en hangerig en dan wou ik dit oplossen waardoor hij begon te zwalpen en ik er ook maar bagger op zit

Filmpje van de proef:
Commentaar is meer dan welkom, graag zelfs!
Ohja, we werden 3de van de 18(?) ruiters ongeveer, op 1puntje van de 2de, daar was ik dus wel erg blij mee
In mijn ogen had ik maar een erg matig proefje gereden.
Deus zag er weer schitterend uit!
beetje meer je hoeken uitrijden. Vooral als je de hoefslag volgt ter hoogt van A en C en als je de diagonaal oprijdt, zou je nog iets meer in de hoek en aan de letter kunnen rijden. Zeker in zulke lage proeven, moet je het dikwijls van deze puntjes hebben, deze maken dikwijls het verschil tussen 1e en 3e plaats